6 טיפים להפחתת הלחץ

חיים לחוצים הם לפעמים מצב נתון אבל אפשר ללמוד איך לשלוט בגירויים החיצוניים או הפנימיים שגורמים לנו לסטרס ולהפחית אותו. לאכול, להתפלל, לאהוב, גרסת המציאות

24/06/2013
יפעת קלפה קבלו עדכונים מיפעת קלפה
  • RSS

זוהי עובדה מוכחת כי מצבי לחץ גבוהים וממושכים גורמים לאדם חולי רב, מרמת השפעת ועד מחלות קטלניות כמו סרטן. אז מה עושים? האם באמת אפשר לנטרל את רמות הלחץ והסטרס כאשר גרים במדינה עם בעיות ביטחוניות, כאשר יש דאגות כלכליות על הראש, דאגות לילדים, קשיים  בזוגיות ועוד? התשובה חיובית, רק צריך לדעת איך עושים את זה.

קודם כל חשוב להיות מודעים לעולם בו אנו חיים.  הכירו בכך שכמעט ולא ניתן לשלוט בגירויים החיצוניים או הפנימיים שגורמים לנו לסטרס, אך אנחנו בהחלט יכולים להוריד את אותם רמות לחץ מהר יותר כאשר קורות ולצמצם את פגיעתם המתמשכת בבריאותנו.

טיפים להפחתת הלחץ:

1. חייבים לישון - ישנם גורמי סטרס שבהחלט נתונים לשליטתנו כמו שעות שינה . מחקרים מראים כיום כי שעות שינה מועטות מחלישות את יכולת הגוף והנפש להתמודד עם נזקי סטרס ממושך, אז וותרו על עוד סדרה בטלוויזיה וסגלו לעצמכם הרגל בריא של שמונה שעות שינה ביום.

2. התרופה הזולה ביותר היא הצחוק -  צחוק מוריד את רמות הורמוני הסטרס בגוף. מצאו ביו-טיוב סרטונים שמצחיקים אתכם, חיות שעושות שטויות, סטנדאפיסיטים אהובים וצפו בהם באמצע היום. חמש דקות, בלי קשר למה שאתם עושים. זה יגרום לכם להירגע ואף להיות מרוכזים יותר בעבודה.

3. תנועה, לא רק בחדר הכושר - פעילות גופנית מסייעת בהפחתת לחץ אבל לא תמיד מוצאים את הזמן לעשות אותה. לכן, סגלו לכם הרגל להיות בתנועה גם בעבודה ובבית. בחרו במדרגות במקום במעליות. נהלו שיחות בעמידה ולא בישיבה. בנסיעה באוטובוס רדו שתי תחנות קודם, או החנו את האוטו רחוק יותר לפני ההגעה ליעד ולכו ברגל.

4. רקדו כאלו זו הפעם האחרונה - פנו לעצמכם עשר דקות ביום וסגרו את הדלת בחדר כל שהוא בבית ללא מראות, שימו אוזניות והתמסרו למוסיקה שהכי מניעה אתכם. גם הגירוי החושי של המוסיקה וגם התנועה החופשית של הגוף בכוחה להוריד משמעותית רמות הסטרס.

5. אז ניקח תוספים? - לפני שלוקחים תוספים חשוב להדגיש כי תזונה בריאה ומאוזנת הינה המפתח העיקרי להתמודדות עם רמות של סטרס. במידה ותזונה אינה מספיקה ניתן לשקול לקחת תוספים כגון GABA - Gamma-Aminobutyric Acid הינו נויורטרסמיטור מרכזי (מוליך עצבי) במערכת העצבים במוח וביכולתו להוריד רמות של סטרס וחרדה. לא לכל האנשים מומלץ להשתמש בתוסף זה ולכן למינונים מדויקים ואינפורמציה נוספת יש לפנות לאיש מקצוע כרוקח או נטורופת.

6. צמחים מרפא - ישנה קבוצת צמחי מרפא מיוחדת הנקראת צמחים אדפטוגניים. משמעות הגדרה זו מאפיינת צמחים אשר משפרים את יכולת העמידות של הגוף להגיב ולהסתגל למצבי סטרס, ולשקם נזק של מצבי סטרס ממושכים ברמה הפיזית ואף ברמה מנטאלית. דוגמא לצמחים מסוג זה - צמח הרודיולה, אשווגנדה, אסטרגלוס, מינים שונים של ג'ינסיגים ועוד. לשימוש בצמחי מרפא יש להתייעץ עם הרבליסט קליני.

_________________________________________________________________________

יפעת קלפה, נטורופתית (R.Na) הרבליסטית קלינית (CI.H) ורפלקסולוגית. מתמחה בטיפול בהפרעות הורמונאליות בנשים, ובתהליכי ירידה במשקל. מנהלת מעבדת צמחי מרפא בקורס רפואת צמחים אינטגרטיבית ב"קמפוס ברושים".




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה