"מה ישראלי בעינייך?"- תערוכה חדשה בקניון עופר רמת אביב

תערוכת אמנות חדשה בנושא תפיסת הישראליות בעיני 25 אמנים, ציירים , פסלים וצלמים המיצגים רבדים שונים בחברה הישראלית, תוצג במהלך חודש מאי בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב .המציגים משיבים לשאלה : "מה ישראלי בעינייך" , כל יוצר בסגנון ובמדיה האופייניים ליצירתו.

הדיון בשאלה  של הגדרת ה"ישראליות"  מלווה את החברה שלנו כבר עשרות שנים. התערוכה מפגישה אותנו עם פסיפס הקולות והצבעים ומאפשרת התבוננות שונה ומעניינת על המרקם של החברה

בתערוכת אמנות בגלריית האמנים של קניון עופר רמת אביב משיבים כ – 25 אמנים, ציירים , פסלים וצלמים לשאלה : "מה ישראלי בעינייך" , כל יוצר בסגנון ובמדיה האופייניים ליצירתו.

התערוכה מוצגת בחלונות על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרחוב איינשטיין, בין ״ארקפה״ ל״גרנד קפה״.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב – החל מה 2 בבמאי עד ה 20 במאי, בכל שעות היממה.

בחוץ , באויר הפתוח מוצגות עבודות האמנים כשבזויות מסויימות משתקף גם הנוף החיצוני. מעניין לראות את תפיסת הישראלי בפריזמות השונות: אריק איינשטיין, נמל תל אביב, סבא סביון בידי ילד חמוד, מוכר המאפים בשוק .ועוד

 

 

השאלה  של הגדרת ה"ישראליות"  מלווה את החברה שלנו כבר עשרות שנים.

בשנה האחרונה בארבעת מערכות הבחירות ראינו כי כל אחת מהקבוצות שבחברה הישראלית יהודים, ערבים, דתיים חילוניים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים, מזרחיים ואשכנזים, תושבי הערים הגדולות ותושבי בפריפריה, מגדירה את עצמה באופן שונה מהקבוצות האחרת ומציירת לעצמה תמונת "ישראליות" שונה.

בתערוכה יוצגו מגוון עצום של היצירות, הנעות בין הפיגורטיבי למופשט, בין הקונקרטי למושגי. הפרשנויות השונות שנותנים האמנים למושג "ישראליות" יוצרים פסיפס יפה של הרב-גוניות שבו  לקול ולצבע יש מקום וכבוד.

 

האמנים המשתתפים בתערוכה:

אוסי דרורי, ויקי שמואלי, סוזי אידלסון, מגי רום, אלישבע צבר, ג'בר חביש טלי אדיב, בתיה גזית, פנינה נדיבי,  אילנה בן אריה, מירה ליבסטר, עליזה פינקל, עדיה פילו, אסתר פריד ז"ל, דב ברדה, הלן אונגר, נאווה ליב, אלונה פורמן, מירי ברוך, מירלה אלטרץ, מזל פוגל, דינה זייפר, חזני שמואל.

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

ההפקה: שירי מאיר, שוקי כהן – אמני ישראל מתאגדים.

 

לסיכום

קחו לכם פסק זמן ובואו לצפות. אני נותרתי עם שאלות  והתרגשות מהמתמונות והיצירות שהציפו חויות, חלקן חוויות ילדות שהעלו לי חיוך.

צילום: נירה פרי

שלכם ובשבילכם,

 

נירה פרי

 

בלוגרית לייף סטייל,  מאמנת המתמחה באימון נשים

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים