לנקות, לסדר ולהישאר עם זמן פנוי? יש דבר כזה

לא רק מרי פופינס יכולה בהינף אצבע גם להפוך את הבית לנקי ומסודר וגם להשאיר זמן לעצמה, גם אתם יכולים. קבלו 8 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון וקל

לנקות לסדר ולהשאיר זמן פנוי (צילום : shutterstock)
לנקות לסדר ולהשאיר זמן פנוי (צילום : shutterstock)

רובינו מצליחות ומצליחים לתחזק קריירה, משפחה, ילדים, כלבים, חתולים, חברים, אבל שני דברים רובינו לא מצליחות/ים: להשאיר זמן פנוי לעצמינו ולהשאיר את הבית מסודר ונקי. רונה בלאש-דר, מנהלת קטגורית מותג sunday של סופר-פארם, נתנה לנו  טיפים שיעזרו לנו לעשות את זה בקלות.

זו לא התכנית לעקרת בית (צילום shutterstock)

הבשורה הטובה: שמירה על ניקיון וסדר בבית, לא תגזול מכם זמן יקר, אלא תשאיר לכם יותר זמן פנוי לעצמכם.

הבשורה המצוינת: הרבה יותר קל לעשות את זה מכפי שחשבתם.

מה הקשר בין סדר בבית וסדר היום? מתמטיקה פשוטה. תחשבו את זמן החיפוש אחר המפתח, נעלי הספורט, מיון חלקי הפאזלים של הילדים, גירוד כתמים ותיקים מהרצפה,כל אחד עם סך ה'אחר-כך' 'מחר-כך' שלו. מה יצא? עכשיו תכפילו בשלושים יום, וזה בדיוק הזמן שיכולתם לפנות לעצמכם.

סדר בבית = סדר במחשבות וזו לא קלישאה. כשמסודר לנו מול העיניים קל לנו להתרכז בכל דבר שנעשה באותו רגע מבלי שבמקביל המוח יזכיר לנו את רשימת ה' מה עוד לא עשינו' ויפעיל מנגנון רעש פנימי.

איך מתחילים? תשאלו את עצמכם מה הדבר שאתם דוחים כבר המון זמן מפני שאין לכם זמן. פגישה עם חברים/ אימון כושר/ בהייה בעננים. סמנו פעמיים בשבוע שעה וחצי של זמן ברזל שמוקדש לכך.

אקונומיקה של אג'קס, נוזל לרצפות של סאנדיי, אקונומיקה מרוכזת של סיף (צילום יח"צ סופר-פארם)

מה עושים

1.  להכות בברזל בעודו חם ולנגב את הטיפה מיד כשנחתה על השיש/ ריצפה/ ריהוט

למה? אם לא ננגב אותה מיד היא תשתעמם ותזמין אליה אבק, לכלוך, שיערות של החתול, ואז תנדוד אל מחוזות אחרים בבית, עם כף הרגל הראשונה שתדרוך עליה. מהר וקל יותר לנקות טיפה מאשר שביל דביק וותיק.

איך? עם  מטליות לחות לניקוי כללי שאפשר פשוט לשלוף. אם מדובר ביותר מטיפה, כדאי להספיג אותה קודם עם נייר סופג.ורק לאחר מכן לנגב על רטוב

כמה זמן זה יקח? חצי דקה ברוב המקרים. דקה וחצי במקרים קשים.

טיפ מהבלעבוסטה: כדאי שתמיד יהיו מטליות לחות ברכב למקרה שהקפה-טו-גו השאיר מזכרת על המושב.

 2.     להכות בברזל החם 2: לא להשאיר מחבתות, תבניות וסירים בכיור.

למה? מפני שאף גמד לא יגיע בלילה לנקות אותם במקומך, ואנחנו כבר יודעים שאם יש סיר אחד בכיור הוא נותן לגיטמציה דחיינית לצרף אליו כלים נוספים.

איך? מסיר שומנים וכריות לניקוי כלים איכותיות יעשו את העבודה

כמה זמן זה יקח? אם תשתמשו במסיר שומנים, זה יקח לא יותר מחמש דקות.

טיפים מהבלעבוסטה: צמר פלדה של פעם, מנקה סירים ומחבטות של פעם (לא טפלון) עד שיראו כאילו יצאו עכשיו מהמפעל.

להכות בברזל בעודו חם 2 (צילום shutterstock)

 3.     כיורים, אסלות וחיות אחרות, לא רק פעם בשבוע

למה? למה לא? אתם בכל מקרה נמצאים שם יותר מפעם אחת ביום

איך? מקמו בשירותים ספריי אקונומיקה. רחוק מהישג ידם של ילדים . מדי פעם כשתבקרו שם, רססו מעט אקונומיקה על דפנות האסלה, וכך לא יצטבר לכלוך בגובה המים.

כמה זמן זה יקח? דקה אם אתם ממש איטיים.

טיפ מהבלעבוסטה: תערובת של כוס חומץ 5% וכף סודה לשתייה תעשה עבודה דומה ותמנע הצטברות לכלוך באסלה. מצד שני, היא לא תתרום לנטרול ריחות.

 4.     מסדר מיטות בכל בוקר

למה? מפני שזה החדר שלכם והוא חלק מהבית.

איך? אחרי טקס הבוקר הקבוע של מקלחת, צחצוח, גילוח, בגדים, נעלים. נערו את השמיכות וסדרו את המיטה. כשתחזרו לישון במיטה מסודרת לא תבינו איך לא עשיתם את זה עד עכשיו.

כמה זמן זה יקח? שלוש דקות

טיפ מהבלעבוסטה: אם תשאירו אחת ליומיים מתחת לשמיכה מטלית לבישום כביסה, או דף למייבש כביסה, תוכלו ליהנות מריח של "כביסה טרייה" לפחות עד הפעם הבאה שתחליפו  מצעים.

5.     שישים שניות זוז- לא דוחים פעולה שאורכה פחות מדקה

למה? מפני שהרבה יותר קל לזרוק לכביסה גרב אחת שנשככה מתחת למיטה, מאשר לצאת למסע ליקוט ארוך פעם בשבוע, וזה נכון גם לגבי החזרת שאר נוודים למקומם.

איך? בדיוק כמו שזה נשמע.

כמה זמן זה לוקח? ככל שתתמידו זה ייקח פחות ופחות זמן.

מגירת הגעתי / יצאתי  (צילום shutterstock)

 6.     מגירת הגעתי / יצאתי

למה? כדי לחסוך זמן ותסכול על חיפוש הדבר הזה שהרגע היה לי מול העיניים.

איך? בחרו מגירה אחת גדולה ורחבה בסלון ובמטבח וארגנו בתוכה תאים. חזרתם הביתה? מצוין לכם. אפסנו שם משקפי שמש, מפתחות,  את החמישה שקלים של עגלת הסופר, וכל מה שכלול בטקס היציאה מהבית שלכם.

כמה זמן זה יקח? בדיוק כמו הזמן בו אתם זורקים את המפתחות, התיק ומשקפי השמש בכל מקום אחר, רק שמעכשיו לא תבזבזו זמן על חיפוש.

טיפ מהבלעבוסטה: מגירת הגעתי/חזרתי מצוינת גם לרשימת קניות, סידורים, כסף לבייביסיטר ולמנקה.

שקיות זיפר של סאנדיי ואג'קס אופטימל (צילום יח"צ סופר-פארם)

 7.     מה הקשר בין קמח, לגו, אוכל של חתולים וקוביות קרח? את כולם כדאי לשמור בשקיות ריצ'רץ'

למה? מפני שגם אם במטבח שלנו יש צנצנות שנועדו לזה, אנחנו לא מעבירים לשם את חצי שקית הקמח שנשארה. לעומת זאת אם נכניס את השקית הפתוחה לשקית זיפר ונשמור אותה במקרר. זה יחסוך מאיתנו את תלוליות הקמח על מדפי הארון. קוביות לגו לא ינדדו החוצה מהקופסא אם ישמרו בשקית זיפר ואוכל של חתולים ישמר בכמויות קטנות ולא יתחמצן בשקית סדורה.

איך? עניין של הרגל. שמרו אריזת שקיות זיפר באותה מגירה בה נמצאות שקיות הסנדביץ' במטבח והתחילו להשתמש בהם בכל פעם שתכננתם להשתמש בסוגר פלסטיק.

מגבונים לבישום כביסה של סאנדיי, מטליות חכמה יומית של ניקול ומבשם כביסה של סנו (צילום יח"צ סופר-פארם)

 8.  חומרי ניקוי שיודעים לעשות יותר מפעולה אחת, ומקום אחד מושקע לכל חומרי הניקוי.

למה? משום שאם תתנו לחומרי הניקוי והניגוב יחס דומה לריפוד הסלון, הבגדים והנעלים שלכם, יהיה לכם נעים יותר לגשת אליהם. ומפני שאם אפשר העביר 'ויש' על הריצפה, שמחסך כתמים, משאיר ריצפה נקייה וריח של נקיון, אז למה לא?

איך? כפפות צבעוניות מטליות צבעוניות, סבון ריחני, סלסלה מגניבה. במקום קרוב ליד, יהפכו את השמירה על הסדר והניקיון אם לא למהנה, לפחות מבאסת.

טיפ מהבלעבוסטה: לא לשכוח להחליף מטליות ניקוי וכפפות חדשות לפחות אחת לשבועיים.