זה הקטן יעיל יהיה – טיפים לתכנון מטבח קטן

לפעמים "זה מה יש" כמו שאומרים. גם במטבח קטן, המשימה שלכם היא להפוך אותו להכי יעיל שאפשר ולא לעשות טעויות שאיתן תצטרכו להתמודד לאורך זמן רב. אז מאיפה מתחילים? הנה כמה טיפים לאימוץ מיידי

מטבח

מטבח הוא חלל מעוצב שאמור להיות גם אסתטי וגם נוח. פונקציונאליות במטבח באה לידי ביטוי בכך שמכשירי החשמל קרובים, שהשיש נגיש ושקל לטגן, לאפות, לבשל, לצלות ועוד. עם זאת, בעלי בתים עם מטבחים קטנים חוששים שמא הם לא יוכלו ליהנות מכל היתרונות האלה. בפועל, גם מטבח קטן יכול להיות מאוד יעיל – כל עוד יודעים מאיפה להתחיל.

הנה למשל כמה טיפים שתוכלו לאמץ כבר עכשיו, על מנת לעצב את המטבח ולמנוע טעויות שאיתן תצטרכו להתמודד לאורך זמן רב אחר כך:

 

השתמשו בפתרונות אחסון

מטבח קטן חייב להיות מעוצב על בסיס כמה שיותר פתרונות אחסון. הסוד הוא להגיע למצב שבו פתרונות האחסון משתלבים בתוך חלל הפנים של המטבח, אבל בלי לגזול מקום יקר ערך מהמשאב הכי חשוב.

למזלכם, יש כיום המון פתרונות אחסון יצירתיים. זה מתחיל במדפים על הקיר שלא באמת תופסים מקום או מגבילים אתכם, ממשיך עם ויטרינות צרות אבל גבוהות עם דלתות זכוכית מעוצבת וכולל גם מגירות וקרוסלות מסתובבות. אז הרשו לעצמכם לגלות יצירתיות והציבו את פתרונות האחסון בראש סדר העדיפויות.

 

בחרו משטח עבודה מתאים

מטבח יעיל צריך להיות כזה שנוח לכם לשהות בו למשך זמן רב, בלי להסתבך עם כל המטלות של הניקיון, ההיגיינה והתחזוקה. בפועל, זה מתחיל עם משטח עבודה מתאים שיכול ללוות אתכם למשך זמן רב ולהשביח את הערך של הנכס.

הפתרון האידיאלי עבור תכנון חלל פנים קטן שבו גם מבשלים וגם מתעסקים עם אוכל הוא כמובן שיש למטבחים בדגמים מעוצבים. בעזרת השיש אפשר לשדרג מיידית את המטבח ולשנות את האופי שלו. היות וממילא אתם חייבים משטח עבודה כלשהו בתוך המטבח, צריך להתייחס אל השיש בתור פריט חובה ולא פריבילגיה.

 

הציבו מכשירי חשמל במקומות הנכונים

מטבח קטן ומודרני נשען רובו ככולו על שימוש בסוגים שונים של מכשירי חשמל. מכשירי חשמל פשוטים ובסיסיים יחסית כמו בלנדר מוט או מצנם אפשר להציב על השיש, אבל מכשירים לבנים וגדולים כמו מדיח דורשים מקום ייעודי וחיבור לצנרת. מבחינתכם, זה אומר שיש צורך בתכנון מוקדם ובהצבת כל מכשירי החשמל במקומות הכי נכונים, בטוחים ונגישים.

אפשר לשאוב השראה מהאופן שבו מעוצבים סוגים שונים של מטבחים ואז לדעת איפה לשים את מכשירי החשמל הרלוונטיים. אם רוצים, ניתן גם להגיע אל אולמות התצוגה או לערב מעצב פנים. התייעצות עם מעצב פנים אולי תעלה כסף, אבל היא תבטיח תשובות ותחסוך זמן.

 

מטבח