איך נעבור בשלום את התקופה הקרובה בלי קילוגרמים מיותרים

אנחנו בבית עם הילדים מול הפיתויים. קנינו מזון לתקופה ארוכה ומישהו צריך לאכול את כל הפחמימות והממתקים המנחמים שבארון. איך שורדים אץ התקופה בלי להשמין?

02/04/2020
בלוג אורח קבלו עדכונים מבלוג אורח
  • RSS

מאת: עינת ששון, דיאטנית, אפידמיולוגית והיועצת המדעית של אלטמן

אם נסתכל על לוח השנה נבין שעכשיו אביב. אמנם בתקופה הקרובה פחות נריח את הפריחה ואת חום השמש אך תאמינו או לא הקיץ מגיע בצעדי ענק.

נשים או גברים כאחד, אנחנו נמצאים במציאות מיוחדת המצריכה התייחסות שונה. זו לא עוד תקופת אביב, לקראת הקיץ. אנחנו בבית עם הילדים מול הפיתויים. קנינו מזון לתקופה ארוכה ומישהו צריך לאכול את כל הפחמימות והממתקים המנחמים שבארון, או לשבת מול מסך המחשב עם נשנושים בתחושת ספק משפחתיות וספק מסכנות.

אז לא! גם בבית אפשר לעשות פעילות, לשמור על שגרה בריאה ותזונה מגוונת ומזינה, להסתכל קדימה ולהבין שאוטוטו זה נגמר וכדאי שנצא מזה עם כמה שפחות נזקים למשקל, לנפש ולבריאות. להלן כמה טיפים שיוכלו לעזור לכולנו לצלוח את התקופה הביתית בשלום.

1. זה לא הזמן לדיאטות כאסח. אמנם יכול להיות שכבר נוצרו מאגרים מיותרים מתקופת החורף שתרצו להשיל, אך דיאטת כאסח איננה מומלצת כאורח חיים בריא ובמיוחד לא בתקופה זו. דיאטה או שינוי קיצוני עלול להכניס את הגוף לסטרס שעשןי להחליש את המערכת החיסונית. בנוסף דיאטות לא מאוזנות עלולות לגרום למחסור בויטמינים ומנרלים שגם הם חיוניים לתפקוד שוטף של הגוף כולל המערכת החיסונית.

2. המשיכו לאכול כרגיל. אכלו ארוחות בשעות הרגילות שהייתם אוכלים. אם הייתם רגילים לאכול א.בוקר המשיכו, אם לא אז דלגו. אכילה בשעות קבועות יוצרת רצף וסדר המאפשרת תכנון מראש ולא אכילה אימפולסיבית של מזון המכיל לרוב רמות סוכר ושומן גבוהים ולפי מה שזמין באותו הרגע.

3. שרפו שרפו שרפו. שני פקטורים עיקריים משפיעים על המשקל הם המזון הנאכל וקלוריות הנשרפות בפעילות. הגבירו את השריפה בכל פעילות שאתם יכולים. אדם השוקל בממוצע 70 ק"ג ישרוף בחצי שעה אירובי ממוצע כ 205 קק"ל, בבישול כ-95 קק"ל, ניקוי חלונות 167 קק"ל, הזזת רהיטים 223 קק"ל, עמידה בתור 47 קק"ל וצפייה בטלויזיה רק 28 קק"ל.

האם מוצרי דיאטה טובים לדיאטה?

4. אכלו מגוון ירקות ופירות. ירקות ופירות עשירים בסיבים, ובוויטמינים ומינרלים ובנוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) שיכולים לחזק את הגוף. ירקות דלים יחסית בקלוריות וניתן לאכול מהם ללא הגבלה. שימו לב במיוחד לרכיבים שחשובים לפעילות מערכת החיסון כמו ויטמין C, ויטמין  ,D שעלול להיות ירוד עקב חשיפה מואטת לשמש, אבץ והרבה נוגדי חמצון המצויים בצבעים של במגוון פירות וירקות טבעיים.

5. פרוביוטיקה פרוביוטיקה -  פרוביוטיקה הם החיידקים הידידותיים, חיים, בעלי אפקט מטיב עם המאכסן, גוף האדם.

אנחנו והחיידקים הידידותיים שלנו מתפקדים כגוף אחד כאשר החיידקים מסייעים לנו לפרק חומרים מהמזון, שומרים על בריאות המעי ביום יום, מונעים היווצרות גזים ונפיחויות, מונעים הדבקות בחיידקים גורמי מחלות במעי, וגם מגנים על מערכת העיכול לאחר נטילת אנטיביוטיקה.בשנים האחרונות מחקרים מראים כי פרוביוטיקה מגרה מנגנונים בגוף המעלים את החיסוניות של הגוף שנמצאת יעילה גם נגד מחלות במעי --  ובנוסף  מפחיתה  מחלות זיהומיות בדרכי הנשימה העליונות.

5 יצרים שהורסים דיאטה (צילום: Thinkstock)

הפרוביוטיקה נמצאת במזון כמו ביוגורט, גבינת כפיר, מזונות מותססים כמו מלפפון חמוץ או כרוב וכן ניתן לקחת תוספי תזונה המכילים פרוביוטיקה, כדאי לשים לב למגוון החיידקים בכמוסה ולדעת שאלו זנים רשומים ובדוקים, בנוסף חשוב לקחת תוספים עם מערכת הובלה שמוןתאמת כדי שהחיידקים יגיעו לאיבר המטרה .

1. אל תשכחו להפעיל את הגוף. חשוב להמשיך ולהקפיד על פעילות גופנית ולשמור על הכושר גם כשלא יוצאים מהבית. חבל לחזור אחורה עד שהגענו ליכולות אירוביות ואנאירוביות טובות. לפעילות יתרונות רבים כולל סיוע לזרימת דם החשובה לפעילות החיסונית, מסייעת בהפגת מתחים והיא דרך מצוינת להעביר את הזמן. ישנם שלל אימונים אירובים טובים ברשת שניתן לבצע על שטיח בבית, אתגרים הדרגתיים לפלאנק, או אפילו לרקוד כמה שירים עם הילדים ב- Just dance .

2. השלימו את מה שחסר. מצב מיוחד מצדיק צריכה מיוחדת. במידה ואינכם צורכים כמות מספקת של ויטמינים ומינרלים או נוגדי חמצון מומלץ להסתייע במולטי ויטמין על מנת להשלים את התזונה החסרה. ניתן לבחור במולטי ויטמין המכיל גם פרוביוטיקה על מנת לתת לגוף יתרון נוסף.

** הכותבת, עינת ששון, היא דיאטנית, אפידמיולוגית והיועצת המדעית של אלטמן

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה