ממש עכשיו- מיינדפולנס לקטנים ולגדולים/ שחף ארז

כולנו חווים רגעים, שהמרגישים כמו סערה. סערה, שהינו מקווים שתירגע ותעלם. אבל, המערבולת הרגשית סוחפת אותנו ואנו רק מקווים להיחלץ ממנה במהירות ובשלום. גם ילדינו חווים את התחושות האלו ואנו כהורים יכולים לעזור להם בלמידת דרכי ההתמודדות. ספר זה מנגיש את שיטת המיינפולנס לילדים. הוא מאפשר דרך מטאפורות ומשחק לגעת ולחוש בתוך המתרחש בתוכם.

 

"לפעמים אני עמוק בתוך סערה.
זה קורה כשיש לי מצב רוח לא טוב,
בגלל כעס או עצב או התרגשות
ואפילו בגלל סתם בלבול,
כשלא בדיוק ברור לי מה עובר עלי."

 

כולנו חווים רגעים, שהמרגישים כמו סערה. סערה, שהינו מקווים שתירגע ותעלם. אבל, המערבולת הרגשית סוחפת אותנו ואנו רק מקווים להיחלץ ממנה במהירות ובשלום.

גם ילדינו חווים את התחושות האלו ואנו כהורים יכולים לעזור להם בלמידת דרכי ההתמודדות. יכולת זו חשובה שתהיה גם להורה, מאחר ואנחנו ההורים הדוגמא החשובה ביותר עבור ילדינו.

לכן, אני רואה חשיבות גדולה בלמידה משותפת עם הילדים.

 

מיינדפולנס בעברית משמעו "קשיבות". המשמעות היא הפניית תשומת לב מכוונת ומודעת לכל המתרחש ברגע הנוכחי, מתוך עמדה של קבלה, סקרנות, חמלה והיעדר שיפוטיות.
מחקרים מהעשורים האחרונים הוכיחו כי תרגול של מיינפולנס מסייע משמעותית בוויסות של מתח, חרדה ומצבי רוח, ותורם לשיפור החוסן הגופני והנפשי.

 

ילדינו גדלים כיום בעולם מהיר, עמוס ומציף, שנדמה לעיתים כמו סופה (אותה הסופה המתחוללת בעמוד הראשון בספר 😊) מתמשכת של גירויים ומידע בלתי פוסק. גם אנו המבוגרים חווים זאת ביום יום שלנו. בקוצר הנשימה המתלווה לסגנון חיים זה. בתחושה שאנו כבר לא יכולים להתרכז, שהמוח "מתפוצץ" מרוב מחשבות ומשימות, שאנו צריכים להספיק.

 

בשנות הילדות מתעצבת תמונת העולם הפנימי שלנו תוך יחסי גומלין עם הסביבה, בהיותנו משפיעים ומושפעים, פועלים ונוכחים.

הספר הזה נועד לאפשר לילדינו לשמר משהו מהאיכויות הראשוניות, תוך שאנו- יחד איתם- לומדים להכיר את מצבי הקיום השונים, ומפתחים דרכים לנוע ביניהם בקלות.

פיתוח הלך רוח של מיינדפולנס כמעין עוגן פנימי- יכולת התבוננות המהווה מרחב שקט מהסופה- היא צידה יקרה מפז לדרך. האפשרות להציע לילדינו למצוא  ולהמציא לעצמם מרחב פנימי מוגן שכזה מהווה בסיס לקשר איתן של הילד עם עצמו, בידותו ולאורך חייו.

 

"ברגעים כאלה
הלב שלי זקוק לעוגן,
כמו שיש לספינת מפרש קטנה
שמטלטלת לפעמים מצד לצד בין הגלים
אך העוגן קושר אותה היטב למקומה."

 

ספר זה מנגיש את שיטת המיינפולנס לילדים. הוא מאפשר דרך מטאפורות ומשחק לגעת ולחוש בתוך המתרחש בתוכם. באותה הסופה. ולדעת איך להתמודד איתה. ואף הוסיף, שגם אנו המבוגרים יכולים, אם נהיה פתוחים וקשובים, ללמוד את הלך הרוח של מיינדפולנס.

 

מאחלת לכם קריאה מהנה ומעשירה!

 

XOXO

 

אחת שיודעת 😉

 

 

 

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)