בעולם של היום, EQ (אינטליגנציה רגשית) חשובה הרבה יותר מ-IQ, ולנשים זה בא הרבה יותר בקלות.
בעולם הדיגיטל רגישות לבני אדם ומולטי-טסקינג הן תכונות הכרחיות להצלחה, וכנראה זו הסיבה שהצוות שלי מורכב כולו מנשים.
בעולם השיווק הדיגיטלי אנחנו מחויבים לזוז מאוד מהר, להיות דינמיים לשינויים ולהתאים את עצמנו אל לאן שהשוק הולך, והכל מתחיל ונגמר באנשים, אם לצוות יש גם יכולת לזוז מהר ולא פחות חשוב מזה, גם לזוז ביחד, זה מאפשר לנו לנצח. עם השנים גילתי שלנשים יש יתרונות וערך מוסף נוסף על פני הגברים שאפילו על הנייר הן שווי כוחות ברמת הקורות חיים, ולנו זה יתרון אסטרטגי אל מול החברות הפרסום הגדולות.
לנשים יש יכולת להיות יותר דינמיות מאשר לרוב הגברים (אני אומר לרוב, כי יש גברים סופר דינמיים כמו שיש נשים שהם הכי רחוקות מלהיות דינמיות) לרוב הן פחות מונעות אגו מאשר הגברים, וזה מאפשר להן לאמץ שינויים יותר מהר, לקלוט שינוי ולהגיב אליו עם יותר חשיבה מעמיקה ופחות תשובות אימפולסיביות.
יתרון נוסף הוא שיש לנשים ראייה הרבה יותר אמפאטית ואנושית לסביבה שלהן, יש מנכ"לים שיכולים לראות זאת כחסרון בעולם העסקים, אבל הם כנראה לא מבינים שבעידן של היום EQ (אינטליגנציה רגשית) הרבה יותר חשובה מ-IQ. IQ היום הוא מצרך נפוץ, זה כבר לא חשוב כל כך, יש לך תואר כזה וכזה, והיית בהרצאה כזו וכזו, וקראת מאמר כזה וכזה, הכל היום אונליין, זה כבר מזמן לא העניין, העוצמה האמיתית נמצאת ביכולת להבין בני אדם, במיוחד בתור אנשי שיווק, אנחנו צריכים להבין את הרגישויות שלאן מופנית תשומת לבם של הגולשים ולהתאים את הסיפור בצורה הנכונה ביותר, וזה שם המשחק.
חברות שלא ישכילו להבין כמה חשוב שתהיה להן נוכחות נשים משמעותית לאורך כל השדרה הניהולית שלהן, מאבדות משאב אסטרטגי הכרחי, היום עוד יותר מתמיד, וזה לא כזה מופרך גם להגיד שזה יכול גם בשלב מסוים להוות לאיום עבורם.
אני מציע ב-2017 הגיע הזמן שנחליף את הביטוי "אפליה מתקנת" ל"יתרון אסטרטגי", אולי אז יבינו את הכוח העצום של הנשים בעולם העסקים.
.
** הכותב הוא מנכ"ל ומייסד חברת השיווק "שגיא דיגיטל פרטנר"