מצביעות ברגליים: כך תטפלי בכפות רגלים כואבות

מה עושים כשכפות הרגליים כואבות, ונדמה שאין סיכוי שמחר אפשר יהיה להכניס אותם לנעלים או ללכת כרגיל? אספנו עבורכם 6 טיפים להקלה על כפות הרגליים הכואבות

מה עושים כשרגליים כואבות (צילום: Shutterstock By fizkes )
מה עושים כשרגליים כואבות (צילום: Shutterstock By fizkes )

כשכפות הרגליים כואבות יש להן סיבה מוצדקת לגרום לכם לעצור הכל, ולבדוק מה גרם להם להתנפח, לכאוב, ולהציק. אחרי הכל מדובר באיברים שעובדים קשה, לא פעם יותר מכל איבר אחר בגוף.  מיטל אלנקווה דהן, רוקחת ומנהלת סניף סופר-פארם, עזרה לנו לאסוף 6 טיפים חשובים לטיפול בכפות רגליים כואבות.

מה עושים כשכפות הרגליים כואבות (צילום:By Valentyn Shutterstock)

מה גורם לכפות הרגליים לכאוב, ואיך להקל עליהן

1. כל היום על הרגליים?

עבודה פיזית שכרוכה בהליכה מרובה, עמידה שעות רבות על הרגליים, ונשיאת חפצים כבדים, גורמת להיווצרות של לחץ על הגידים, השרירים המפרקים והעצמות. מכאן ועד כאבים בכפות הרגליים ולעתים גם בגב ובצוואר, הדרך קצרה וכואבת.

מה עושים?

נעלי נוחות גם אם נראה לכם שלא הגעתם לגיל שאפשר להתחיל לוותר על 'לוק' מגניב לטובת בריאות.

נעלי נוחות  יתנו תמיכה מדויקת לכף הרגל, ויחלקו את העומס באופן נכון על כף הרגל.

חשוב לזכור להעביר משקל מרגל לרגל מדי פעם אם אתם עומדים שעות ארוכות על הרגליים, ולהקפיד פעם בשעה לשבת ולמתוח את הרגליים.

ומה עם נעלי עקב? זו אחת ההמצאות הפחות ידידויות לכפות הרגליים ולעמוד השדרה. אבל אם אתן ממש לא מכנות לוותר, תנעלו אותן כמה שפחות, ורצוי שגם הן יהיו ממשפחת נעלי הנוחות.

.

2.  חלבון, מגנזיום וויטמין C

תפריט דל חלבון עשוי לפגוע ברקמת השריר והגידים. מחסור בוויטמין C, מוסיפה מיטל, עלול להשפיע על בניית הרקמות שמחברות בין הגידים, השרירים והעצם. מחסור במגנזיום, עלול להיות גם הוא סיבה לכאבים בכפות הרגליים.

מה עושים? לפני הכל בדיקת דם, ובהתאם לתוצאות, הקפדה על תזונה המכילה מגנזיום, חלבון, וויטמין C, וזה כולל בין היתר ביצים קשות, גבינות צאן, פירות, זרעי פשתן, דגי סלמון, וסרדינים, וחשוב להתייעץ עם תזונאי ולוודא שאתם אוכלים נכון.

אם בחרתם להיעזר בתוספי מזון המכילים חלבון וויטמין C, זכרו להתייעץ עם הרוקח, לעדכן אותו אם קיימות מחלות רקע, הריון, או שימוש בתרופות קבועות, וקבלו ממנו יעוץ בנוגע לשימוש בתוספים.

כורכומין C3 של אלטמן, קומפלקס 7, וL-ליזין של סולגאר, מגנזיום ספורט של לייף, וארטריל גו (צילום יח"צ)

 3.  דרבנים וחיות אחרות

דלקת בעקב ובשמה העממי דרבן, תגרום לכאבים בכף הרגל ותהפוך את ההליכה למשימה מאתגרת. חשוב לפנות לרופא, ולקבל יעוץ. וגם לדעת שמנוחה, הרמת רגליים בזמן מנוחה, שימוש ברפידות סיליקון רכות, עשויים לסייע בהקלה על כאבי דרבן. כך גם תוספי מזון המכילים כורכום, מציינת מיטל, יכולים לסייע לפעילותן התקינה של כפות הרגליים.

אורתופד יוכל להמליץ לכם במקרה הצורך, על שימוש במדרסים אורתופדיים המותאמים לכף הרגל . השימוש בהם עשוי להקל על כאבי הדרבן.

וחשוב לדעת שחלק מקופות החולים משתתפות בעלות המדרסים.

.

4.  אוהבים עיסויים?

גם אנחנו, אלא שדווקא במקרה של שרירים, ומפרקים כואבים, חשוב להיבדק אצל רופא משפחה או אורתופד, ולוודא שאין פגיעה מהסוג שעלול להחמיר בזמן עיסוי.

מה מותר? משחות וג'ל, כמו ארניקה ספורט ג'ל,  N-כאב, וטראומיל, שניתן לרכוש ללא מרשם, ונועדו להקל על כאבי שרירים.

Nכאב, ארניקה ספורט ג'ל, ושמן עיסוי ארניקה של LIFE ארטריל ג'ל, וטראומיל של אלטמן ( צילום: יח"צ)

5.  האלוקס ולגוס? יש דבר כזה

ומי שסובל מהאלוקס ולגוס יספר לכם שלא רק שעצם הבוהן קיבלה כיוון עצמאי ובולטת החוצה בזווית לא אסתטית, היא גם גורמת לבוהן לטפס על אחותה האצבע, ולכאבים בכל כף הרגל.

מה עושים? רצים לאורתופד, או הולכים אליו בזהירות, מפני שלא מדובר רק בבעיה אסתטית, אלא בבעיה שעלולה לגרום לשרשרת בעיות אורתופדיות, אם קיבלתם ממנו אישור להשתמש בעזרים אורתופדיים שניתן לרכוש ללא מרשם, תוכלו להיעזר בתחבושת אלסטיות, ידידותיות למשתמש, ולא רק בזכות העובדה שאין צורך להצמיד אותן בפלסטר, הן גם צבעוניות, מדליקות ועושות את העבודה.

רפידות סיליקון, שרוולי סיליקון לאצבעות, ומפרידי האצבעות, עשויים גם הם לסייע בהקלה על כאבי האלוקס ולגוס.

קינזיו-טייפ, אם עדין לא הכרתם, אלו אותן תחבושות דביקות קלות לשימוש, שנועדו להפחית כאב ע"י גירוי תחושתי. הם מתפקדים כמו שכבת שריר נוספת מעל האזור הכאוב, ומאפשרים לשריר הכואב לצאת לסיאסטה למטרת החלמה. חפשו את ההוראות בעטיפת הקינזיוטייפ, שינחו אתכם כיצד בדיוק להקל על האלוקס ולגוס בעזרת הקיניוטייפ.

שרוול סיליקון ומפריד אצבעות של לייף, תחבושות של קובן, טייפ קנזיולויגי של אוריאל ואקטיב טייפ (צילום: יח"צ)

 6.  ואולי רק שכחתם לטפח את כף הרגל?

פטרת לא מטופלת, עור יבש מוזנח שסודק את כפות הרגליים, ציפורן חודרנית ויבלות, כל אלו עלולים להיות הסיבה לכאב בכפות הרגליים. הקפידו לגזור ציפורנים עם קוצץ ציפורניים שנועד במיוחד לכך. הקפידו להשתמש בתכשיר הנועד לטיפול בפטרת, ולאוורר היטב את הנעליים.

עור יבש אם לא מדובר בסוליות טרשיות שנוצרו על כפות הרגלים שלכם, אין צורך להילחם בהם עם אבנים וסכינים, ולא להילחם ביבלות עם מספריים. תוכלו להיעזר בתכשירים ומשחות שיעשו את זה באופן זהיר ועדין יותר. כך גם בכל הקשור ליבלות.

דאודורנט לנעליים, לא רק נועד לנדף ריח רע מהנעליים, הוא גם יחסוך מכם את המבוכה לחלוץ נעליים כשבני הבית בסביבה, ומהם את הצורך לסתום את האף.

קרם לטיפול בעור יבש, קרם טיפולי, וקוצץ ציפורניים של לייף, היל באלם לכף הרגל , וורטי לטיפול ביבלות, מיקוסין לטיפול בפטרת (צילום: יח"צ)

..

.