איך כוס מי לימון בבוקר תחסוך לך ביקורים אצל הקוסמטיקאית ולמה הג׳ינס שלך ימות על זה?

המון סגולות יש לצהוב הזה, וקצת התמדה יכולה לחסוך לך ביקורים אצל הקוסמטיקאית. הנה כל הסיבות שתרצי להחליף את הקפה של הבוקר בכוס מים חמים עם פרוסת לימון

בחורה שותה מים

 איך כוס מי לימון בבוקר תחסוך לך בתקציב הביקורים אצל הקוסמטיקאית ולמה הג׳ינס שלך ימות על זה? (צילום: שאטרסטוק)

בכל הזדמנות שהייתה לו סיפר שמעון פרס שהוא שותה מיץ מלימון טרי מדי בוקר. זה היה הסוד הגלוי שלו לאריכות ימים. אז אמנם אף אחד לא חי לנצח, אבל כולנו אוהבים לחיות את החיים שלנו טוב יותר, בריא יותר, יפה יותר – ואם זה לא דורש מאמץ כביר, אנחנו בכלל מבסוטים.

מכיוון שרובנו בנות תמותה רגילות, אפילו לא נשלח אותך לסחוט לימון ולבלוע את המיץ החמוץ כאילו שמדובר בכפית דבש, אלא נסתפק בהמלצה לחלוט שתי פרוסות לימון בכוס מים חמים מדי בוקר, ואפשר אפילו להמתיק במעט דבש.

אז איך כוס מי לימון בבוקר תחסוך לך בתקציב הביקורים אצל הקוסמטיקאית ולמה הג׳ינס שלך ימות על זה? בעזרת עדי מגד, דיאטן במכבי שירותי בריאות, אספנו 7 סיבות טובות להתחיל לשתות מי לימון כל יום, על הבוקר.

1. שיפור פעולת מערכת העיכול

עדי מדגיש שחשוב לשתות את מי הלימון דבר ראשון בבוקר.
הסיבה ששותים את מי הלימון בבוקר היא שאין כמוהו להנעת מערכת העיכול בבוקר, וכולנו יודעים שאם היא מתעוררת על צד שמאל כל היום ייראה כך.

הפקטין שבלימון משמש כזרז להתנעת המערכת בבוקר, ולאורך היום אותו פקטין תורם לתחושת שובע, מזרז את חילוף החומרים ומסייע לירידה במשקל או שמירה על משקל גוף תקין. אמרת לימון, אמרת ג׳ינס.

2. הזעת? שתי לימון

בפעילות גופנית אנחנו מאבדים נוזלים ומלחים ומינרלים, ופעמים רבות אפילו לא מודעים לכך עד שמתייבשים. הסיבה לכך היא ששתיית מים נטולי מלחים מדללת את המאגרים בגוף. הוספת כמה פרוסות לימון לבקבוק המים שמתלווה אלייך לפעילות תעזור לגוף להאיץ את חידוש המאגרים ולמנוע התייבשות.

3. שפן, אוהב לימון?

נכון שכילדים סיפרו לנו שגזר ביום ישמור נפשנו ממשקפיים, אבל בגילנו משקפיים כבר אינם דבר מפחיד כל כך, אז בואי נדבר על העיניים שלנו. שיבושי ראייה יכולים להימנע ע״י שתיית לימון, שמכיל המון ויטמין סי ואנטי-אוקסידנטים, שהוכחו כמעכבי קטרקט ותהליכים ניווניים של הרשתית. לכן מומלץ כבר מגיל צעיר להציע גם לשפנים, סליחה, לילדים.

ואפשר גם להתאים את החולצה, אם ממש רוצים (צילום: שאטרסטוק)

4. ניקוי רעלים המקורי

איזו דודה מבוגרת אמרה לי פעם ש"מה שטוב להבריק את הכיור שלי, טוב גם בשבילי". הפוך דודה – מה שטוב לגוף שלנו יעבוד גם על הכיור, אחרת היינו שותים אקונומיקה, אבל העיקר הכוונה. הלימון מנקה את הכיור טוב כל כך משום שהוא מכיל חומצת לימון שגם בגוף שלנו מנקה ומחטאת שומנים, רעלנים ובקטריות שמצויים בכבד, שתפקודו התקין הוא מפתח לחיים בריאים.

5. מה משותף ללימון ובננה?

נכון, הם צהובים. קבלי נקודה. אבל הדמיון ביניהם לא מסתכם בצבע, אלא נכנס לנבכי הערכים התזונתיים. ניחשתם נכון, אשלגן!

בניגוד לסוכר הזמין שיש בבננה, שבטעות חושבים שבגללו היא טובה כל כך לפעילות גופנית, האשלגן עוזר לשיפור התפקוד של השרירים ובעיקר של שריר הלב, וכן לפעילות המוח והכליות – וכל הטוב הזה מחכה לך בכוס מים חמימים בבוקר עם אפס קלוריות.

עדי מוסיף ומדגיש שלמרות טעמו החמוץ, בגוף הלימון מתפרק ומייצר סביבה בסיסית סותרת חומצה שעשויה לסייע במניעת הצטברות אבנים בכיס המרה ובכליות. הוא מציין עוד כי טעם החמוץ מנטרל את הטעם המתוק ולכן יכול לסייע בגמילה ובהתמכרות למתוקים.

6. אנטי

אל תהיי חמוצה, אנטי זה טוב. החומצה שבלימון משמשת כנוגדת דלקות ותהליכי מחלות האופייניים לחורף ולעונות המעבר שמקשות על המערכת החיסונית שלנו. והכי יפה שעה אחת קודם – שתיה קבועה של מי לימון מספקת לגוף תוספת נאה של ויטמין סי שידוע כמסייע בחיסון הגוף ומניעת הידבקות במחלות ויראליות.

7. רך כמו תינוק

גם על זה הפליאה דודה טובה לספר, שרחיצת ידיים בפלח לימון מותירה את העור לבן, חלק ורך ולא מסגיר את גילה.

לסיכום, שתיית מי לימון מערה את האנטי אוקסידנטים ואיכויותיו הנפלאות של הלימון לתוך הגוף, ולא מסתפקת בפני העור, ובתוספת המים החמים מעלה את רמת רוויית העור, כך שלאחר תקופה בה תשתי מי לימון מדי יום תבחיני שהעור רך יותר, חלק יותר מכתמי גיל ושמש, שקמטיו התרככו ושהמראה שלו רענן וזוהר. כמו שאמרנו – יותר לימון, פחות קוסמטיקאית. זה כדאי.

הכתבה נכתבה בשיתוף מכבי שירותי בריאות. למידע על סדנאות מכבי קל, לאורח חיים בריא ותזונה נכונה, היכנסו לקישור.