תכנון ימים מאתגרים לעובדים

ימי גיבוש לעובדה הם בוודאי לא רעיון חדש. רבות נכתב על היתרונות של פעילות מגבשת ולאו דווקא בהקשר של עבודה משרדית. אך לאחרונה הנושא והחישובות שלו התחדדו נוכח הנתק בין העובדים בימי הקורונה…

ימים מאתגרים לעובדים

ימים מאתגרים לעובדים

אחת המסקנות החשובות של מחלקת משאבי אנוש ומחלקת הרווחה של חברות רבות, היא שלאור תקופת הנתק בין העובדים בימי הקורונה, כשהקשר היחיד היה בזום, יש ליצור פעולות של חידוש הקשר האישי. אין תחליף לקשר ולמגע פיזי בין עובדים שנהנים לפגוש את הקולגות שלהם כל בוקר, מחבקים ומנשקים אותם וכך מתחיל היום באווירה נפלאה ובכימיה מצוינת. עכשיו כדי להניח את הבלגן מצד ולחדש את הקשרים, המחלקות הללו מארגנות ימים מאתגרים לעובדים כדי להחזיר במהירות האפשרית את יחסי העובדים ואת שיתוף הפעולה למצב שהיה לפני ימי הקורונה.

אחת האופציות המוצלחות היא לצאת לסוף שבוע עם כל החברים מהעבודה. החבורה יוצאת לדרך ביום חמישי או ביום שישי מוקדם בבוקר, במטרה ליצור ימים מאתגרים לעובדים, הם מבצעים טיולים שונים, ביקורים במקומות מרתקים כמו יקב יוצא דופן, משחקים משחקי חברה ולאחר מכן בשעות אחר הצהרים הם מגיעים לבית המלון או לצימרים. כדי ליהנות מטיול ערב בסביבה הקרובה, כולם הולכים להתקלח, הנשים חופפות את השיער עם שמפו ללא מלחים בדיוק כמו בבית, כדי להזין את השיער וכך הן תוכלנה ליהנות מההחלקה שלהן לאורך כל סוף השבוע.

ימים מאתגרים לעובדים

שיתוף פעולה במסגרת ימים מאתגרים לעובדים

החשיבות הרבה של שיתופי הפעולה במשחקים משעשעים כמו חפש את המטמון, או המרוץ למיליון נובע מהרצון של ההנהלה ליצור שיתופי פעולה פוריים במהלך המשחקים הללו. כל העובדים מתחלקים לכמה קבוצות ובכל קבוצה כולם חושבים יחד, מעלים רעיונות מקוריים, מחפשים בגוגל וכל זאת במטרה להעפיל לשלב הבא. השאלות אינן קלות והחיפושים הם ייחודיים, צריך להיות מאד מרוכזים כדי לעלות על רמזים קטנטנים ולהבחין בדקויות בתוך כל משפט של הנחיות ובדרך זו להגיע לשלב הניצחון.

מי שמסתכל מהצד על החבורות שהגיעו ליהנות מכמה ימים מאתגרים לעובדים, רואה באופן בולט את ההתנהלות של כל אחד מהם. למי ממש חשוב לנצח, מי מסייע כל הזמן לחברים ומי יוצר אווירה נפלאה בין כולם. הקשר שנוצר למען העשייה הוא חשוב מאד להנהלת החברה כיוון שקשר שמתחיל כעת יראה את אותותיו גם במהלך ימי העבודה. הרצון של ההנהלה הוא ליצור שיתוף פעולה פורה בין המחלקות ולצמצם למינימום את האינטריגות ואת המחלוקות בין העובדים.

המטרה היא פיתוח עסקי של החברה

כדי שהחברה תהיה בעלת הכנסות נאות ורווחים, לכל אחד מהעובדים יש חלק בפאזל הגדול הזה. כאשר מגבירים את המוטיבציה ומניעים יחד את הגלגל קדימה, יש תחושת סיפוק עצומה מכל הצלחה ומכל שלב של פיתוח עסקי ועד ההגעה ליעדים.

בשיחות שמנהלים במסגרת ימים מאתגרים לעובדים, ההנהלה מבהירה עד כמה חשוב ליצור שיתוף פעולה פורה כיוון שבסופו של דבר זה יוצר ערך מוסף ומקדם את המהלכים העסקיים שעליהם הוחלט.

באווירה הטובה ששוררת, רוב העובדים מפנימים זאת ואין ספק שיבצעו זאת הלכה למעשה.