מרכז הפרפורמנס נחנך בתל אביב

בעיתוי מושלם, קרה דבר בתל אביב יפו, נפתח בתאריך 29.4.2021 מרכז הפרפורמנס ברחוב דרור 7, יפו.

הייתי בפתיחה המיוחדת ומעוררת ההשראה שבה הרקדנית וחוקרת המדיום לילך פנינה ליבנה, שיתפה אותנו בחזונה ובמניעים שגרמו לה להקים מרכז פרפורמנס איחודי .

מרכז הפרפורמנס הינו מרכז אמנות חדש וראשון מסוגו שמוקדש כולו לאמנות המיצג.
המרכז כולל בית ספר גבוה ללמודי פרפורמנס "The Spirit" , גלריה שתציג תערוכות פרפורמטיביות מתמשכות והוצאה לאור של מגזין בינלאומי "Better Future" שיעסוק בגישות עכשוויות באמנות פרפורמטיבית, מחול וכוריאוגרפיה.

אחרי שנה הזויה של יובש תרבותי, בעיתוי מושלם, קרה דבר בתל אביב יפו, נפתח בתאריך 29.4.2021 מרכז הפרפורמנס ברחוב דרור 7, יפו.

הייתי בפתיחה המיוחדת ומעוררת ההשראה שבה לילך פנינה ליבנה שיתפה אותנו בחזונה ובמניעים שגרמו לה להקים מרכז פרפורמנס איחודי .

על המרכז

מרכז הפרפורמנס הינו מרכז אמנות חדש וראשון מסוגו שמוקדש כולו לאמנות המיצג.

המיזם רקם עור וגידים, ביוזמתה ובניהולה של הרקדנית וחוקרת המדיום לילך פנינה ליבנה.

המרכז כולל בית ספר גבוה ללמודי פרפורמנס "The Spirit" שהחל כבר לפעול, גלריה שתציג תערוכות פרפורמטיביות מתמשכות והוצאה לאור של מגזין בינלאומי " Better Future"שיעסוק בגישות עכשוויות באמנות פרפורמטיבית, מחול וכוריאוגרפיה.

בית הספר The Spirit  יציע פלטפורמה חדשה וראשונה לרקדנים אמנים, אוצרים וכוריאוגרפים לחקור, ללמוד ולהתפתח דרך מחקר, פרקטיקה ופורמטים חדשים של המדיום.

הגלריה תציג תערוכות פרפורמנס מתמשכות ושיחי גלריה, ותארח סלבס מעולם הפרפורמנס כמו אננה אימהוף ומריה חסאבי למפגשים ויצירה משותפת.

מגזין הפרפורמנס הבינלאומי Better Future יכלול מחקרים, ראיונות על יוצרים וחדשות מעולם המיצג.

 

לילך פנינה ליבנה מיסדת המרכז

 

הרקדנית והחוקרת לילך פנינה ליבנה בחרה לספר לנו את ספורה האישי. לדבריה, מאז ומתמיד מצד אחד כל הקונספט של לפגוש אנשים אחרים קשה לה, עד שהמפגש עם האחר שמלווה בחרדה נראה לה מיותר. מצד שני יש בה כמיהה לפגוש את האחר ולבחון איך היא במפגש הזה.

כל הפעולות שלה מתחילות  מתוך הקונפליקט הקיומי הזה, האומנות היא אמצעי באמצעותו היא בוחנת וחווה את הקונפליקט הזה.  לילך מאמינה שהאומנות מאפשרת לה ולאנשים אחרים לראות את עצמם ולראות את האחר דרך פריזמה מורכבת ומעניינת.

לילך הכינה לנו הפתעה הרמת כוסית זוגית לא שגרתית שבה הזוג יושב אחד אחרי השני והגביע שנאחז בין השיניים של אחד מבני הזוג מוגש באמצעות הראש שמוטה לאחור לפיו של בן הזוג השני המתכוונן לשתיית היין.

 

התערוכה – הפרפורמטיבית – "האחיות הטובות"

המרכז נחנך עם תערוכה המציגה פורום אינטימי של נשים ומדמה מפגש טיפולי קבוצתי בו נשים משתפות על עולמם האינטימי ומדברות את נפשן.

 

סיכום

מרכז מעניין שהקימה יוצרת חוקרת בעלת מעוף. שווה לעקוב ולהגיע ,זה שונה , מאתגר ומעצים.

צילום:נירה פרי

שלכם ובשבילכם,

 

נירה פרי

 

בלוגרית לייף סטייל,  מאמנת המתמחה באימון נשים

 

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים