ליאור מני: תפריט לאמא הצעירה שרוצה לשמור על הגזרה

זה לא פשוט לשמור על הגזרה לאורך השנים – זה מחייב הקפדה על תזונה נבונה, אימונים והרגלים טובים לאורך זמן. לדיאטן ליאור מני יש הצעה לתפריט יומי עבורך

21/01/2020
ליאור מני קבלו עדכונים מליאור
  • RSS

זה לא כל כך קל לחזור לעניינים (לסדר יום תזונתי באורח החיים המודרני), אחרי תקופת הזנחה / חוסר הקפדה על התזונה – במיוחד כשאת מג'נגלת בין בית, ילדים, עבודה, אימונים, אין ספור מטלות ובדרך הגוף עובר שינויים אבל את עדיין רוצה לחזור לגזרה ולהרגיש טוב בעזרת תפריט שפוי.

לרוב, מי שרוצה לחזור לגזרה בוחרת בתפריט דרסטי, לא מאוזן וטפל מבחינת טעמים: דבר שלא מוסיף לירידה איכותית במשקל, להרגשה הכללית ובמיוחד להתמדה לאורך זמן.

אז איך עושים את זה נכון כדי לחזור למשקל המוכר מלפני ההיריון ולשמור על גוף בריא וחטוב? הנה תפריט לדוגמה לירידה מנצחת במשקל. הוא גם טעים, גם מאוזן, ובהשקעה שפויה של זמן, כסף ואנרגיה.

liormani1

תפריט יומי לדוגמה לאמא הצעירה שרוצה לשמור על הגזרה:

ארוחת בוקר

מים + לימון וקפה או תה, לשתות לפי הצורך

דגני בוקר ברנפלקס 40 ג' + גביע יוגורט דנונה light& free בטעם קפוצ'ינו + כפית אבקת קקאו נא + חצי פרי.

אלטרנטיבה לארוחת בוקר: שייק על בסיס יוגורט + 2 כפות של פירות יער קפואים + כפית אבקת מאקה.

דנונה Light & Free צילום: יח"צ

ארוחת צהריים

200 ג' סלט ירקות עשיר + כף שמן זית / 2 כפות סלט טחינה + 120 ג' חזה עוף עם תבלינים ועשבי תיבול + בטטה בינונית אפויה בתנור.

ארוחת ביניים / פינוק לילה

פרי + 6 שקדים

ארוחת ערב

200 גרם של קערת מרק עדשים + פרוסת לחם מלא + ירקות אצבע + כפית שמן זית / כף סלט טחינה.

פינוק לילה / ארוחת ביניים בזמן אחר

יוגורט דנונה light& free בטעם תות

שתיה: 2.5-3 ליטר מים ליום

liormani2

עצת זהב:

בנאלי, אבל תכנון והיערכות תזונתית מראש הוא כנראה העיקרון הכי חשוב לירידה מוצלחת במשקל. באורח החיים העמוס והדינאמי שאנחנו חיים, קל מאוד שהנסיבות והסביבה יכתיבו לכן מה, איפה ומתי תאכלו. לכן צריך להיערך:

• קניות: מומלץ בחום למלא את המקרר במצרכים ומזונות על בסיס התפריט הרצוי. כי עם כל הרצון הטוב, אם מה שיהיה זמין בבית יהיה מזון משמין ומעובד, יהיה לכן קל לחרוג ולצאת ממסגרת התפריט

• הכנות מראש: החיים הם לא פיקניק וקל מאוד לצאת מהתכנון המקורי. לכן רצוי למצוא מעט זמן במהלך השבוע להכנות מרוכזת של חלק מהארוחות. העיקרון של "זמין מזמין", מאפשר שגרת אכילה בהתאם לתפריט. במקביל, רצוי להעיף אויבים מהבית.

• להצטייד מראש. רוב הזמן רצוי לא להסתמך על מה שאפשר להזמין בחוץ / ב- take away, ולתת למה שקורה מסביב להכתיב מה תאכלו עם נשנושים או ארוחות עתירות קלוריות. תדאגו שרוב הזמן יהיה לכן בתיק משהו טעים ובריא לפי התפריט.  אוכל ביתי יותר זול, בריא ובטוח יכיל פחות קלוריות ומלח.

ליאור מני

מעוניינות ליצור קשר עם ליאור מני? לחצו כאן לאתר שלו




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה