סיפורה היוצא דופן של כוהנת הביוטי – אלונה שכטר

הגעתי ללא כל ידע מוקדם על החברה ונכבשתי בסיפורה חייה המיוחד והיוצא דופן של אלונה שכטר, אישה שכולה אש, חום, אור בעיניים, כשרון ואנרגיות כובשות. סיפור של כוח רצון חסר פשרות והתמודדות בלתי רגילה. אך אל דאגה, גם אגיע לטיפוח ולמוצרים המיוחדים

????????????????????????????????????
אלונה שכטר. צילום: רון קובי

ביתה של אלונה שכטר מעוצב בסגנון עתיק ורומנטי – הרבה עץ כהה, רהיטי וינטג' ומוטיב חוזר של פרחים המאפיין גם את העיצוב הקלאסי של מוצרי החברה ("גם הקליניקה שלנו עתיקה, זו אני… אני לא אוהבת את הלבן ואת הנקי מדי").
כבר בלחיצת היד הרגשתי את ה'אני מאמין' של אלונה: לעשות מהלימונים לימונדה ולהילחם בכל הכוח בקשיים שצצים בדרך להצלחה. היא רואה שליחות בהעצמת נשים ומקדשת את התפיסה כי נשים צריכות להקדיש זמן לעצמן ולטיפוח שלהן.

"אני מהאנשים שברגע שקורה להם משהו, קודם כל נשברים ואז נלחמים…"

על פי שכטר: "העור שלנו הוא תעודת הזהות שלנו", ולאנשים בעלי אסתטיקה גבוהה יש יותר סיכויים להצליח"

תחילת הדרך

שכטר גדלה ברמת אביב להורים יוצאי שואה. אביה יעקב שניר, יליד פולין, היה מוזיקולוג והמנצח הראשון של האופרה הישראלית, ואמה, ילידת בולגריה, זמרת אופרה. בתור אחת שהתחנכה על ברכי המוזיקה הקלאסית, כבר מגיל קטן ספגה חינוך למצוינות: "כיוונו אותי למוזיקה מגיל שנתיים. אין ילדות, אלא סדר יום ברור של שיעורים. הכל סבב סביב זה". בהמשך, למדה בתיכון בתלמה ילין, בקונסרבטוריון ובאקדמיה למוזיקה, כאשר התמקדה בפסנתר ובניצוח מקהלות. היה מרתק לגלות ששתי למדנו אצל אותה המורה- הגב' מרים בוסקוביץ והעלינו חוויות משותפות.

את בעלה צביקה הכירה במהלך השירות הצבאי, בסיפור אהבה שנמשך עד היום. השניים החליטו בצעד אידיאליסטי לעבור להתגורר בעיירת פיתוח והגיעו לערד ולהתפרנס בדרך עצמאית ללא עזרה. שם נולדו ילדיהם. היא מורה למוזיקה ומנצחת מקהלות והוא עובד בכור בדימונה.

מחלת הפסוריאזיס
בשלהי שנות השמונים, כשהיא אמא ל-2 ילדים קטנים, התעוררה אלונה בוקר אחד עם פריחה אדומה וגסה שכיסתה את רוב חלקי גופה. הפריחה הנוראית אובחנה כפסוריאזיס, מחלה כרונית-אוטואימונית בעלת מרכיבים גנטיים, הפורצת על רקע של מתח נפשי. הפסוריאזיס גרם לכך שכמעט כל פעולה פשוטה שעשתה (כמו להרים את ילדיה) גררה פציעה של העור, שלעיתים החל לדמם. שכטר שהתייעצה עם מומחי עור רבים ואף הגיעה לאשפוז ממושך של כמעט 10 חודשים, אולם דבר לא עזר.

למרות מצבה הנפשי הירוד עד לאפטיה, החליטה אלונה שהיא נלחמת בכל הכוח:

 "אני מהאנשים שברגע שקורה להם משהו, קודם כל נשברים ואז נלחמים, והתחלתי להילחם. ראיתי המון אנשים והלכתי למרפאים, אפילו לקלפים וקריאה בקפה, עד שהגעתי לדרמטולוג יהודי-בריטי ידוע שעמד לצאת לפנסיה וקיבל לידיו את הספר של הרמב"ם".

אותו דרמטולוג רקח לה משחות המבוססות על מרכיבים טבעיים בלבד ("האיש לקח עלים ומול העיניים שלי הכין כמו מרק")  מתוך התפישה כי הריפוי האמיתי גלום בטבע שמסביב, ונמצא בחומר הפעיל שבתוך צמחים, עלים, שורשים, שרפים ועוד. אותו דרמטולוג הסביר שכל דבר בטבע יכול לרפא אך בני האדם לא קבלו את המרשם כיצד.
אלונה הייתה סקפטית בהתחלה.

 "אני זוכרת שנסעתי כל הדרך לערד ואמרתי לעצמי 'כוסות רוח למת, מה זה יעזור לי?'

אך היא הייתה חייבת לנסות. בשנים אלו גופה היה מכוסה בחומר הירוק שרקח הדרמטולוג.

אלונה, בנה וכלתה. כולם תורמים להצלחה צילום: רון קובי

נקודת המפנה להבראה
עד אותו מפגש גורלי הייתה שכטר מסתובבת שנים עם בגדים ארוכים וגרביונים שחורים בקיץ הלוהט של ערד, כדי להסתיר את העור שלה, ומספרת שבאותה תקופה הייתה מנודה חברתית.

 "החברה נורא אוהבת אותנו יפות, מחייכות, צעירות ובריאות… הסביבה לא כל כך אוהבת אותנו חולות, מדממות ועצובות".


לאחר שהחלה להשתמש במשחות הטבעיות שנתן לה אותו רופא, עם הזמן חל שיפור בעורה והגוף התחיל לרפא את עצמו. בהתחלה לא קרה כלום, אבל לאט, לאט העור התחיל להשיל את עצמו והאדום התבהר. אלונה הייתה להוטה להפיץ את הבשורה ולעזור לאנשים במצבה, והחלה ללמוד את תורת העור, תורת הרמב"ם ואת קסם הריפוי של הצמחים:

"מהר מאוד הבנתי שיש בטבע קסם, והקסם הזה נמצא באדמה, הבנתי שאנחנו צריכים רק לקחת ולקטוף".

אלונה הבינה שצמחי המרפא שעזרו לה להתמודד עם מחלת הפסוריאזיס, יכולים לעזור גם לבעיות נוספות כמו פיגמנטציה, נפיחות מתחת לעיניים, קמטים ועוד, והחלה מסתובבת עם מוצרים שהייתה מחלקת לנשים בסביבתה הקרובה.

צומת דרכים להצלחה – סיפור הוליוודי
בסוף שבוע אחד נסעה עם בעלה וילדיה לחופשה משפחתית באילת, והחליטה לקחת איתה כמה מוצרים: "בעלי צחק עליי ואמר לי 'אלונה כולה יש לנו חיפושית קטנה, איפה את רוצה להכניס שלושה ילדים ומוצרים?', אמרתי לו  שאני אשב עליהם. שמנו צידנית בין הרגליים שלי והרמתי את הרגליים כל הדרך לאילת".
בבית המלון הייתה צריכה להיערך הרצאה בנושא של קוסמטיקה אך המרצה לא הגיעה. בהחלטה של רגע, כשהיא עמוסה במוצרים שהביאה עוד מהבית, התנדבה אלונה להרצות במקום, ומכרה את כל המוצרים שהביאה אתה.

 "באותו יום מכרתי כמות גדולה שכיסתה לי לא רק את סוף השבוע, אלא עוד שני סופי שבוע, ובאותו רגע הבנתי שבעצם נועדתי לבמה".

ואכן, מאולמות הקונצרטים וניצוח מקהלות עברה אלונה לקדמת הבמה כמרצה מחוננת ומעבירה ידע.

היא החלה להרצות באופן קבוע ולמכור מוצרים: "הייתי נוסעת להרצות כל יום שישי עם התיק שלי, יום אחד היו מגיעות 100 נשים, ויום אחר היו מגיעות 10 נשים". באחת ההרצאות הגיעה אישה אחת בלבד ואלונה העניקה לה הרצאה מלאה באופן אישי. לא היה חשוב לה שלא הגיע קהל רב. בסוף ההרצאה האישה הכירה לה את האמרגן הכי גדול בארץ בזמנו לימי כיף לנשים, והוא ביקש שתעלה על הבמה יומיום!

יום יום הרצאות

אלונה חתמה חוזה עם האמרגן והופיעה בכל הרצאה עם אוברול שחור ופאייטים שהפך לסימן ההיכר שלה. היא קנתה טנדר וכך נסעה והרצתה לכל קהל יעד כולל אחיות של בית חולים, לצבא ובכלל. תוך 20 דקות הרצאה היא מכרה המון מוצרים והרוב שילמו לה בצ'קים. לימים, עם השמות על הצ'קים היא הקימה את מועדון הלקוחות הראשון שלה. אחרי 3 חודשים ועם מיליון שקל בבנק (שנת 92-93) הציע לה האמרגן לייצר. לאחר בדיקת שטח מול כימאים והצעות ממשקיעים גדולים אביה ייעץ לה להקים לבד.

אלונה הרי הבטיחה לעצמה שאם ד"ר רבינוביץ',  הדרמטולוג היהודי- הבריטי יפתור לה את הבעיה היא תעביר הכול הלאה לריפוי של אנשים. הוא אכן העביר לה את תורת צמחי המרפא ואת תורת העור ובמקביל היא הוסיפה ידע מספרים.

מארז ביוטי מבית אלונה שכטר הכולל סבון גוף אכילאה, מור ולבונה וקרם גוף צילום: אורי גרון

שכטר הפקות , אלונה שכטר בע"מ

אלונה הקימה את חברה שכטר הפקות, חברה שהפיקה את הכל כולל שיווק, ארגון, הרצאה, ייעוץ, מכירת המוצרים. היא מספרת שהייתה עומדת על הבמה ובסוף ההרצאה כל הקהל היה מסתער עליה, עד כדי כך שהייתה צריכה שומר ראש. ההצלחה הגדולה הביאה מחזרים רבים מהתחום העסקי ואחרי שהתלבטה בין כמה הצעות עסקיות, בסופו של דבר פנתה לעצמאות. היא רכשה את הפורומולות מד"ר רבינוביץ', התייעצה עם כימאים והקימה בשנת 1994 את החברה שלה "אלונה שכטר בע"מ" המשווקת מוצרי טיפוח המבוססים על מרכיבים טבעיים, צמחי מרפא ומינרלים מים המלח ואת מועדון הלקוחות.

החברה משווקת את מוצריה בישראל, באירופה (המוצרים אפילו נמכרו בבית המרקחת של הוותיקן), באסיה ובמרכז ודרום אמריקה. כיום מועדון הלקוחות של החברה מונה מעל 130,000 איש.

אחרי שנה פתחה אלונה חברת הפקות עצמאית והמשיכה בהרצאות במקביל לקוסמטיקה. חברת ההפקות שלה חלשה על תחום ימי הכיף לנשים ("הייתי מגיעה ל-90 אירועי נשים בחודש") כשבמהלך ההרצאות נמכרו מוצרי טיפוח.
בתחילת שנות האלפיים החליטה שהיא רוצה להתפתח בתחום נוסף – תחום הפלסטיקה.
חברת "אלונה שכטר" עוסקת בתחום מוצרי הקוסמטיקה והאסתטיקה (ניתוחים פלסטיים, הזרקות, הקפאת שומנים, מילוי קמטים ועוד).

מארז פינוק לעור זוהר מבית אלונה שכור, כולל קרם לחות אנטי אייג'ינג, שמן ארומטי, סבון פילינג, קרם גוף וקרם ידיים צילום: אורי גרון
מוצרי טיפוח מבית אלונה שכטר צילום: אורי גרון

מאמינה במשפחה

אלונה מעידה על עצמה כדור שני לשואה ורק היום היא מתמודדת ומבינה בצורה ברורה את בני הדור השני. אחרי עשרות שנים שלא בכתה, הבכי יצא החוצה ונתן לה כוחות מחודשים. היא מסתכלת על הטוב, אוהבת בני אדם ולעולם אין אצלה מעמדות.

היא מאמינה במשפחה, שרובה עובדת סביב העסק והדבר שהיא הכי אוהבת זה להרצות. בעלה צביקה אחראי על ייצור המוצרים , הקופסאות, הבקבוקים, בנה אלמוג מנהל את העסק, אשתו שרית אחראית על תחום הפלסטיקה ועובדת מול רופאים, עובדות ותיקות של שנים (כמעט 30 שנה) הן בקשר הישיר עם הלקוחות, בתה קורל אחראית על טלמרקטינג ועל אירועים ושיווק אינטרנטי בחו"ל ובתה גל אחראית על שיווק חו"ל.

תמצית רעיון הטיפוח

הרעיון המרכזי לשינוי על העור מבוסס על ריכוז גבוה של חומר פעיל עד הגבול המותר על פי משרד  הבריאות. כל המוצרים מבוססים על צמחי מרפא ומינרלים של ים המלח ובפעילות יומיומית פשוטה וקצרה אך כזו שצריכה להתבצע יום, יום.

בבוקר ניקוי עם סבון אכיליאה וקמומיל- פיתוח ייחודי המהווה את אחד ממוצרי הדגל של המותג, המיועד לניקוי וחיטוי ומכיל ריכוז גבוה של צמח אכילאה אלף העלה

החדרת סרום וקרם לחות

בלילה מריחת שמן נר הלילה – שמן ויטמינים המזין את העור באזורי הקמטוט, מתפיח אותו וגורם למראה עור חלק יותר, אחיד יותר ובריא יותר, בעל גוון אחיד וקורן.

מור ולבונה הוא הקרם הירוק, המכיל 16  שרפים וחומרים טבעיים לטיפול באזורים בעייתיים ופגמים.

ניסיתי את סבון הפנים וחשתי כבר בשימוש הראשון מן התרוממות רוח ונשמתי את ריחו המדהים מלוא הריאות. תוך מספר ימים העור קבל תפנית והפך לרענן וזוהר.

 

סבון אכילאה מבית אלונה שכטר צילום: אורי גרון

מוצרי הטיפוח של החברה כוללים מוצרי אנטי אייג'ינג לעור הפנים, מוצרי הזנה לשיער, מוצרי טיפוח לגוף ועוד. המוצרים מכילים תרכובת עתירת ויטמינים, צמחי מרפא ומינרלים מים המלח המעניקים לעור הזנה ומגבירים את יכולתו להתמודד עם פגעי הטבע והזמן, כאשר מגוון המוצרים מותאמים לסוגי עור שונים וגילאים שונים. מוצרי החברה לא נוסו על בעלי חיים והם בעלי רישיון משרד הבריאות בישראל ו-CPNP  באירופה.

שמן ויטמינים להפחתת קמטוטים בעור הפנים מבית אלונה שכטר צילום: אורי גרון

"אישה צריכה לקחת פעם ביום זמן לעצמה… גם כשהיינו במצב כלכלי קשה, הייתי קונה לעצמי קרם פנים, זה עניין של סדר עדיפויות. כשהילד צריך ללכת לגן, אנחנו מוצאות את הכסף, וכשהילד צריך ללכת לאוניברסיטה, אנחנו מוצאות את הכסף, ואנחנו תמיד בסוף. האסתטיקה, הקוסמטיקה והפלסטיקה זה לא האישיו, זה האמצעי להשיג את המטרה, והמטרה אומרת להיות אישה חזקה".

לנפש היא מתרגלת נשימות, מטיילת בעולם ובעיקר נהנית ממשפחתה ומחמשת נכדיה ("הסוד שלי זה הנכדים שלי, הם הכוח שלי").

 

אלונה שכטר- www.Alonashechter.com

צילומים:

אלונה שכטר- רון קובי

מוצרי אלונה שכטר- אורי גרון

 

 

רוית ליפשיץ ציון- בלוג בסגנון והשראה
רומנטיקנית חסרת תקנה בעלת תשוקה ואהבה לעולמות העיצוב, הספרות, אמנות, אופנה, טרנדים ומגמות, תערוכות בעולם. בלוגרית רב- תחומית, יוצרת וכותבת תוכן, עיתונאית עיצוב, סופרת, מוזיקאית. רומן הביכורים שלי: "אהבותיה של אמה" יצא לאור בהוצאה עצמית בשנת 2018 והפך לרב מכר. נשואה ואם לחייל ולחיילת הממשיכים את דרכי האמנותית.