תפסיק לכוון אליי – להתיידד עם המצלמות

תמונות הן אבן יסוד בתקשורת במדיה הדיגיטלית, ולכן הן מכלי העבודה החשובים ביותר לעסק קטן. כן, כן – גם תמונה שלך דרושה ולכן הגיע הזמן ללמוד להצטלם

מי כמו עצמאיות יודע שלהיות בעלת עסק משמעו לג׳נגל במגוון כובעים ותפקידים – משיווק, דרך מכירה, אדמיניסטרציה, הנהלת חשבונות, שירות לקוחות, וכמובן העיסוק העיקרי והמקצועי שלך, שלשמו התכנסנו כאן. אבל בעוד שבעלות עסקים רבות יודעות להסביר על מהות העסק שלהן בצורה מופתית, להציג בפני קהל ולמכור נפלא, כשזה מגיע לניראות ברשת – שם רבות מוותרות.

טיעונים כמו ״אני לא אוהבת להצטלם, אני לא פוטוגנית, אני לא הסיפור כאן״ וגם ״אני לא יודעת לצלם״ נפוצים מאוד, כנראה משום שהם הופכים את הייאוש ליותר נוח, ומשאירים את המצב כמו שהוא – לא פוטוגני. אבל היות שכולנו יודעות שתמונה שווה אלף מילים, ברור לנו גם שלתוכן ויזואלי יש משמעות מכרעת בחשיפה והשיווק של מרבית העסקים הקטנים, ולכן הפעם נפרק התנגדויות לפי הסדר וגם ניתן 5 טיפים למצטלמת הטרייה.

למה ממש חשוב שתהיה לך תמונת תדמית טובה ועדכנית?

את אולי לא חושבת על זה כך, אבל כבעלת עסק את נמצאת בעולם שמקביל לדייטינג. כלומר, אולי את לא באמת מחפשת עם מי לצאת הערב, אבל בכל מפגש של לקוח פוטנציאלי עם פרופיל שלך ברשת, עם אתר הבית שלך, עם סטטוס שפרסמת בפייסבוק – את בעצם נמצאת בסוג של בליינד דייט, בו הלקוח פוגש אותך לראשונה, וזהו הרגע שנוצר בו הרושם הראשוני לגביך.

כמו שבכל אירוע נטוורקינג או מינגלינג מקצועי את דואגת להגיע ללחיצת היד הראשונה כשאת במיטבך ומשדרת בדיוק את מה שמתאים לך לשדר ללקוח, כך בזירה הווירטואלית תמונת התדמית אמורה לעשות את העבודה עבורך כתמונת פרופיל בסושיאל, בסטטוסים, בטורי אורח, באתר שלך ואפילו בפרופיל הוואטסאפ שלך.

למה נחוצות מספר תמונות תדמית?

הרשתות החברתיות, שהן זירת השיווק והחשיפה העיקרית בדיגיטל, חיות ונושמות תמונות מכיוון שהקצב בהן מהיר כל כך ותמונות עוזרות למקד את תשומת לב הגולשים.

אולם, כפי שפיזור הקשב שלנו הופך אותנו לעיוורים לפרסומות וטקסטים, כך גם תמונות שכבר ראינו זוכות להתעלמות מצד הגולשים, ועל כן כבעלת עסק שרוצה לייצר נוכחות מתמדת, חשוב לגוון בשימוש בתמונות וליצור עניין אצל חברייך ולקוחותייך ברשתות, ולשם כך מומלץ לצלם בפעם אחת מספר תמונות בלבוש שונה ואווירה שונה, ומדי תקופה לחדש את מלאי התמונות שברשותך.

למה לא סלפי?


הסלפי הוא כנראה המצאת המאה, גם בשל הזמינות שלו והפיכתו את כולנו לסוכנויות צילום ניידות. צילומי סלפי טובים לשימוש ברשתות החברתיות כחלק מהתוכן שאת מעלה באופן שוטף, כמו דיווח על פגישות מעניינות, מקומות מיוחדים שהיית בהם במסגרת העבודה, עדכוני מאחורי הקלעים או אפילו בעיצומו של תהליך שקשור לעסק. אבל כפי שלסלפי יש יתרונות, יש לו גם חסרונות – למשל בעובדה שהוא מציג פנים בזווית לא מציאותית שלעתים מקשה על הזיהוי, נוטה לטשטוש, ומתאפיין בהעברת תחושה של ׳צילמתי על הדרך׳ לעומת צילום שהקדשתי לו זמן ומחשבה.

לתמונת תדמית, כפי שהוסבר למעלה, יש תפקיד מיוחד ומרכזי משל עצמה, ולכן רצוי שזו תהיה תמונה איכותית, שצולמה לאחר מחשבה ותוך תכנון המסר שתרצי להעביר בעזרתה.

אז איך תצאי נפלא בתמונת התדמית שלך? הנה 5 טיפים כמובטח 

1.
תכנני מראש מה תרצי שהתמונה תשדר ללקוחותייך וחברייך ברשתות. הקדישי מחשבה ללבוש, להבעה, למיקום שבו תצטלמי. כתבי לפנייך מה הדברים שחשוב לך שיעברו בתמונה, זקקי את המסר והציגי אותו לצלמ/ת.

2.
בחרי בצלמ/ת שקיבלת עליהם המלצות רק מניסיון אישי ממי שאת מכירה וסומכת עליהם, ולאחר שראית תמונות מתיק העבודות. וודאי שאת מתחברת לסגנון, לגישה ושהאווירה בתמונות שראית מתאימה למה שתרצי להעביר בתמונותיך שלך.

3.
פני זמן לצילומים. פעמים רבות מי שלא אוהבת להצטלם מעדיפה ׳לסיים עם זה מהר׳ וקובעת סשן צילומים קצר שלא מותיר זמן להתיידד עם המצלמה ולהפשיר את הקרח. דעי שככל שיחלוף הזמן מול המצלמה והצלמ/ת, כך תרגישי יותר בנוח ותוכלי להעביר יותר במדוייק את התחושה הרצויה לך בתוצרים הסופיים.

4.
בהמשך לזמן שפינית, הביאי איתך מספר אפשרויות לבוש, אותן תוכלי להציג לצלמ/ת כדי לבחור ביחד מה מתאים
ביותר לגון עורך, לתאורה, לרקע וכמובן לתחושה שתרצי להעביר דרך התמונה. במידת האפשר, הצטלמי עם יותר מאאוטפיט אחד, כך גם תהיינה לך מספר תמונות לשתף ברשת וגם תוכלי לבחור מתוכן את המתאימה לך ביותר לכל שימוש.

5.
הציבי מישהו אהוב מאחורי המצלמה, זה האייס-ברייקר האולטימטיבי. אם אינך יכולה להביא איתך לסשן מישהו כזה, פשוט דמייני את הדמות מאחורי המצלמה. הרבה יותר קל לחייך או להיישיר מבט אל מישהו שאת סומכת עליו מאשר אל העינית בעדשת המצלמה.

רוצה לדעת עוד על נוכחות ברשת?
אני ואני ואני (והעסק שלי)
לפני המצלמה, מובילה בעסקים
לתת מעצמך מכל הלב