כל עוד יש אויר מסביב- אנסמבל מחול קייזר אנטונינו

צפיתי במופע הבכורה 'כל עוד יש אויר מסביב',  של הכוריאוגרפים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו. היוצרים  מתאמתים  במופע עם גוף, טבע, סביבה והיחסים ביניהם. המופע סוחף את הקהל ומציף שאלות מענינות על קיום וקיימות

 

צהרי שישי, סטודיו זהבה , במרכז סוזאן דלל שבנווה צדק, הבמה עם תפאורה מינימליסטית. ברקע נגינת חליל, גלים שסוחפים למקום לא ידוע ואז סערה והמייה מתגלגלת. זה מה שחוויתי רגע לפני תחילת מופע הבכורה המאתגר מחשבתית, של אינסמבל מחול קייזר אנטונינו "כל עוד יש אויר מסביב".

על המופע

השאלה מה משמעות האושר והדילמה האם האושר אפשרי בעולם רווי שנאה שנחווה כמתמוטט פיזית ומוסרית, מרחפת ונוגעת ברקדנים ובקהל ביצירתם החדשה "כל עוד יש אויר מסביב",  של הכוריאוגרפים אבי קייזר וסרג'יו אנטונינו.

היוצרים  מתאמתים  במופע עם גוף, טבע, סביבה והיחסים ביניהם. מוזיקת הרקע  כוללת קטעי יצירות של המלחין הגרמני לודוויג ואן בטהובן, שנתפסות מחד כחגיגה של הטבע המרהיב ומאידך  כרמז לכוח ההרס שלו.  הקטעים מתוך הסימפוניות  השישית, השביעית והתשיעית, וחומר מוסיקלי נוסף, מכניסים את היוצרים ואת הקהל  למערבולת מורכבת של תחושות.

כשהקהל יושב מול רחבה כמעט ריקה. היוצרים מגיחים כששקיות אשפה בצבע שחור מבהיקות בידיהם. האינטראקציה מתקיימת תחילה באמצעות השקיות שבהמשך מתגלות כסופנות מסר.

השאלה לגבי משמעות האושר מהדהדת . האם הבעיה בלהיות מאושר או בלהבין שאתה מאושר? למה ילדים מאושרים  ואילו מבוגרים צריכים שיעשו אותם למאושרים? אם תשאלו גורויים מהודו  הם יאמרו שכולם מאושרים והאושר הוא עניין של מודעות, הקושי הוא בלנהל את האושר. אז מה נכון?

בהמשך הבמה מתמלאת בפיסות שחורות שמפוזרות משקיות האשפה. אולי רמזים למהות הקיום, ואולי נגיעה בנושא הקיימות והחוב שלנו לטבע לשמור עליו?

המופע כולל מעברים בין שפות עברית, אנגלית, ספרדית וגרמנית ובין מרחבים. אפילו יש יקיצה באוסטרליה כשברקע קריינות חדשות בנושא תעבורה. עולם קשיח מתכתי, שבו אנו בני האדם מנסים לחפש מבעים של אושר, קירבה צמיחה. טבע שנותן לנו מענה לצרכים בסיסיים ולא תמיד אנו מוקירים ומשיבים לו באותו מטבע. הרבה פעמים מתקוממים ומשקיטים אותו.

הרקע למופע

 

קייזר ואנטונינו החלו בחזרות על עבודתם החדשה  בתחילת חודש ינואר 2020. הבכורה הייתה אמורה לעלות בחודש מרץ. בעקבות תחילת המשבר והסגר שלא איחר לבוא, העבודה "הוקפאה" יחד עם כל מה שנכתב עליה.

בתחילת חודש יוני  התחדשו החזרות, והפעם עם פרספקטיבה של מה שקרה. הרבה היבטים נהפכו למאוד משמעותיים, ובין היתר שם היצירה. הדמיון בין ההשראה המקורית  לבין המציאות החדשה הפך כמעט לבלתי נסבל, כמו גם החיים שלנו לפני ואחרי.

על היוצרים

בשביל קייזר ואנטונינו הריקוד והחיים אחד הם. הם יוצרים וחיים יחד מאז 2002 מתוכם 7 שנים בישראל. מאחוריהם ניסיון עשיר של עבודה בתחום המחול עם  למעלה מעשרים עבודות שהוצגו ברחבי אירופה ארה"ב וישראל. שניהם ניהלו  משנת 2002 את המרכז למחול "The Roof", בדויסבורג, גרמנייה כאשר הם אומנים אורחים של העיר והמוזיאון לפיסול מודרני לאמברוק.

קייזר עבד בשיתוף פעולה הדוק עם סוזנה לינקה כרקדן וכוריאוגרף, ויצר עבודות בין היתר בקנדה ,ארה"ב ,סנגל ,האופרה של פאריס וציריך.משרד התרבות הצרפתי העניק לו את תואר פרופסור למחול מודרני על סמך סמכותו הבינלאומית בתחום זה.

אנטונינו הוזמן ליצור בביאנלה של ונציה, זכה בפרס סחרוב, ויצר מספר עבודות עבור בית הספר היוקרתי לאומניות פאולו גראסי במילאנו. הוא קיבל את תואר המאסטר בתולדות האומנות באוניברסיטת לה סאפיינצה ברומא.

השניים הם מחלוצי המחול במרחב הציבורי, כזה שמוציא את היצירות מהאולמות הקונבנציונליים. הם רקדו בכל חלל אפשרי, החל מחורבות מכרות הפחם, בבתיהם של תושבים, לצד הפסלים של רודין במוזיאון ובגן שעיצב דני קרוון. בארץ רקדו בלשכת ראש עיריית תל אביב, במוזיאון ישראל, ואפילו בתוך כלוב של ציפורים.

בשנים האחרונות חלק גדול מעבודתם נעשית במרחב הציבורי בשיתוף עם ארכיטקטים וצלמים. אחד מהפרויקטים המובילים שלהם הקיים משנת 2009 הוא הדואט "במקום שלך" שמביא את הריקוד לביתם של האנשים, לכיתת בית הספר, למקום העבודה או לכל חלל אפשרי אחר בו מתקיימת אינטימיות המאפשרת התבוננות אחרת בתנועה.

לסיכום

מופע מעניין, מיוחד מעורר חשיבה.  שילוב מרתק של מוסיקה, תנועה ומלל שסוחף את הקהל ושולח אותו לתובנות מעניינות באשר למהות קיומינו בעולם שוירוס אחד קטן הצליח לערבל.

 

יצירה וביצוע: אבי קייזר סרג'יו אנטונינו

ניהול מוסיקלי: פלוריאן וולטר
יעוץ אומנותי: סאלי אן פרידלנד

תאורה: איליה פלדשטיין
מוסיקה: לודוויג ואן בטהובן פלוריאן וולטר ,מרקו קאסל, ,גאטנו וולוזו, סאד גורו
תלבושות ובמה: קייזר אנטונינו

טריילר:

https://www.youtube.com/watch?v=YTKTH49gz3o&t=5s

צילום: נירה פרי

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית לייף סטייל,  מאמנת המתמחה באימון נשים

 

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים