5 דברים שצריך לשים לב אליהם בפרסום ממומן בדיגיטל

בחורה עם מחשב נייד
שיווק דיגיטלי
השיווק הדיגיטלי

1. עמוד נחיתה – הדבר הראשון לפני כל עלייה של קמפיין היא יצירת נכס דיגיטלי שאותו מפרסמים בין אם זה דף נחיתה יעודי או דף מתוך האתר שלכם. אני ממליץ בשלב הזה לא לחסוך לא בעיצוב הדף ולא באיש מקצוע, כדאי תמיד לקחת מומחה שיווק לעניין הזה שיעלה לכם כמה אלפי שקלים בודדים שיחזרו אליכם כתוצאה מקמפיין טוב ומדוייק, קמפיין לא מדוייק זורק כסף לפח. אם כך בנוגע לדף הנחיתה חשוב לדעת בדיוק מה רוצים לפרסם ומה מטרת הקמפיין, לפי זה נעצב את דף הנחיתה, אם צריך מסמך להשארת פרטים או לינק למוצר מסוים וכו. כדאי להכניס לדף הנחיתה חומר כתוב, תמונות וכדאי גם אם ישנה אפשרות גם לצרף סירטון.

2.חקירה לפני פרסום – ישנם הרבה נתונים שמפרסם צריך לחקור ולדעת לפני שיעלה קמפיין לאוויר, קחו לדוגמא את נושא מילות המפתח, חקר מילות המפתח הוא לא רק בכדי לדעת אילו "מונחי חיפוש" לטרגט בפרסום, חקירת מילות המפתח נועדה קודם כל כדי לבחון את הפוטנציאל, כלומר את נפח החיפוש ברשת והאם יש "בשר" בכדי לפרסם, שנית היא באה לתת למפרסם הערכת עלות לקמפיין כך שנוכל לדעת גם את הכדאיות הכלכלית, בהמשך חקר המילים גם יקבע את סגנון התוכן שייכתב במודעה. בקיצור ולסיכום אסור לוותר על חקירת הנושאים הללו לפני עליית קמפיין לאוויר, חסכון אמיתי של כסף.

3.הגדרות ברורות – בהרבה מקרים כשמתחילים לפרסם בלי הגדרת מטרה ברורה ובלי הגדרת תקציב לא משיגים אף אחד מהדברים הללו, לכל פרסום צריכה להיות מטרה ותקציב.ONE BUSINESS GOAL או בעברית מטרה עסקית אחת לכל קמפיין, אסור לייצר קמפיין אחד למספר מטרות, זה אף פעם לא ישיג את היעד ולרוב יבזבז את כל התקציב. תגדירו תקציב ותגדירו יעד עסקי ברור.

4.מוכנות עסקית –  יצא לי להתקל במספר רב של בעלי עסקים שרוצים לפרסם ומביאים תקציב אבל, לא מוכנים לקלוט את העבודה הנוספת שמגיעה מהפרסום. כתוצאה מכך לידים נזרקים לפח או לא מטופלים והקמפיין מוגדר ככישלון. בכדי שקמפיין יצליח לא מספיק שהוא רק יביא הרבה לידים, טלפונים, פניות או קליקים, צריכה להיות מוכנות פיזית של העסק לטפל בפניות מהקמפיין בין אם זה להביא מישהו שיעשה או יענה לטלפונים, ובין אם זה להתכונן עם מלאי גדול יותר במקרה של קמעונאי. קמפיין לא מנותק מהמציאות, צריך שכל החלקים בעסק יהיו מוכנים להעלאה לאוויר של קמפיין.

5.הסקת מסקנות – אחד החשובים שבהם הוא תהליך הניתוח והסקת המסקנות, בקמפיין דיגיטלי שלא כמו קמפיין במדיות הקונבנציונליות ניתן להסיק מסקנות ולנתח נתונים בזמן קצר מאוד לאחר עלייתו לאוויר של קמפיין ואפשרויות השינוי והניתוב של הקמפיין הם רבות ומיידיות. לכן כדאי מיד עם הצתברות נתונים בקמפיין להתחיל לנתח אותו לחדד אותו ולשפר אותו על בסיס קבוע, ככל שיעשו שיפורים בהתאם למסקנות הניתוח כך הקמפיין יהיה יעיל יותר וחסכוני יותר. ניתוח נתונים, הדבר החשוב ביותר בעולם המפרסם הדיגיטלי.

חגי וידאל יועץ עסקי