איך הגיבה המלכה כשדיאנה חשפה בפניה שצ'ארלס מנהל רומן

כאשר הנסיכה דיאנה פנתה למלכה על מנת לגולל בפניה על מעללי בעלה צ'ארלס, היא לא קיבלה את התגובה שציפתה ממנה

דיאנה צילום Terry Fincher/Princess Diana Archive/Getty Images

טקס החתונה של צ'ארלס ודיאנה ב-1981 היה נראה כאילו נלקח מעולם האגדות אבל כבר מההתחלה התגלו קשיים רבים ופערים בלתי ניתנים לגישור. השניים התגרשו ב-1992, לאחר ששניהם הודו שניהלו רומנים מחוץ לנישואים ואפשר לומר שהכתובת הייתה על הקיר של ארמון המלוכה. דיאנה לא התכוונה לבגוד אבל הרומן שניהל צ'ארלס עם קמילה פארקר ריסק אותה והוביל אותה לחפש אהבה מחוץ לארמון בית המלוכה.
הנסיכה דיאנה התעמתה עם קמילה וחשפה בפניה שהיא מודעת לרומן שניהלה עם בעלה אבל השניים המשיכו להיפגש מאחורי גבה. כשהנסיכה הרגישה שאין לה כבר למי לפנות, היא שיתפה את המלכה אליזבת השנייה על מעלליו של צ'ארלס. דיאנה טענה בפניה שהיה זה אביו של צ'ארלס, פיליפ, שהכניס לתוך מוחו של בנו שזה היה לגיטימי לנהל רומן. בקלטות שנחשפו, במסגרת הסרט התיעודי "Diana: In Her Own Words", עלה שדיאנה אמרה למלכה את המשפט הבא:
"פיליפ אמר לבעלי 'אם הנישואים שלך לא יעבדו, תמיד תוכל לחזור אליה (קמילה) בעוד חמש שנים'". דיאנה אחר כך סיפרה שכך אכן קרה, פחות או יותר. היא הודתה שתמיד הרגישה שמשהו קורה בין צ'ארלס לקמילה אבל רק אחרי השנה החמישית של נישואיהם היא קיבלה אישור רשמי לחששותיה. כאשר דיאנה פנתה לצ'ארלס עצמו וחשפה בפניו שהיא יודעת על הבגידות, הוא התנהג כאילו זה היה הדבר הטבעי ביותר בעולם. מבחינתו, לא היה משהו בעייתי בכך שיש לו מישהי מהצד והוא הרגיש שמעמדו המלכותי הקנה לו את הזכות להתנהל כך. "אני מסרב להיות רק הנסיך מוויילס שמעולם לא היה עם פילגש".

דיאנה צילום Terry Fincher/Princess Diana Archive/Getty Images

בהקלטות שנחשפו, דיאנה גם חשפה כיצד הגיבה המלכה, כאשר ניגשה אליה במטרה להתייעץ עימה. "הלכתי למלכה, כולי בוכה, ושאלתי 'מה לעשות? אני באה אליך, מה עלי לעשות?' והיא ענתה 'אני לא יודעת מה עליך לעשות. צ'ארלס חסר אונים'. זהו, זה היה סוף הדיון. זו הייתה העזרה שלה". אמנם היא לא נתנה לה עצה טובה או כתף תומכת אבל המלכה מאוד כעסה כאשר הרומן בין בנה לקמילה נחשף לציבור. הוד מעלתה מעולם לא תמכה בבגידות והסיפור המביך העמיד את בית המלוכה באור שלילי.
בספרו "Rebel Prince: The Power and Passion and Defiance of Prince Charles", הביוגרף, טום באוור, כתב שבית המלוכה זעם על הסיפור ואף כינה את קמילה "מרושעת".

צ'ארלס וקמילה צילום Rob Jefferies/Getty Images

לדברי באוור, לאחר מספר כוסיות מרטיני, המלכה הבהירה לצ'ארלס שהיא לעולם לא תסלח לקמילה וכינתה אותה באוזניו "האשה המרושעת". היא אף הוסיפה שהיא לא רוצה שום קשר אליה. בזמנו ננקטו מספר צעדים שהמחישו את הכעס כלפי קמילה. אחד מהם היה שאסרו עליה להיכנס לארמון המלוכה לפרק זמן מסוים. הכעס של המלכה על קמילה נבע גם מהעובדה שקמילה בגדה עם צ'ארלס באנדרו פארקר, שהיה מקורב אליה ויקר לליבה.
לדבריו של הביוגרף, רוברט לייסי, המלכה אולי לא תמכה בדיאנה במהלך שיחתן הקצרה אבל בניגוד לדעה הרווחת, שהמלכה האשימה את דיאנה באומללותו של צ'ארלס, היא לא. בסרט התיעודי Princes Of The Palace נטען שבית המלוכה הטיל את אחריות פירוק הנישואים על כתפיו של צ'ארלס, שנכנס לקשר עם דיאנה כשליבו השתייך לאשה אחרת. במילים אחרות, לא היה סיכוי לנישואיו עם דיאנה מהיום הראשון.
עד היום הבריטים לא באמת מקבלים את צ'ארלס וקמילה וכועסים עליהם, על מה שהם עוללו לדיאנה. רבים מקווים שצ'ארלס יעביר את השרביט לבנו ויליאם ויוותר על כס המלכות בבוא היום. קשה לראות כיצד העם הבריטי יקבל אותם בידיים פתוחות.