הטרנד של אחרי הבידוד- שיער ארוך

כול להיות שממסלולי שבוע האופנה בפריז באה הנבואה על בידוד וחוסר יכולתנו לצאת החוצה לצבוע את השיער ולהסתפר? טרנד אחד בולט עוד יצמח מזה

מאיה גז (צילום: רמי זרנגר)

שבוע האופנה בפריז הוא חיישן לטרנדים שעומדים לצוץ. הוא מתאים עצמו לרוח התקופה ולמצב הכלכלי כמו למצב הרוח העולמי. רוצות דוגמא? בתקופות של משבר כלכלי, אפשר לראות על מסלולי התצוגות דוגמניות שמתהלכות עם תיקים קטנים שלא זקוקים להרבה בד כדי ליצור אותם בעוד שבתקופות שפע, התיקים על המסלולים גדולים ונפוחים.

רגע לפני שנכנסנו להסגר התקיים שבוע האופנה בפריז. הטרנד הבא הוא השיער וכאן, חברותיי, ההסגר עומד לטובתנו. בעוד שבשורות הראשונות בקהל (שהיו מדוללות מאוד בגלל הקורונה) התהדרו הנשים בקארה הצרפתי המפורסם, על המסלולים התהלכו דוגמניות עם שיער אולטרא ארוך.
כשחושבים על זה, גם המתבודדת בכפייה רפונזל, עבדה בבידוד על אורך השיער שלה. יכול להיות שממסלולי שבוע האופנה בפריז באה הנבואה על בידוד וחוסר יכולתנו לצאת החוצה לצבוע את השיער ולהסתפר?

אשה אוספת שיער shutterstock  By BOKEH STOCK

 

בכל מקרה, לנו זה מתאים וכה מכתיבה האפנה את האבולוציה שעומדת להתרחש על הראש שלנו:

1. מהי התספורת הצרפתית? תספורת שיקית צרפתית נחשבה כזאת קצוצה ומעוצבת או קארה שמגיע עד הכתפיים. עם זאת וויוייאן ווסטווד, נינה ריצ'י והקולגות שלהן הציגו על המסלול דוגמניות שהשיער שלהן ליטף את הכתפיים ואפילו ירד עד החזה. אולי זה נשמע לכן שגרתי אבל בצרפת זה לא רגיל. פריזאית אמתית מקפידה שהשיער שלה לא יגע בכתפיים. לא עוד, מסתבר.

2. איך נולד השינוי? בתצוגה של סלין הציגו את אותה תספורת ארוכה בליווי פוני, שמעניק אופי ילדותי נוסף למראה החדש של הצרפתיות. לדוגמניות, מסתבר, נמאס מהתכתיבים והם מאריכות את השיער בניגוד להוראות לשמור על שיער קצר.

3. מהו האורך הטוב? אם תשאלו את קים קרדשיאן- כמה שיותר ארוך. אם תשאלו דוגמנית צרפתיה בת עשרים, היא תאמר לכן שזה יפה כשהשיער מכסה את החזה. ארוך יותר קשה על שימור תספורות ותסרוקות כמו על שימור מראה בריא, מה גם שבעיני הצרפתיות הצעירות זה פחות יפה.

4. מדוע? משום שהצרפתיות האמיתיות חופפות את השיער פעם בשבוע (גג פעמיים). הן סומכות על הספר שלהן, שיעצב להן תספורת ארכיטקטונית כזאת שתחזיק את עצמה לאורך זמן. רובן אפילו לא עושות פן או תלתול. הצרפתיה יודעת שלא יוצאים החוצה עם שיער רטוב. חופפים את השיער בערב, מסרקים אותו במברשת, הולכים לישון עם שיער ובבוקר: מה שיוצא אני מרוצה. כל עוד מדובר בשיער קצר, או מקסימום קארה, קל לתחזק את זה. בואו נראה איך זה עובד עם שיער יותר ארוך.

אשה עם שיער חלק shutterstock_By puhhha

5. איך הבידוד עוזר לנו? כדי להשיג שיער ארוך צריך זמן וסבלנות. מהבחינה הזאת אנחנו מסודרות. גם ככה אי אפשר לצאת החוצה. אם נזכור שעל מסלולי האופנה מתהלכים הדגמים שיהיו רלוונטיים בסתיו-חורף 2012, כלומר עוד שנה, אנחנו מדברות על טרנד שלוקח לו לפחות שנה כדי להפוך להיות רלוונטי. כמובן שאף אחד לא מתכוון שנבלה שנה בבידוד, אבל לפחות לתקופה הקרובה אנחנו מסודרות. גם אם מאוד נרצה- לא נצליח להסתפר. לידיעה: השיער צומח בקצב של סנטימטר-סנטימטר וחצי בחודש. כל אחת יודעת מה אורך שיערה כעת ועד לאן הוא יגיע עוד חודש.

6. לא לגזור בכלל? מעצבי השיער של תצוגות האופנה מייעצים לגזור את הקצוות כל ארבעה חודשים כדי לדרבן את הצמיחה הטבעית.

7. איך מטפחים? מעצבי השיער בעולם האופנה מייעצים להכין מסכות כל בסיס שמרי בירה, שלפי דעתם מסייעים לצמיחה. הם ממליצים גם על מסיכות שיער פעם בשבוע אותן יש להניח לאורך השיער ועל הקצוות. הם מדגישים שיש לסרק את השיער במברשת בוקר וערב כדי לעודד את השומן הטבעי של הקרקפת להיפלט החוצה ולעשות מסאז' לקרקפת.

8. מה קורה בזמן השינה? האסכולות שונות: יש את אלה שמאמינים שכדאי להשאיר את השיער פזור כדי לא למשוך אותו ולגרום ללחץ וכאב מיותר לראש ולקרקפת. אחרים גורסים שיש לשזור את השיער לצמה כדי למנוע חיכוך שלו עם הכרית בזמן השינה. נסו וראו מה עובד עבורכן.

9. מותר לבלף. מי שאינה סבלני כמו דמי מור שהגיעה בפברואר למסיבה של "הארפר'ס בזאר" עם צמה עד ברכיה המנותחות, יכולה ליצור מראה ארוך עם תוספות שיער שמחזיקות מספר ימים. הן לא עומדות בחפיפה, אבל יעילות לאירוע. מצד שני, האירוע היחידי בו תיראו בתקופה הקרובה תהיה ב"זום".

הטרנד הזה לא מתאים לכולן. בעלות שיער דק צריכות להבריש את השיער הרבה פעמים ביום כדי למנוע את אפקט ה"פריז" עם החשמל הסטטי. מה גם שצריך סבלנות.
אגב, חברותיי שאלו אותי איך אני מתכוונת להתנהל עתה בבידוד הכפוי בכל הנוגע לשיער. ראשית, אין לי ברירה אלא להאריך אותו. מעצבת השיער שלי שם בחוץ ואני פה בפנים. שנית, אני לא מתכוונת לצבוע את השיער. זאת הזדמנות נהדרת לתת לו לנוח קצת.

מאיה גז צילום גלעד רדט

** הכותבת, ד"ר מאיה גז, היא מומחית לאופנה צרפתית ולתרבות צרפת.