מבודדת? 6 דרכים לשמור על עור מושלם בדרך של הצרפתיות

בסוף זה יסתיים ונמצא את עצמנו בחוץ, רגועות ושמחות. בינתיים, כדי לשמור על עצמנו ולדאוג קצת גם לנו, קחו לכן עשרים דקות ביום כדי לטפל בעצמכן ובעור שלכן. זה ירגיע, זה יעודד וזה בפירוש ישפר את מצב הרוח

מצבי לחץ כמו אלה שאנחנו נמצאות בהם כרגע, מדרדרים את הגוף ומלחיצים כל דבר: את הנפש, וגם את העור. הבשורות הטובות? בסוף זה יסתיים ונמצא את עצמנו בחוץ, רגועות ושמחות. בינתיים, כדי לשמור על עצמנו ולדאוג קצת גם לנו, קחו לכן עשרים דקות ביום כדי לטפל בעצמכן ובעור שלכן. זה ירגיע, זה יעודד וזה בפירוש ישפר את מצב הרוח. מומחיות טיפוח מייד-אין-יורופ מספרות איך עושים את זה בצרפת עם מוצרים ביתיים שיש על מדף הקוסמטיקה של כל אחת ובמטבח הביתי. ככה עושים את זה:

1. פילינג ביתי

צילי קרן, קוסמטיקאית רפואית, שלמדה קוסמטיקה רפואית בגרמניה במשך שלוש שנים והתמחתה במשך שנה אצל רופא עור, מציעה ללכת למטבח ולפתוח את המזווה. קחו שיבולת שועל דקה וערבבו עם מעט מים פושרים. מרחו על הפנים ועסו במשך 3-2 דקות.

2. קרם ביתי להבהרת כתמי פיגמנטציה

צילי קרן ממליצה לייבש קליפת לימון בשמש, לטחון אותה לאבקה, לערבב ביוגורט טבעי או ביו (נטול פירות וללא סוכר או ממתיק) ולמרוח על הפנים ועל גב כף היד למשך 15 דקות. לאחר מכן לשטוף במים פושרים. לאחר מכן סורו לסעיף הבא והכינו מסכת לחות שגם מותחת את העור ומעלימה קמטים.

3. מסכה טובה לפנים, לצוואר, לגב כף היד ולמחשוף

 קחו דבש, לימון, שמן זית ואם יש בבית אז גם שמן קוקוס. ערבבו אותם ביחד ולפניכן: מסיכה במרקם של דונג. צילי קרן ממליצה למי שרוצה אפקט מתיחה, להוסיף חלבון ביצה.

מאיה גז (צילום: אלבום פרטי)

4. מסיכת בד סרומים קפואה

ענת פוריש, בעלת סלון ביוטי על שמה, ממליצה לקחת את כל הסרומים שיש לכן בבית ולערבב מעט מכל אחד מהם בקערה קטנה. הניחו את הקערה במקרר ואחרי שהנוזל קר, טבלו בד גזה או חיתול רך ודק בסרום המשודרג שנוצר. הניחו את בד הגזה המהול בסרומים על הפנים. שכבו כך במשך עשרים דקות לנוח. מגיע לכן לנוח. העבירו קוביית קרח על הבד הדק או גלגלת ייעודית לעיסוי עור הפנים שקררתן מבעוד מועד במקרר. אפקט הקור מסייע להחדרת הסרומים, לכיווץ כלי דם קטנים, ולהעצמת המראה המתוח. אם עד כה מרחתם מסכה פעם בשבוע, ענת פוריש ממליצה להגדיל את כמות הטיפולים לפעמיים-שלוש בשבוע בתקופה הנוכחית כדי להרוות את העור ולהרגיע אותו.

5. מסז' לחניכיים

 לשמירת בריאות חלל הפה ואסתטיקה דנטלית, ענת הולצר, יועצת בריאות טבעית בדרך היהדות, מלווה בתהליכי צמיחה וריפוי, ממליצה על מסז' חניכיים. טבלו חוט דנטלי או מברשת שעירה (דמויית חוטר) בשמן קוקוס או בשמן קופיאבה והעבירו בתנועות מסז' עדין במרווחים בין השיניים עד החניכיים. שמן קופאיבה מופק מזיקוק שרף עץ הקופאיבה שגדל באמזונס בברזיל. תהליך הפקת השמן יחודית: ילידי השבטים באמזונס היו פוצעים את גזע העץ שממנו היה נוזל השרף המשמש להכנת השמן ובו המקומיים ראו כתרופה טבעית לבעיות רבות. לשמן קופאיבה תכונות רבות אך הוא בעיקר אנטי בקטריאלי- בגלל תכונותיו אלה השמן יעיל בשמירה על בריאות חלל הפה והשיניים. את המסז' כדאי לעשות לא יותר מפעמיים בשבוע (בוקר וערב) והוא מסייע למניעת עששת והיווצרות חורים בשיניים. טיפול שימור הדו-שבועי הזה יבטיח חניכיים בריאות וורדרדות וחיוך מושלם.

6. חייכו עלמותיי

 כמו שאמרה קוקו שאנל. חיכו, גם אם החיוך לא בא מהלב. בסוף הכל יעבור ויהיה ממש בסדר.

 ** הכותבת, ד"ר מאיה גז, היא מומחית לאופנה צרפתית ולתרבות צרפת.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית