מתי יש צורך בניקוי בלחץ מים גבוה?

ניקיון יסודי הוא מרכיב הכרחי בתחזוקת מבנים מכל הסוגים, מרחבים ציבוריים ושטחים תפעוליים שונים. יש מצבים שבהם הפתרון היעיל ביותר הוא ניקוי בלחץ מים גבוה

לחץ מים גבוה

ניקיון יסודי הוא מרכיב הכרחי בתחזוקת מבנים מכל הסוגים, מרחבים ציבוריים ושטחים תפעוליים שונים. יש מצבים שבהם הפתרון היעיל ביותר הוא ניקוי בלחץ מים גבוה, כלומר הפעלת מכונה שמשגרת אל המשטחים המלוכלכים זרם מים עוצמתי במיוחד, לפעמים גם חם, וכך מנקה אותם באופן כל כך אפקטיבי עד שלא נשאר שום זכר גם לטינופת הקשה ביותר.

 

אילו סוגי לכלוכים כדאי להסיר עם לחץ מים גבוה?

מים הם כוח רב עוצמה ובפרט כשהם מוזרמים בלחץ גבוה. בהתאם נעשה בהם שימוש להסרת כתמים קשים ועיקשים במיוחד.

כך למשל כתמי שמן, פיח וצבע שהצטברו במשך זמן רב יחסית על משטח מסוים עד שהם כמעט נראים כמו חלק בלתי נפרד ממנו. במצב כזה ניקוי רגיל לא באמת יסיר את הלכלוך ולכן נדרשת מכונת ניקוי ייעודית. גם גרפיטי לא רצוי אפשר להסיר בעזרת מכשיר שמבצע ניקוי בלחץ מים, ועוד סוג של מפגעים שמוסרים לעיתים קרובות בדרך זו הם חלודה, עובש וכתמים שהם תוצר של פעילות עטלפים בסביבה.

 

המקומות שמומלץ לנקות עם מים בלחץ גבוה

גם כשבודקים את רשימת המקומות שבהם מומלץ לבצע ניקוי בלחץ מים גבוה עם מכשור מתאים אפשר לראות מספר קטגוריות בולטות.

קבוצה אחת היא מפעלי תעשייה. באתרי הייצור ולפעמים גם במחסנים של המפעלים מצטברים לכלוכים קשים מאוד כתוצאה מעבודה אינטנסיבית עם חומרי גלם שמשאירים חותם ובתנאים שמגבירים את הלכלוך. מפעל מוזנח מהווה סביבת עבודה פוגענית, ולכן חשוב לבצע ניקוי תקופתי יסודי – כאמור בעזרת מכונת לחץ מים גבוה.

קבוצה שנייה היא מרחבים ציבוריים שיש בהם משטחים שקשה לנקות בדרכים אחרות. הכוונה היא בעיקר למשטחי גרנוליט, אבנים משתלבות וגם אספלט, ובעצם לכל משטח שיש בו חריצים שמצטברים בהם לכלוכים ורק מים שמותזים בעוצמה רבה מוציאים את הטינופת מבין החריצים ושוטפים אותם הלאה.

ניקוי בלחץ גבוה מתאים גם לשטחים תפעוליים בנמלי הים והאוויר וגם במרכזים לוגיסטיים, תחנות דלק ועוד מקומות. כמו כן ניתן לבצע פעולה זו בבנייני משרדים ומגורים ובפרט לצורך ניקוי קירות מחופים באבן ירושלמית (שגם היא מתאפיינת בחריצים סופגי לכלוכים) או בשליכט.

 

חיטוי מאגרי מים

מבנים רבים מכילים גם מאגר מים. ביניהם: בתי חולים, בתי מלון, מגדלי מגורים, מרכזי מסחר, מבני משרדים רבי קומות ועוד. על-פי התקנות בארץ, חלה חובת חיטוי של כל מאגר מים כזה אחת לשנה. חלק מהחיטוי הוא כמובן ניקוי יסודי של המאגר וגם פעולה זו מתבצעת באמצעות ניקוי בלחץ מים גבוה.

את כל סוגי העבודות הנ"ל חשוב להפקיד בידיים מקצועיות ואמינות. רק חברה עם מכשור מתקדם וניסיון מגוון כמו נקי בלחץ יכולה להבטיח גם מקסימום תועלת וגם אפס נזקים לסביבה – ולא רק להבטיח אלא גם לקיים.