שחר הראל: תפריט מעורר לאימא העייפה

לא משנה מה השעה, לכבוד התפריט המעורר נאמר "בוקר טוב". הדיאטנית שחר הראל עם הצעה לתפריט מעורר ואנרגטי

19/01/2020
שחר הראל קבלו עדכונים משחר
  • RSS

מי מאיתנו לא מצאה את עצמה מפהקת לה באמצע היום ורק רוצה לעצום עיניים? התפריט מכיל מגוון מזונות הנחשבים למעוררים ומזניקי אנרגיה כמו קפאין, בננות ואבוקדו העשירים במגנזיום, ביצים העשירות בוויטמיני B, ארוחת צהריים לא מכבידה עם דג סלמון העשיר בוויטמיני B ואומגה 3 ועוד דברים טעימים וטובים.

התפריט מחולק ל-6 ארוחות, אכילה של ארוחות קטנות יחסית לאורך היום יכולה לעזור למנוע את תחושת העייפות והכובד המלווה לרוב ארוחה גדולה.

תפריט יומי מעורר לדוגמה לאימא העייפה:
ארוחת בוקר

1 ביצה קשה/ חביתה עם מעט שמן, פרוסת לחם מקמח מלא / 2 פרוסות לחם קל, חצי אבוקדו קטן/ רבע אבוקדו גדול, ירקות כרצונך.

ארוחת ביניים

דנונה Light & Free קפוצ'ינו, בננה קטנה/תפוח בינוני/6-7 תותים/תפוז בינוני.

דנונה Light & Free צילום: יח"צ

ארוחת צהריים

פילה סלמון בעשבי תיבול ואנטיפסטי (מתכון בהמשך).

ארוחת ביניים

כוס קפה מפנקת (כרבע כוס חלב), 2 קוביות שוקולד מריר (מעל 70% מוצקי קקאו).

ארוחת ערב

טוסט משתי פרוסות לחם קל ופרוסת גבינה צהובה *עד 22% שומן, סלט גדול מתובל בכפית שמן זית.

 ארוחת לילה

דנונה Light & Free עוגת תפוחים עם 3 כפות שיבולת שועל או פרוסת לחם קל + גבינה.

 

*חשוב להדגיש, התפריט הינו תפריט כללי, היכול להתאים למרבית הנשים המנסות לרדת במשקל. עם זאת, במצבים בריאותיים שונים (סכרת/ כליות/ לב/ בלוטת תריס וכו') חשוב לפנות לייעוץ דיאטנית בכדי לבצע התאמות ובכדי לקבל טיפול כולל שהרי תפריט הינו חלק בודד ממנו.

פילה סלמון בעשבי תיבול ואנטיפסטי לארוחת הצהריים

מתכון לפילה סלמון בעשבי תיבול ואנטיפסטי:

המצרכים:

200 גר' פילה סלמון

2 כפיות שמן זית

מיץ מחצי לימון

3 שיני שום

מלח/פלפל

עשבי תיבול (מה שאוהבים)

ירקות חופשי (ברוקולי/ כרובית/ כרוב/ כרוב ניצנים/ גזר/ בצל/ עגבניות/ קישוא/ חציל)

1 בטטה קטנה/ חצי בטטה גדולה

הוראות הכנה:

מערבבים בצלחת עמוקה את הלימון עם כפית אחת של שמן זית, שן שום אחת כתושה, מלח, פלפל ועשבי תיבול קצוצים (אני אוהבת פטרוזיליה, נענע ועירית) מכניסים את נתח הסלמון לתוך הרוטב שהכנו ומשאירים בצד (מדי פעם הופכים ברוטב).

מחממים תנור אפייה ל-℃200.

חותכים גס את כל הירקות כולל הבטטה, מתבלים בכפית שמן זית שנותרה, מלח, פלפל והשום שנותר ומערבבים.

מסדרים את הירקות בתבנית אפיה ומשאירים מקום באמצע לסלמון.

אופים רק את הירקות כרבע שעה, מוציאים מהתנור ומוסיפים את הסלמון לתבנית ואופים בערך עוד רבע שעה, עד שמוכן.

שחר הראל

מעוניינות ליצור קשר עם שחר? תוכלו דרך האתר שלה, דף הפייסבוק שלה או עמוד האינסטגרם.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה