10 עקרונות ליצירת זוגיות מנצחת ונצחית

כולם רוצים זוגיות מנצחת, מאושרת, שמספקת את שני בני הזוג, אהבה ושותפות שמעמיקים וגדלים. לא אצל כולם זה המצב אבל זה אפשרי. למה לחלק זה עובד ולאחרים לא ומה ההבדל בין זוגות מנצחים לשאר?

מאת: אלון אולמן

זוגיות היא  מערכת היחסים, למעט מערכת היחסים שלך עם עצמך, הכי חשובה בעולם. כשהזוגיות טובה ומעולה יש אושר, היא יכולה לחפות על היעדר במקומות אחרים, מפרץ שקט וחם לעגון בו כשכל העולם סוער. המחקרים מראים שזוגיות טובה היא מתכון לאושר והיעדרה מוליד מצוקה. מדובר בשותף הכי בכיר במסע המופלא הזה – המסע של החיים שלך.

אף זוג לא מתחתן כדי להתגרש. זוגות מתחתנים מתוך אהבה, אופטימיות באמונה שלמה שזה או זו הבן זוג הרצוי עבורם לעד. הסטטיסטיקה אחרת.  אבל זו לא גזרה משמיים. כל דבר שנשקיע בו ונטפח אותו יהיה מטופח ויגדל ולחלופין אם נזניח אותו ייראה וירגיש ויתפקד בהתאם. הנה 10 דברים שעבדו היטב עבורי ועבור אלפי האנשים שהשתתפו בסדנאות קוד המנצח.

(צילום: אלבום פרטי)

להלן 10 עקרונות לזוגיות מנצחת ונצחית:

E.B.A (EMOTIONAL BANK ACCOUNT) בצעו הפקדות. זוגית, כמו כל מערכת יחסים, דומה לחשבון בנק. אי אפשר רק למשוך כל הזמן, צריך גם להפקיד (עדיף להיות תמיד ביתרת פלוס…) העניקו תשומת לב לבן או בת הזוג, תגידו שאתם אוהבים, תזכרו להתנצל כשצריך אלו דוגמאות להפקדות (משיכות הן הפוכות).

אמון. תשמרו אותו בכל מחיר. בלי סודות ובלי "שקרים לבנים". שקר לבן הוא שקר שמי שמבצע אותו טוען שהוא לבן.. שקרים ומניפולציות סופן להתגלות. חוסר יושרה במערכת היחסים הכי קרובה שלכם היא מתכון בטוח לכישלון.

בזוגיות – כל מה שאתה רוצה תן! רוצים כבוד? תנו כבוד , רוצים תשומת לב? תנו, כל מה שאתם רוצים תנו אתם בזוגיות. ללא התניות. זה יחזור אליכם.

הקשבה. נקודת המפתח במערכות יחסים בכלל ובנישואין בפרט. מערכות יחסים טובות הן כאלו שיש בהן תקשורת טובה ותקשורת מתחילה בהקשבה. לא מספיק לשמוע. צריך להקשיב. לעולם אל תזלזלו בחלומות של בן הזוג, עזרו להם להגשים.

אהבה זה הכוח החזק בעולם. תגידו, תגעו, תשנו מחובקים. כל לילה.  זוגיות היא דבר נפלא, לא רק מערכת יחסים, אלא מערכת יחסים אינטימית. אל תשכחו לגעת, לחבק, לא הולכים לישון כועסים.

לכו על WIN WIN. את ואני צוות אל מול תמונה מנצחת. הגדירו יחד את התמונה המנצחת שלכם, את התוכנית שלכם בכל תחומי החיים יחד. תהיו צוות מנצח להגשמת התוכנית. אתה תעזור לה להגשים את שלה והיא את שלך ויחד תוכנית גדולה של שניכם.

תסתובבו עם פתק על המצח. איך אני יכול לעזור? אין דבר כייפי יותר מבן או בת זוג שתמיד שם בשבילכם.

(צילום: אלבום פרטי)

היו מקור השראה לסובבים אתכם בכלל ולילדים שלכם בפרט. כל מה שאתה רוצים שהם יהיו –  תהיו אתם הדבר. אל תנסו כל היום לחנך אחרים, לדרוש, פשוט היו הדבר. רוצים ילדים מצליחים – תצליחו! הסובבים אתכם רואים אתכם.

תתפתחו, תגדלו, השקיעו בעצמיכם- לכו יחד לסדנאות התפתחות, תצליחו – תדאגו שיהיה לכם טוב בחיים – כשטוב לנו – אנחנו טובים וכיף איתנו (והפוך.. כשלא טוב לנו – לא כיף להיות איתנו).

אתם כותבים את הסרט. רוצים זוגיות מעולה? תשקיעו בזוגיות שלכם, תגדירו שזה חשוב, תעבדו בזה, זה כייף. כמו כל דבר בחיים, זוגיות טובה לא קשורה במזל, אלא בהחלטה לעבוד בזה ולשלם את המחיר שהיא דורשת כדי להצליח. זה שווה את זה.

בזוגיות היו אתם לחלוטין. ללא מסכות.

(צילום: אלבום פרטי)

טיפ סיום – למערכות יחסים יש התחלה, יש אמצע ויש סוף. תזכרו איך התנהגתם בהתחלה, כשהייתם מאוהבים, פרפרים בבטן, חיכיתם להיפגש, לשתף אחד את השני, התנהגתם בכבוד, תשוקה אהבה. אם תתנהגו באמצע מערכות היחסים כמו שנהגתם בהתחלה לא יהיה לזה סוף!

המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לילדים שלכם היא לאהוב אחד את השנייה.

**הכותב הוא מייסד ובעלים של קבוצת קוד המנצח – המובילה בישראל להרצאות וסדנאות להצלחה מעשית בחיים – עזר למאות אלפי אנשים להשיג את המטרות וההצלחה שלהם בעוצמה ובמהירות, מרצה, מחבר רב המכר "פריצת גבולות -כיצד להגשים את החיים שתמיד רצית". אולמן נשוי באושר 29 שנים לאורטל וכל יום אוהב אותה יותר + 3 ילדים.