עושות כסף ברשת

כולן סביבך מדברות על איך שהן מרוויחות כסף מהנוכחות ברשת ואת רוצה לדעת איך? טוב ששאלת! הנה 7 פלטפורמות שיכניסו לך כסף ברשת

שאטרסטוק

זה לא סוד שעולם התעסוקה הופך וירטואלי, דיגיטלי ועצמאי יותר. כלומר, המגמה של מעבר לעוסקים עצמאיים או פרילנסרים היא לא טרנד חולף, אלא תכתיב של הזמן שלנו, וככל שהזמן חולף, כך המגמה מתבררת טובה ונכונה ליותר ויותר נשים שמוצאות דרך לשלב בין בית, משפחה, קריירה וקריאיטיביות.

הרשת יכולה להיות מאוד מתעתעת, מצד אחד – יש בה לא מעט קסם מזויף, שנובע מהצורך של אנשים לשדר ״עסקים כרגיל״ או ״החיים שלי דבש״ – מה שרבים מבעלי העסקים מוצאים כנכון עבורם, אך מצד שני יש בה הזדמנות לומר את האמת – שקר וקשה שם בחוץ, ושעסק וירטואלי הוא דרך הרבה יותר בטוחה לגדול ולהתפתח עסקית.

אז איך תהפכי את הכשרון או העסק שלך למצליחים ונמכרים ברשת?
פתחי ערוץ סליקה – דרך pay pal, איזי פיי, pay box, ודומיהם, והכירי את 7 הפלטפורמות לעשות בהן כסף ברשת, ביניהן לפחות אחת לבטח תתאים לך.

1. אתר מכירה – במקומות אחרים יקראו לו חנות מקוונת או אתר אי קומרס, אבל בשורה התחתונה מדובר במכירה דרך אתר אינטרנט.
אתר כזה מתאים למי שמוכרת מוצרים – פיזיים או וירטואליים  – כלומר, שגם אם המוצר שלך הוא קורסים או הרצאות שמעבירים ידע, זו פלטפורמה טובה עבורך.

ניתן למכור מוצרים דרך אתר שלך או דרך אתרי קומרס גדולים – למשל ebay, etsy, סלונה שופינג וכדומה. באתרים מסוג זה תשלמי עמלה על כל מכירה, ובחלק מהאתרים גם על עמוד חנות משלך בתוך האתר הגדול.

כמובן שבמקרים מסויימים עדיף להקים אתר עצמאי שבו חנות מקוונת משלך. הטכנולוגיה כבר זמינה ולא מאוד יקרה, והבחירה בין שתי האופציות נתונה כמובן לשיקולי כדאיות, כושר ההפצה שלך, היקף המכירות הצפוי, סוג המוצרים ועוד.

 שאטרסטוק

 2. רשתות חברתיות – ניקח את פייסבוק כדוגמה מייצגת, מכיוון שמרבית הפעילות עדיין נמצאת שם.
ניהול דף עסקי בימינו עולה כסף יותר משהוא מכניס, אולם הוא מאפשר ניהול קמפיינים ממומנים שמכוונים לקהלים ממוקדים, שאותם את יכולה לחשוף לתכנים בעלי ערך וכן לתכנים מניעים לפעולה, כלומר- למכירה.

ניהול קבוצת פייסבוק או קהילה סגורה היא דרך טובה ליצור קהל לקוחות ממוקד, שגם לו תוכלי לתת תוכן בעל ערך באופן שוטף ולבצע מכירה של תכני פרימיום או מוצרים באמצעות חנות מקוונת בדף הפייסבוק, לינק לדף מוצר או תוכן וידאו בפייסבוק לייב בהרשמה ובתשלום מראש.

הרשת החברתית מתפתחת כל הזמן בהקשר של עסקים קטנים ואפשרויות המרת הפעילות בהם לכסף, ולכן כדאי להתעדכן מדי פעם.

3. youtube –  תוכן וידאו הוא אחד הדברים הכי נצרכים היום ברשת, ושזוכים גם לאהדתם של מנועי החיפוש, מה שהופך אותם לפלטפורמת מכירה והכנסה לא רעה בכלל.

ניהול ערוץ יוטיוב מצליח יכול להכניס לך כסף בדרכים שונות: הפניה למכירה דרך לינק, צבירת חשיפות לפרסומות שיוטיוב עצמה משלמת עליהן, או שיתוף פעולה מסחרי עם מותגים ועסקים רלוונטיים שירצו לקנות חשיפה בערוץ שלך.

4. בלוג – במציאות שבה התוכן הוא המלך היכולת לנהל בלוג מצליח היא ללא ספק שוות כסף. כאשר בלוג מצליח לצבור טראפיק משמעותי הוא נכס דיגיטלי רב ערך, שדרכו ניתן להרוויח כסף בכמה ערוצים: מכירת פוסטים – כלומר כתיבה וחשיפה ממומנת למותגים או affiliates שישמחו לקבל לינק מהבלוג שלך ושימחו אפילו יותר לקבל סיקור או טור בעניינם, אפשר לייצר מכירה של שירותים או מוצרים בתשלום ממש כמו באתר מכירה, והכי חשוב- בבלוג מצליח מאוד אפשר לייצר הרשמת חברים או מנויים בתשלום חודשי קבוע – אחלה דרך לייצר בסיס הכנסה.

שאטרסטוק

5.whatsapp  : וואטסאפ לא משמש רק לקבוצות גן מרגלית או הורי ד' 4; הוא כבר מזמן פלטפורמה מועדפת ע״י עסקים רבים.

חברות ומותגי ענק משתמשים בו כבר מעל שנתיים להרצת קמפיינים ויראליים, יצירתיים ומאוד זולים ביחס לשאר ערוצי הפרסום. נותני שירות ומנהלי קהילות רבים הפכו אותו לפלטפורמת פרימיום למנויים – ע״י יצירת קבוצות שיח או מתן שירותים מקצועיים למצטרפים בתשלום, וככלל, נראה שהוא הופך לכלי משוכלל יותר ויותר.

6. אתרי פרילאנס – כמו שמכירת מוצרים נעשית דרך חנויות מקוונות, ישנם אתרים שמרכזים בעלי מקצוע מתחום  השירותים שמציעים את שירותיהם ללקוחות קצה. היתרון הבולט בהם הוא בכך שהם מספקים את הטראפיק, שפעמים רבות לאתר חדש קשה לייצר, ותורמים לחשיפה של השירות שלך. כמו כן, בזירה כמו זו תלמדי רבות על המתחרים בתחום, על הלקוחות הפוטנציאליים ותוכלי גם לקשור קשרים שיניבו הכנסות בעתיד.

שאטרסטוק

7. מימון המונים – זהו כלי מכירה מעולה, שלא רק מקדם מכירות אלא יכול לרומם עסק מאפס. שימוש בתמיכת הציבור לתמיכה בהפקת מוצר חדש, הקמת עסק, פיתוח או כל דבר אחר שאת ממוקדת בו כעת הוא כלי שהפך פופולרי מאוד בקרב עסקים קטנים.

בשיטה זו תוכלי לגייס את ההון הדרוש לך להוצאת ספר, הפקת תכני וידאו, יצירת מוצר חדש, הקמת סטודיו או כל דבר שבו קהל לקוחותייך יכול להתעניין ולרצות לרכוש.

חשוב מאוד לדעת לתמחר נכון את מדרגות התמיכה, לשקלל את עלות התשורות המוצעות לתומכים והמקדמים וכמובן לפני הכל – להעריך את סך ההון הדרוש לך מפרויקט זה.

אז מה את הולכת לעשות עם כל זה?

כדי להתחיל להרוויח כסף ברשת כדאי ללמוד את הפלטפורמות הקיימות ולבחור את האחת המתאימה לך ולעסק שלך. אבל חשוב לשים לב שברוב המקרים פלטפורמת מעמד המכירה שלך תצטרך להיתמך ע״י פעילות חברתית, מתן תוכן, ונוכחות בערוצים נוספים ברשת כדי להביא אותה לחשיפה מיטבית ולייצר אינגייג׳מנט אצל הקהל שלך.
בקיצור, אפשר וכדאי לעשות כסף ברשת, אבל לא משנה כמה זוהר וקל גורמות לזה חברות להישמע, כמו כל דבר אחר – גם כאן מדובר בעבודה ובהתגייסות שלך לטובת העניין.

בהצלחה!