"כפר ביקרתם" בחנוכה בכפרים הדרוזים והצ'רקסים בגליל

מסיק הזיתים כמעט הסתיים ופך השמן התמלא ולחגיגות ימי הזית הצטרף חג החנוכה. כפרי הגליל מציעים בחג החנוכה שפע אירועים, סדנאות, פסטיבלים וקולינריה לכל המשפחה. שמונת הכפרים המשתתפים בפסטיבל, יובילו את מגוון האירועים סביב תקופת המסיק ושמן הזית לצד חשיפה והיכרות עם סמלי התרבות והמורשת באתרים הייחודיים לו. מורי הדרך המקומיים ידריכו את המטיילים בבתי הבד, במרכזי מבקרים ומורשת, יטיילו אל מעיינות היסטוריים, יבקרו בתצפיות ובאתרי הטבע הייחודיים למקום ותתקיים גם פעילות סדנאות אומנות וקולינריה על טהרת מוצרי הזית.

צילום שרה פלד

"כפר ביקרתם" הוא פרויקט התיירות הגדול והוותיק לקידום התיירות הדרוזית והצ'רקסית בגליל, המקיים לאורך כל השנה פעילות מרתקת ומגוונת, במטרה לחשוף  את חוויה התיירותית של החברה הדרוזית והצ'רקסית לצד פיתוח הכלכלה המקומית ביישובים אלו  בגליל.

צילום שרה פלד

חג האור וחג מסיק הזיתים ושמן הזית נפגשים לשמונה ימי אירועים של "כפר ביקרתם" בכפרים  הדרוזים והצ'רקסים בגליל. הפעילות והסיורים יתמקדו בחיבור לחוויית הטבע היפה של כרמי הזית  לצד תעשיית הזיתים והשמן הענפה בכפרים של "כפר ביקרתם" ויחשפו את המבקרים לקולינריה  המקומית, למיזמים ייחודיים של תושבי הכפרים ולמוקדי עניין היסטוריים, דתיים ותרבותיים.  

צילום שרה פלד

הכפרים המשתתפים יובילו את מגוון האירועים סביב תקופת המסיק ושמן הזית לצד חשיפה  והיכרות עם סמלי התרבות והמורשת באתרים הייחודיים לו. מורי הדרך המקומיים ידריכו את  המטיילים בבתי הבד, במרכזי מבקרים ומורשת, יטיילו אל מעיינות היסטוריים, יבקרו בתצפיות  ובאתרי הטבע הייחודיים למקום ותתקיים גם פעילות סדנאות אומנות וקולינריה על טהרת מוצרי הזית.

מתי? בין ה-30 בנובמבר ל-6 בדצמבר

איפה? פקיעין, אל-זיתון, ג'וליס, ירכא, יאנוח ג`ת, עין אל אסד, כפר כמא, ריחניה, חורפיש, בית ג'אן, כסרא סמיע, ראמה.

במע`אר יתקיים האירוע המרכזי, עם סיורים במטעי הזיתים ובתי הבד, הופעות פולקלור, דוכני מכירה של תוצרת מקומית, מיצגי פיסול ואומנות ופעילות חווייתיות לכל המשפחה.
הרשמ מראש לפעילויות באתר הפסטיבל