לידה בלי אפידורל? השתגעתם??? איך בכל זאת זה קרה לי

״איפה את מתכוונת ללדת?״, ״עם או בלי אפידורל?״ אלו שאלות שחזרו על עצמן וגרמו לי להתכווץ כל פעם מחדש. לידה בלי אפידורל? השתגעתם??? הפחד שלי מהלידה היה כל כך גדול שהעדפתי להשתיק את כל השואלים

הריון ראשון מביא איתו הרבה התרגשות לצד לא מעט חששות ופחדים. אנחנו מתרגשות לראות את העוברים שלנו כשהם בבטן, אך לא פעם מדחיקות את העובדה שהם גם צריכים לצאת ממנה. גם אני הדחקתי. ״איפה את מתכוונת ללדת?״, ״עם או בלי אפידורל?״ השאלות האלו שחזרו על עצמן גרמו לי להתכווץ כל פעם מחדש. לידה בלי אפידורל? השתגעתם??? הפחד מהלידה היה כל כך גדול שהעדפתי להשתיק את כל השואלים.

rsz_fullsizeoutput_3537
״הם גם צריכים לצאת ממנה״ (צילום: איילת קלימי)

ככל שההריון התקדם הפחדים גברו ואיתם תחושת התסכול וחוסר האונים. הבנתי שכך אסור לי להגיע ללידה. כמעט כל הנשים סביבי סיפרו סיפורים מורכבים ומפחידים, ורק שתיים סיפרו על לידה מעצימה ונהדרת. שתיהן התכוננו מנטלית וילדו בלידה טבעית. הופתעתי לשמוע אותן מדברות על הלידה בתשוקה. הספק התחיל לכרסם בכל האמונות שהיו לי עד עכשיו. יש כזה דבר לידה נהדרת??? וואו! אם הן הצליחו, גם אני יכולה! פתאום הכל היה ברור. אני צריכה לקחת אחריות על הלידה שלי, להבין את התהליך, להכין מנטלית את הראש ולשחרר את הפחדים. בפרץ של מוטיבציה זה בדיוק מה שעשיתי, והתוצאות לא איחרו לבוא. בוקר אחד שמתי לב שהפחד פינה את מקומו לציפיה ולסקרנות. אני כבר לא מפחדת. אני מוכנה ללדת. אני יודעת מה לעשות.

הלידה היתה כמעט כל מה שדמיינתי וביקשתי לעצמי. הרגשתי על גג העולם, עוצמתית ומסוגלת לכל דבר שארצה! למדתי בלידה הזו עד כמה חזק התת מודע. עד כמה חשוב שנזין אותו בכל הרצונות ומשאלות הלב, כי הוא עשוי להחזיר לנו בדיוק את מה שאנחנו רוצות. למדתי שלידה טובה היא לא במקרה. הכל מתחיל בראש. גיליתי שאני יודעת ללדת ואני אפילו טובה בזה.

rsz_img_7722
״על גג העולם״ (צילום: איילת קלימי)

בלידה השניה הנסיבות הציבו בפניי בחירות לא פשוטות. פחדתי אבל בחרתי להסכים לזירוז, וגם אז ילדתי את בתי השניה בלידה טבעית ונהדרת, למרות שהיתה שונה לחלוטין מכל מה שקיוויתי לו. התמודדתי. ידעתי מה לעשות ותיקשרתי את זה לכל מי שהיה שם. גיליתי שהמוניטין הידוע לשמצה של הפיטוצין לא היה מוצדק במקרה שלי, ואולי זה איך שאני התייחסתי אליו? קיבלתי הוכחה נוספת שלידה טובה היא לא במקרה ושהכל מתחיל בראש. נולדה בי גם תשוקה גדולה להעביר את זה הלאה, שאפשר ללדת בטוב, ואפילו עם זירוז. אחרי הלידה הזו חזרתי אל ספסל הלימודים כדי להתמקצע ולעשות בשביל הלב. מאז ליוויתי עשרות נשים וזוגות בהריון ובלידה.

לקראת הלידה השלישית שוב צפו הרבה חששות ופחדים. דווקא כאשת מקצוע שראתה דברים, שום דבר לא היה מובן מאליו. ידעתי בוודאות רק דבר אחד- הפעם רציתי להרגיש לבד מתי ואיך ללחוץ, וכך היה. הלידה היתה כל כך מהירה ואני הרגשתי וידעתי בדיוק מה לעשות עוד לפני שהמיילדת הספיקה להגיע. שוב חשבתי לעצמי שלידה טובה היא לא במקרה, שהכל מתחיל בראש, וכנראה שהראש שלי נמצא בדיוק במקום הנכון.

מפעם לפעם אני מהרהרת בלידות שלי-שלהם. כמה טוב שהיתה להם כניסה כזו לעולם. כמה טוב שאלו סיפורי הלידה שאוכל לשתף עמם כשיגדלו. כמה טוב שבהריון הראשון פגשתי שתי נשים שסיפרו לי על לידות מעצימות ונהדרות.

******************************************************

מזמינה באהבה נשים בהריון לערב מעצים בו אעביר את זה הלאה.
יום שני 24.02.20 בשעות 20:30-22:30
זכרון יעקב 15, פתח תקווה
עלות סמלית 50 ש״ח
להרשמה 050-8788717

לפרטים על הקורס שלי להכנה פיזית ומנטלית ללידה לחצי כאן.
לרכישת ״שמלת הלידה הלבנה שלי״ לחצי כאן.

איילת קלימי
ברוכות הבאות שמי איילת. אני עוזרת לא-נשים לקום בבוקר עם חיוך, לבסס דפוסי חשיבה של הצלחה וליישם כלים להשגת התוצאות הרצויות להם. אני מלווה תהליכי התפתחות אישית ועסקית, מאמנת ומלווה בתהליכי הריון, לידה ואימהות, מנחת NLP מוסמכת, בעלת תואר MBA, דולה תומכת לידה ויוצרת שמלת הלידה הלבנה שלי. הבלוג שלי כאן מוקדש בעיקר לתחום ההריון והלידה.