מנצלים את המגפיים ונפרדים מפטרת הציפורניים

החורף הוא העונה המושלמת לצאת מהבושה ולמצוא את הטיפול שיהפוך את פטרת הציפורניים לנחלת העבר. יש תכשיר שהופך את המשימה הזו ליעילה ופשוטה במיוחד

פטרת ציפורניים היא תופעה ממנה סובלים כ-10% מהאוכלוסייה בעולם המערבי ושכיחות התופעה גדלה ככל שעולים עם הגיל. כאשר מדובר באוכלוסייה מבוגרת (בגילאי 70 ומעלה) כ-50% מהאנשים סובלים מפטרת ציפורניים מה שעלול לפגוע בתחושת האסתטיות ובאיכות החיים. השאלה היא למה זה קורה, האם זה מדבק ואיך ניתן לטפל בעניין כדי להחזיר לכף הרגל מראה אסתטי ונקי.

חשוב לומר כי בניגוד לתפיסה הרווחת, פטרת ציפורניים לא בהכרח נובעת מחוסר היגיינה. הפטריות הגורמות לפטרת נמצאות בהרבה מאוד מקומות בהם אנחנו הולכים יחפים, בין היתר במקלחות בבתי מלון, בחדרי כושר ובבריכה. כאשר מוסיפים לזה את העובדה שכפות הרגליים של רבים מאיתנו נתונות במשך שעות ארוכות סגורות בתוך גרביים ונעליים, כלומר מקום חשוך ולח, והנה לכם קרקע פורייה ומתאימה להתפתחות הפטרת ולשגשוגה.

פגיעה משמעותית באיכות החיים. פטרת ציפורניים. צילום: Shutterstock / FotoDuets

אצבע שנגועה בפטרת לעיתים תהיה בעלת ציפורן עבה יותר בהשוואה ליתר האצבעות, הצבע והמבנה של הציפורן עלולים להשתנות ובמקרים קיצוניים הפטרת תוביל להתנתקות הציפורן מבסיסה . בנוסף, ציפורן אחת שנגועה בפטרת עלולה לגרום להידבקות של ציפורניים סמוכות וכן לפטרייה בעור שמקיף את הציפורניים בכף הרגל.

השינויים המתוארים עלולים לפגוע באיכות החיים, בדימוי העצמי עקב תחושת חוסר אסתטיות. בשוק קיימים  מגוון רחב של פתרונות.  כגון: השריה של הציפורניים הנגועות באקונומיקה, טפטוף של שמן עץ התה או שמן אורגנו, מריחת לקים ייעודיים, טיפולי לייזר וטיפולים רפואיים ארוכי טווח. כיוון שלרוב הפטרת מתחילה בקצוות הציפורן, חשוב לטפל בפטרייה מוקדם ככל האפשר באופן יעיל ונקודתי, ובכך להימנע מכל התופעות שהיא עשויה להביא בעקבותיה. משך הטיפול יהיה קצר יותר ככל שנטפל מוקדם יותר, בשלב ההתחלתי. דחייה של התחלת הטיפול רק תביא להחמרת המצב והדבקה של ציפורניים נוספות.

הקלה משמעותית תוך 2-4 שבועות. אמטריקס. צילום: יח"צ

אמטריקס של חברת התרופות פריגו היא תמיסה לטיפול בציפורניים הנגועות בפטרת או פסוריאזיס. יעילותה של אמטריקס נבדקה במספר מחקרים קליניים שבהם רוב המשתמשים ראו שיפור במראה הציפורן כבר לאחר 2-4 שבועות  של טיפול. שלא כמו תכשירים אחרים הדורשים שיוף של הציפורן והתעסקות מרובה לאורך הטיפול, הטיפול פשוט, מריחת התמיסה פעם ביום, ללא שיופים או חבישה של הציפורן כפי שנדרש לפעמים בתכשירים אחרים. משך הטיפול משתנה בהתאם לחומרת המצב ההתחלתי, אך, במקרים רבים יידרשו 3-6 חודשי טיפול להשגת תוצאות. ככלל, משך הטיפול בפטרת הוא ארוך מפני שקצב גדילת הציפורניים ברגליים הוא איטי מאוד, כרבע מקצב צמיחת הציפורניים בכפות הידיים. במסגרת הטיפול בפטרת, הציפורן החדשה שגדלה בעצם "דוחפת" את החלק הנגוע עד שהוא נעלם לחלוטין ומראה הציפורן חוזר להיות אסתטי ובריא.

העובדה שמדובר בטיפול ארוך טווח, הופכת את עונת החורף לעיתוי המתאים ביותר לטפל בפטרת מכיוון שכפות הרגליים אינן חשופות. בניגוד לקיץ הישראלי שבו אנחנו נועלים בעיקר סנדלים וכפכפים אשר בהם ציפורני הרגליים חשופות ועלולות ליצור תחושת דחיה ואי נעימות. באופן הזה ניתן לטפל בפטרת ביעילות ובעקביות, וכך בקיץ הבא עלינו לטובה ליהנות מהבריזה הישראלית מלטפת את אצבעות הרגליים  ללא שום הרגשת מבוכה. אמנם זה דורש זמן, אבל אפשרי בהחלט להותיר את הפטרת מאחור והעונה הקרה היא ההזדמנות המושלמת לעשות את זה.

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת פריגו

– דף זה אינו מיועד לאבחון, טיפול, ריפוי או מניעה כלשהי של מחלה.
– התוצאות עשויות להשתנות וייתכן והתוצאות אינן מייצגות או עשויות להיות מדוייקות
– מידע זה אינו מהווה ייעוץ רפואי ואין להסתמך עליו ככזה