בחזרה לעבר – הקאמרי במופע מחווה לשלישיות הגדולות של הזמר העברי / מיכל ליבר-רונן

מוזיקה מצוינת בביצועים נהדרים יחד קטעי קישור שמרחיבים את האופקים הם מנת חלקו של מופע המחווה המושקע לשלישות הגדולות של הזמר העברי. המופע הוא סקירה היסטורית של שלישיות הזמר העברי מקום המדינה ועד שנות התשעים. המופע מתחיל ומסתיים בשירי הגשש החיוור ועובר דרך שלישיית המיתרים, שלישיית גשר הירקון, החלונות הגבוהים, שלישיית המעפיל, השלושרים, שוקולד מנטה מסטיק, הנשמות הטהורות, הטוב הרע והנערה, קצת אחרת ועד כמו צועני ולהקת מנגו. ורד פיקר המעבדת והמנהלת המוזיקלית (שגם מנגנת על אורגן ואף מבצעת קולות רקע) מצליחה להרים מופע מרתק ומוצלח. מה סוד הקסם?

בתמונה: דביר בנדק. צילום: מיכל ליבר-רונן
בתמונה: דביר בנדק. צילום: מיכל ליבר-רונן

מוזיקה מצוינת בביצועים נהדרים יחד קטעי קישור שמרחיבים את האופקים הם מנת חלקו של מופע המחווה המושקע לשלישות הגדולות של הזמר העברי. המופע המוזיקלי בן התשעים דקות הוא סקירה היסטורית של שלישיות הזמר העברי מקום המדינה ועד שנות התשעים. המופע מתחיל ומסתיים בשירי הגשש החיוור ועובר דרך שלישיית המיתרים, שלישיית גשר הירקון, החלונות הגבוהים, שלישיית המעפיל, השלושרים, שוקולד מנטה מסטיק, הנשמות הטהורות, הטוב הרע והנערה, קצת אחרת ועד כמו צועני ולהקת מנגו.

מימין לשמאל: דביר בנדק, אלון נוימן ולירון לב. במחווה לשלושרים. צילום: מיכל ליבר-רונן
מימין לשמאל: דביר בנדק, אלון נוימן ולירון לב. במחווה לשלושרים. צילום: מיכל ליבר-רונן

ורד פיקר המעבדת והמנהלת המוזיקלית (שגם מנגנת על אורגן ואף מבצעת קולות רקע) מצליחה להרים מופע מרתק ומוצלח. אז מה סוד הקסם? השילוב של נגנים מצוינים (מושיקו בילר על התופים, אילן אביב על הבס, גיטרה קלאסית וחשמלית לידור לוי ועופר שפירא שמפליא על חליל צד, קלרינט וסקסופון), תאורה מתוזמנת (קרן גרנק), תלבושות אותנטיות (רועי עקאב) ותנועה חיננית (תומר יפרח) יחד עם אינפורמציה מעניינת (יורם רותם) ומנחה שרמנטי (דביר בנדק) יוצרים מופע מרגש שמהווה חוויה לאזנים.

לירון לב בביצוע לשיר קפה אצל ברטה במחווה לנשמות הטהורות. צילום: מיכל ליבר-רונן
לירון לב בביצוע השיר קפה אצל ברטה במחווה לנשמות הטהורות. צילום: מיכל ליבר-רונן

מנחה הערב, דביר בנדק הטיב להנחות, לבדר ולתת מידע היסטורי מעניין ורלוונטי על השלישיות השונות. כל הביצועים היו מצוינים וכללו הרמוניה קולית נהדרת. מבין שלל השירים שבוצעו, התרשמתי מאוד הביצועים של נועם קלינשטיין, לירון לב ואלון נוימן לשירי זמר נוגה, אהבה ראשונה ואינך יכולה של החלונות הגבוהים וכן לביצוע השיר ימים של קולנוע של להקת הטוב, הרע והנערה בביצוע תיאטרלי של ציון חורי, נוי הלפרין וברק ביטון.

 

נועם קלינשטיין בביצוע השיר עוד מחכה לך - מחווה לנשמות הטהורות. צילום: מיכל ליבר-רונן
נועם קלינשטיין בביצוע השיר עוד מחכה לך – מחווה לנשמות הטהורות. צילום: מיכל ליבר-רונן

הביצועים של נועם קלינשטיין לשיר עוד מחכה לך והביצוע של לירון לב (שליווה את השיר בניגון גיטרה) לשיר קפה אצל ברטה של שלישיית הנשמות הטהורות היו מאוד מרגשים. אך ללא ספק ההפתעה של הערב היו הביצועים לשירים של להקת כמו צועני (כמו צועני, אנחנו נשארים בארץ והופה היי). את השירים ביצעו ברק ביטון וציון חורי יחד עם חבר הלהקה המקורי, יונתן מילר. מילר ליווה את השירים בכינור, מפוחית ומנדולינה ושלהב את הקהל המופתע שמחא כפיים והריע לשריד המקורי והתוסס של הלהקה.

נותר רק עוד מופע אחרון – מוצ"ש 2.10.21 בשעה 20:30 מהרו להזמין כרטיסים (בתקווה שעוד נותרו).

מימין לשמאל: ברק ביטון, יונתן מילר וציון חורי בשיר כמו צועני כמחווה לכמו צועני. צילום: מיכל ליבר-רונן
מימין לשמאל: ברק ביטון, יונתן מילר וציון חורי בשיר כמו צועני כמחווה לכמו צועני. צילום: מיכל ליבר-רונן