לפרסם את העסק שלך בחינם!

בדרך כלל כשמציעים לך משהו בחינם כנראה שעובדים עלייך. אבל לא כשזה מגיע לפרסום בדיגיטל! הדרך הטובה והנכונה ביותר לקידום העסק והאתר לא תעלה לך שום דבר.

זה נשמע לא הגיוני בכלל: איך זה יכול להיות שדווקא בעולם הדיגיטלי, שבו התחרות כל כך קשה – אנחנו יכולות לפרסם ולקדם את העסק בחינם? ואם זה באמת כך – למה לא כו-לם מדברים על זה כל הזמן?

האמת היא שאנשים דווקא כן מדברים על זה כל הזמן, אבל הם משתמשים במילים שאנחנו לא מכירות ומתקשרים בתוך פורומים וקבוצות לאנשי מקצוע. הם מדברים על תוכן, על SEO, על קידום אורגני – כל המילים האלה הן לא בהכרח מילים שחייבים להכיר ולהבין. השורה התחתונה היא זו שמעניינת אותנו: דווקא בדיגיטל יש לעסקים קטנים עם הרבה נשמה יתרון מובהק ואמיתי!!

עכשיו, לא מדובר כאן על איזו שיטת פלאים או קסם מסתורי. הרעיון הוא לייצר על בסיס קבוע ושיטתי תוכן בעל ערך, ואם חושבים על זה לרגע – זה גם הגיוני. פייסבוק וגוגל חייבות להראות לאנשים דברים מעניינים ואיכותיים – או שהגולשים פשוט יעברו למקום אחר!

אבל איך עושים את זה בפועל? בקלות. הנה 5 צעדים לקידום האתר והעסק שלך בדיגיטל:

צעד ראשון – אל מי אני מדברת?

באופן הכי טבעי בעולם בעל עסק שואף לדבר לכל האנשים בעולם. קשה להתמקד, כי אם אני פונה רק לנשים (לדוגמה) – זה מרגיש כאילו וויתרתי על 50% מהשוק. זה נשמע הגיוני להרחיב את המסר אבל זה לא באמת עובד: תכנים כלליים מדי יוצאים מעורפלים ומשעממים. נסי לחשוב על שיחה עם חברה הכי טובה מול פטפוט סתמי עם מישהו שישב לידך באוטובוס. זה בדיוק ההבדל – כשאת משוחחת עם מישהו ספציפי ומוכר שאת מעריכה ומבינה את הרבה יותר מצחיקה, נחמדה, משכנעת ומעניינת.

דרך קלה לעשות את זה היא לדמיין אדם מאד-מאד ספציפי, ולתת לו כמה שיותר תכונות שיהפכו אותו בדיוק לללקוח האידיאלי שלך (ICA – Idea Customer Avatar). את יודעת מה האדם הזה יאהב ומה יביא לו תועלת – וזה בדיוק מה שאת עומדת לתת לו. בחינם.

צעד שני – מה אני אומרת?

מה את עושה כשאת משוטטת ברשת? אולי את קוראת דברים שחברים שלך כתבו בפייסבוק. אולי את עושה קניות, או קוראת חדשות, או עושה לייק לתמונות יפות באינסטוש או צופה בסרטון ביו-טיוב. כל דבר שהתעכבת עליו בדיגיטל הוא תוכן שמישהו יצר. וזה בדיוק סוג הדברים שאת רוצה ליצור בעצמך – הדרכות, מאמרים, סרטונים, תמונות מעניינות, פוסטים קצרים… תוכן מעולה זה תוכן שאנשים יאהבו לצרוך ולשתף. ואנשים אוהבים דברים שמלמדים אותם משהו חדש (שחשוב עבורם), או מעוררים בהם השראה, או סתם מבדרים ומעניינים אותם.

קשה מאד להתניע את עניין התוכן, ולוקח זמן עד שזה נהיה טבעי וקל. למי שמתקשה, אפשר למצוא בקישור הזה רשימה של 100 רעיונות תוכן לקידום העסק והאתר.

צעד שלישי – מה יוצא לי מזה?

התכנים המעולים שלך ייצרו מבחינתך שני דברים עיקריים. דבר ראשון – יש לך עכשיו מה להעלות לרשתות החברתיות. אף אחד לא יעקוב אחרי מישהי שרק אומרת כל היום: המוצר שלי מעולה, המוצר שלי מהמם, תקנו ממני עכשיו… זה פשוט לא מעניין (ואפילו מעורר התנגדות). אבל אם יש לך חנות עציצים ויצרת הדרכה מעולה על '10 טיפים לעציצים פורחים'… זה משהו שאנשים יעצרו עליו, יקראו אותו ואפילו ישתפו אותו. ולמה זה טוב מבחינתך? כי הגעת אל מישהו שבאמת מתעניין בעציצים – וזה אומר שהוא עלול להפוך ללקוח. ואם הוא שיתף את הפוסט הוא בעצם סיפר עלייך לחברים שלו שיש להם תחביבים דומים… ובמילים אחרות – פרסום חינם!!

והדבר השני: אם הכנסת את האדם הזה לתוך האתר שלך, והוא שהה שם כך וכך דקות (ואולי גם עבר כמה עמודים והתעניין בעוד תכנים שיצרת) כרגע גוגל למד משהו. למשל – הוא למד שיש לך פוסט טוב בשביל מישהו שרוצה לטפל בעציצים. הוא קישר בין המילה 'עציצים' לבין העסק שלך. וככל שיהיו לך יותר כניסות כאלה גוגל יעלה אותך גבוה יותר בחיפושים שקשורים לתכנים שלך. ואלה חדשות טובות – כי גוגל הוא המקום העיקרי שאנשים מוצאים בו דברים, והתברגות במקום גבוה זה נכס בעל ערך אדיר.

צעד רביעי – לידים

לידים זו מילה שאנשים בעולמות הקידום והשיווק מאד אוהבים – ועם סיבה טובה! ליד זה מישהו שהשאיר לך את המייל שלו (עדיף) או עקב אחרייך ברשתות. לאדם כזה, שבאמת מתעניין במה שאת עושה – יש פוטנציאל רציני מאד להפוך ללקוח. את לא אמורה לשחק על זה מיד. את ממשיכה לתקשר איתו ולייצר עבורו ערך כדי שהוא יקשר אותך לערכים חיוביים שמעניינים אותו. בבוא היום, כשתציעי מוצר מתאים – הוא יהיה מאד פתוח למסרים השיווקיים שלך.

יש גם יתרון מוכר פחות – גוגל ופייסבוק יודעות לאפיין את העוקבים והגולשים שמתעניינים בך, והם יוכלו לבנות עבורך בהמשך הדרך קהלים דומים של אנשים דומים. זו דרך מעולה ליצור קמפיין שיווק (בתשלום) שבאמת יביא לך מכירות.

צעד חמישי – מכירות

טוב, על השלב הזה לא צריך להרחיב. אנחנו יודעות למה אנחנו רוצות אותו. וגם: כרגע למדנו איך התכנים שיצרת באמת פתחו עבורך אפשרויות ממשיות לייצר מכירות והכנסות – וזה לא עלה לך שום דבר!!

שיווק באמצעות תוכן זה משהו שכל עסק עושה היום בדיגיטל. לעסקים חזקים ומבוססים יש כותבי תוכן מקצועיים ומנוסים – אבל לך יש יתרון ממשי ואמיתי עליהם. את באמת אוהבת את מה שאת עושה, את באמת יודעת המון על התחום הזה – ואת באמת מושקעת בתכנים שאת יוצרת. זה אולי לא נשמע לך מי-יודע-מה אבל בעולם התוכן זה עולם ומלואו. נסי ותיווכחי!!