אחיה של מייגן מרקל: "היה עדיף שהיא תדאג קודם למשפחתה"

אחיה למחצה של מייגן מרקל, שהפך להומלס, העביר ביקורת נוקבת על אחותו. "צדקה מתחילה מהבית", אמר וציין כיצד אחותו הייתה צריכה לדאוג קודם לבני משפחתה לפני שמיהרה להציל את העולם

בימים אלה אחיה למחצה של מייגן מרקל, תומס מרקל, מעביר ביקורת נוקבת על אחותו לאחר ששמר על תקופת שתיקה מרשימה, ביחס לעצמו. בתקופה האחרונה מרקל, 53, איבד את עבודתו ואת זוגיותו והפך להומלס חסר כל, מה שאילץ אותו, לדבריו, לחזור להתגורר אצלן אמו במקסיקו. "השיוך המשפחתי למייגן כמעט הרס אותי", חשף בדרמטיות והוסיף כיצד הקשר אליה מנע ממנו להתקבל לעבודות אחרות. על הדרך מרקל ביקר את הארי ומייגן על כך שזנחו את משפחתו ועקץ אותם כשאמר "צדקה מתחילה מהבית. היא הייתה צריכה לדאוג לבני משפחתה לפני שיצאה לקדם מטרות נעלות".
החיים במקסיקו להגדרתו הם "סיוט" ובראיון שהעניק ל"סאן" סיפר כך: "אני הומלס ויכולתי להישאר מתחת לגשר עם שלט, מתחנן לכסף. וכל זה בזמן שמייגן ישבה לה על כס המלוכה שלה וצופה בנו מהצד. היא הייתה צריכה לעשות את הצדקה שלה עבורנו. מרקל גם התייחס להחלטתם של הזוג לעזוב את בית המלוכה. הוא לא תמך בהחלטתה של מייגן אבל כן הבהיר שמדובר ב"שני אנשים המנסים לחיות את חייהם ואני מניח שהם פשוט רוצים את פרטיותם. משמעות הצעד יכולה להיות שמייגן פשוט רוצה לחיות איך שבא לה ולא תחת השליטה של אף אחד ויכול להיות שהיא והארי פשוט לא רוצים למלא שום התחייבויות, חוץ מאלו שהם בוחרים".

מייגן והארי ביחד צילום: מייגן והארי ביחד צילום: Jack Hill - Pool/Getty Images

מרקל ציין ש"מייגן הרסה שנים של מסורת והתנהגה באופן מעליב כלפי מוסד המלוכה" והבהיר ש"לקבל תואר מלוכה זה אחד מההישגים הגדולים שאפשר לקבל ולהגיע למעמד הזה ולקבל פלטפורמה רחבה, זה כבוד בשביל כל אדם בעולם". הביקורת שלו מצטרפת לזו של אביה, שלא ראה בעין יפה את עזיבת בית המלוכה והרגיש שבתו התנהגה בכפיות טובה כלפי משפחת המלוכה הנכבדת.
בניגוד למכתב הפתוח ששלח מרקל לנסיך הארי לפני נישואיו למייגן, היום הוא יותר מאוזן בביקורת שלו כלפיה. במכתב המפורסם ההוא הזהיר מרקל את הארי ואת בית המלוכה מכך שאחותו למחצה תהרוס אותם. הוא פירט את תכונותיה ההרסניות והמניפולטיביות וניבא שהנישואים להארי יאמללו את סביבתם וכי למייגן אין עניין במסורת בית המלוכה או באנגליה. בשעתו, רבים הרגישו שהוא דיבר מחוסר פרגון וקנאה, כמו אחותה למחצה, סמנתה, אבל בשנה האחרונה הבריטים ברובם טוענים שהשניים צדקו בהכל ואף התנצלו בפני סמנתה שלא האמינו לה.

תומס מרקל צילום:  Gilbert Carrasquillo/Getty Images

בפועל, כל מה שאמרו סמנתה ותומס לגבי מה שעתיד להתגשם, אכן קרה. מרקל פילגה בין האחים ויליאם להארי, הסתכסכה עם קייט מידלטון, הביאה את הנסיכה שרלוט לדמעות, הרגיזה את המלכה והשניאה את עצמה על לא מעט עובדים ועובדות בבית המלוכה. במקום להיות גורם נעים ומאחד, היא יצרה כאוס וזרעה הרס בסביבתה הקרובה ולבסוף, גררה את הארי מחוץ לארצו וניתק אותו ממשפחתו. היא הוכיחה שאנגליה לא עניינה אותה מהיום הראשון ושמטרתה לאורך כל הדרך לא הייתה להתחבר לעם הבריטי ולייצגם בכבוד אלא להפוך לסלבריטאית איי ליסט. בימים אלה מייגן מתכננת איך היא והארי יהפכו ל"עצמאים כלכלית" כאשר סביר להניח שנראה אותם מרוויחים הון תועפות.
ברור שלא ניתן להאשים את מייגן במצבו של אחיה למחצה, שמתגלה כלוזר בפני עצמו וכמי שעשה החלטות גרועות אבל ללא ספק, צדקה מתחילה מהבית ומייגן יכלה לסייע לפחות לאביה החולה והמרושש ולא לנתק אותו מנכדו, ארצ'י. אילו עשתה זאת, העם הבריטי היה יותר סלחני כלפיה.