ילדי המנגינות- סדרת ספרים חדשה לילדים/ אראלה תלמי

ילדי המנגינות היא סדרת ספרים המיועדת לראשית קריאה. הספרים כתובים בצורת חרוזים הנשזרים זה בזה ויוצרים סיפור דמיוני וקסום. הספרים מלאים בעושר מילולי ויופי איורי, הלוקח אותנו למחוזות קסומים, המשלבים נגינה וטבע.

 

ילדי המנגינות היא סדרת ספרים המיועדת לראשית קריאה. הספרים כתובים בצורת חרוזים הנשזרים זה בזה ויוצרים סיפור דמיוני וקסום. החרוזים מאפשרים לילדים להשלים את המילים בעצמם ולהיות פעילים בקריאה.
הספרים מלאים בעושר מילולי ויופי איורי, הלוקח אותנו למחוזות קסומים, המשלבים נגינה וטבע.

עד כה ראו אור ארבע ספרים בסדרה: "אל הגליל בעקבות החליל", "קרן היער המסתורית", "הרפתקה לילית עם פסנתר" ו"מי מנמנם פה בתוך החצוצרה?".

 

 

 

 

 

 

"אל הגליל בעקבות החליל" מספר על גיל היוצא לטייל בגליל. שם הוא שומע מנגינת חליל. מהיכן נובע הצליל? לאחר הוא מבין שהצליל נוצר ממשב רוח שניגן על הקנים, הוא יוצר לעצמו חליל מקנה סוף. את החליל הוא לוקח עמו ואמצעותו הוא יוצר צלילים מלאים גוונים וצבע, המושכים אליו את עדרי הכבשים, העיזים והטליים.

 

"גילי- גיל בראש העדר,
קל מרגיש הוא כנוצה.
סוף כל סוף הכל בסדר,
הוא את חלילו מצא.

 

כך יורדים הם מן ההר,
גיל, תרמיל, חליל וצליל
והעדר?- הוא נשאר
עם הרועה שם בגליל."

 

 

"קרן היער המסתורית" מספר על רן, שלא התחבר לכלי נגינה ולא לשירה, כמו שאר הילדים. הוא נמשך לעולם הטבע הנפלא של האיילים והיעלות. יום אחד הוא שמע את השופר וכך למד על הקרן בעלת הצלילים הקסומים. יום אחר הוא רכב על איל ועמו הגיע ליער. ושם בין חלום למציאות מצא את קרן היער המסתורית.

 

"בין ירדן לירמוך חפשו את הנער,
חוגג על בימה ובפיו קרן יער,
נהנה מכל צליל שקרנו מפיקה
ומשמיע קולה בתרועה חזקה.

 

הוא נושא מבטו אל גבעות והרים,
שולח צלילים לידידיו הרחוקים,
ועל קו הרקיע יופיע האיל,
ישקיף ממרומים עד רדת הליל."

 

 

"הרפתקה לילית עם פסנתר" מספר על יהלי, שבבית סבא וסבתא שלה ישנו פסנתר כנף. היא מתיישבת על סבה כשהוא מנגן, שקטה וקשובה. גם היא רוצה לנגן בפסנתר. לילה אחד, כשכולם כבר ישנו, היא יצאה מחדרה והלכה לפסנתר. היא החליטה לנקות אותו קצת מאבק. לאחר שהתחילה לנקות בשקט בשקט, היא התעייפה ונרדמה. בינתיים המטלית, הדלי, המטאטא, המברשת והיעה הגיעו לעזרתה וניקו את הפסנתר ועל הדרך ניגנו נגינה או שתיים.

 

"כשסבא ליד הפסנתר התיישב
וניגן שוב ליהלי ניגון משובב,
הציצה אליה מטלית אבודה

ויהלי שלחה לה מבט של תודה."

 

 

 

"מי מנמנם פה בתוך חצוצרה?" מספר על יונתן, שאהב שירים וצלילים, והיה מחצרץ בצינור שבגינה. עד שפעם אחת, כשניסה לנשוף לו מזמור, היה נראה שהצינור סתום.  ואיזה הפתעה התגלתה לה! עכברון קטן יצא משם. השניים הפכו לחברים טובים ובילו יחד שעות רבות. במצעד שנערך לכבוד חג, הוא גילה את חצוצרת הזהב ואותה הוא כל כך אהב. עד שיום אחד, הוא הופתע לגלות כשקם, שישנה חצוצרה כזו ליד מיטתו.

 

"ברחוב צועדים הם יחדיו,
יונתן-חצוצרן, עכברון על הגב,
מנגן יונתן, בצליל רם הוא מריע,
מזמין את כולם למצעד להגיע.

 

צועדים הם באון בלי תזמורת גדולה,
ללא השרביט, אף לא תוף או מצילה,
וראו מי מתחיל אחריהם לעקוב?
כל הילדים של זיכרון יעקב."

 

 

מאחלת לכם ולילדכם קריאה מהנה!

 

XOXO

 

אחת שיודעת 😉

 

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)