איך הצרפתיות נפטרות מהבלוז העונתי?

החגים עברו, החורף לא פשוט. מצב הרוח הכללי ירוד, לא רק אצלכן אלא גם אצל הצרפתיות. אלא שהן מצאו כבר לפני שנים פתרון לבלוז העונתי. איך? הן מיישמות את 6 הטיפים הבאים

החגים עברו, החורף לא פשוט. מצב הרוח הכללי ירוד, לא רק אצלכן אלא גם אצל הצרפתיות. אלא שהן מצאו כבר לפני שנים פתרון לבלוז העונתי. הן עושות לעצמן חשק לצאת מהמיטה ולהתחיל את היום. איך? הן מתקשטות באיפור ובבגדים ובעיקר באקססוריז.

התקופה הזאת של השנה גורמת לצרפתיות ללבוש צבעים מונוכרומטיים ובעיקר שחור, אפור, חום, קרמל ובז'. השנה חברות האופנה הגדילו לעשות ומיפו (מלשון מפה) את הצבעים של הבגדים. זוהי מפה מעניינת, וכדי להתגבר על הדכדוך ועל השעמום, הצרפתיות נוקטות ב"טריק" הכי עתיק בספר שלהן, ובוחרות באקססוריז המתאימים ליום, לערב ולמצב הרוח.

דיכאון צילום  Africa Studio שאטרסטוק

איך הן עושות את זה? אלינור כהן, מעצבת תכשיטים, שמעצבת בהשארת מבנים ארכיטקטוניים, מספרת איך להתאים את התכשיט הנכון לרגע הנכון ביממה ולצבע הבגדים ועדיין להישאר אפנתית ואמנותית ממש כמו הפריזאיות:

1. קמת בבוקר ואין לך חשק. לבשת בגדים שחורים

 העדיפי לבחור בתכשיטים בזהב אדום כדי לרכך את המראה הדרמטי ולהעניק לו מעט חום. הגוון האדום והזהב יהפכו את המראה השחור למטושטש וחלומי יותר.

2. את זולגת מפעילויות היום ישר לבילוי ערב

החליפי את התכשיטים לגוון כסף שיקפיץ את המראה. אם את לובשת בגדים בגוון קרמל ובז' כדאי לבחור בזהב צהוב. הברק של הזהב ידגיש ויחמיא לגוונים החומים. גוון כסף גם נראה נהדר על קרמל.

3. את לא בעניין של too much. מה עושים?

את מסתובבת עם תכשוט עדין בבוקר, נניח עגילים צמודים, שרשרת שאת עונדת תמיד וטבעות שאיתן את הולכת ביום יום. למעבר ערב שמרי בתיק תכשיטים גדולים והחוק (למרות שאלינור מסבירה שאין חוקים) הוא פיס אחד גדול – נניח עגילים גדולים. הורידי את השרשרת והשארי עם הטבעות היומיומיות. אם את רוצה לענוד שרשרת גדולה, גורמט או לולאות רחבות צמודות שמקפיצות את אותו סט לבוש, בחרי רק אותה. לחילופין, טבעות גדולות למראה דרמטי על עפות ידיים שמסתיימות בלק פרש, יכולות להיות פתרון נאה בהחלט.

4. תשכחי מ"סטים"

הרעיון הוא לבחור במשהו אחד גדול ודרמטי ואז למתן את השאר. "אני מאמינה במראה של עגילים גדולים ואז אין צורך בשרשרת. עדיף להשאיר צוואר נקי וחשוף או גולף סגור שמחדד יותר את ההתמקדות בעגילים", אומרת אלינור. "הרבה פעמים גם עגילים אני לא עונדת בזוגות אלא צד אחד יהיה שונה מהאחר. הוורסטיליות בתכשיטים תיצור עניין. אוסף של אוצרות".

5. מתי את יודעת שיש עליך מספיק תכשיטים וצריך להפסיק להתקשט?

גשי לקופסת התכשיטים שלך ובחרי כמו שבוחרים אבנים טובות: מבחר של טבעות, עגילים ושרשרת לפי מה שמתחשק לך להקרין באותו יום ואז, וכאן הטריק, גשי למראה והתחילי לסנן לפי החוקיות שלone big piece.

6. באיזה אופן תוכלי "להרים" את מצב הרוח שלך בעזרת תכשיט?

תלוי מה הוריד לך את מצב הרוח. אם את ב- bad hair day הרימי את השיער לבאן מרושל ובחרי עגילים גדולים שההתמקדות תהיה בהם ולא בשיער. במידה והמצב רוח ירוד מסיבה רגשית, כדאי לבחור בתכשיט שיש לו סיפור טוב. ברוב הפעמים מדובר בטבעת עם סיפור שתוכלי להסתכל עליה כל רגע ולהתעודד.

 מאיה גז (צילום: אנה ביטייב)

ד"ר מאיה גז היא מומחית לאופנה צרפתית ולתרבות צרפת. בהופעתה "פיאף", היא מעלה את סיפור חייה של אדית פיאף, השאנסונרית הצרפתיה. המופע הקרוב יתקיים בטוקהאוס הנמל תל אביב ביום שישי 13.3.2020 בשעה 14:00. מספר המקומות מוגבל.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית