חניה ציבורית – מופע פוגש עיר בפסטיבל ישראל 2021

המופע חניה ציבורית – מופע פוגש עיר של אנסמבל המחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בו צפיתי במסגרת פסטיבל ישראל מעביר מסר של השבת  הכוח המכנס למרחב הציבורי והפיכת המגבלות שכפתה הקורונה למנוע לצמיחה ויצירה. המופע מאתגר חשיבה, מעניין ומיוחד 14– 16 ביוני 2021

 בדרכי לירושלים עוד טרם צפיתי במופע חניה ציבורית – מופע פוגש עיר, תהיתי על האופן שבו הקורונה אותה מגיפה שעצרה הכול השפיעה על כל כך הרבה דברים וביניהם היצירתיות, המופע הפתיע ונתן מענה לתהיה שלי.

החניון התת קרקעי של יס פלנט בירושלים בו מתרחש המופע שינה לרגע את יעודו והיה במה להתרחשות מתגלגלת וחונה של יצירות מחול ומוסיקה מקוריות.

הבחירה בחניון אחרי שנה בה כולנו נמצאנו בעצירה, חנייה, כמקום להתרחשות נראית לי גאונית. מקום מנוכר מחד ולרגע מקום מפגש בין אנשים שאינם מכירים האחד את השני,זרים שיכולים להפוך בן-רגע לשותפים לגורל.

 על המופע

המופע הוא הפקת מקור לפסטיבל ישראל המורכבת מיצירות חדשות תלויות מקום שנשזרו למסע אחר מעניין ומרגש.

במופע משתתפים שמונה כוריאוגרפים, שמונה רקדניות ושני רקדנים וארבעה מוסיקאים.

הלכתי בעקבות השלטים "חניה ציבורית" שהובילו מחניון 2 לחניון 3 כבר בכניסה חיכתה הפתעה שני רכבי צעצוע המופעלים באמצעות שלט.

אחרי המתנה קצרה, האזנה למוסיקת רקע והסבר בשפות עברית, ערבית ואנגלית לפיו אנו עומדים לפגוש קהילה ששוהה בחניון כבר זמן מה, נתבקשנו לפסוע בעקבות הרכבים ולציית להנחיות הצוות.

הקסם התחיל, המכוניות החלו לנוע האור הכחול של הצקלקות הבהב והסקרנות גאתה.

בחניון הופנינו הקהל לחנות בעמדת הצפייה הראשונה, כאן נעשה החיבור הראשן עם הרקדנים. הרקדנים לבושים בסרבלים לבנים מעוטרים בפס כחול סוג של לבוש עתידני  עם רמז בצבעוניות להתרחשות בישראל. המופע מורכב מסצינות שונות כולן מתרחשות בחלקים שונים של אותו החניון.

הרגשתי חיבור למסרים שהועברו על ידי הרקדנים בשל השימוש הנפלא שעשו במבעים המוכרים לנו כמו: ניכור, גישוש, חיבור, חיפוש שפה, בדיקת המרחק הפיזי , התאגדות בקבוצהגדולה, התבודדות עם הטלפון הנייד, תקשור באמצעותו ומפגש שבו כל אחד עסוק בנייד שלו תופעה כל כך נפוצה שרק החמירה בקורונה.

התאורה המיוחדת והצללים שהטילו דמויות הרקדנים הוסיפו לאוירת המסתורין. כמו גם המוסיקה והקטעים המילוליים שהשמיעו הרקדנים מעת לעת בשפות עברית ואנגלית.

השילוב של שתי זמרות הפתיע והעשיר את המופע , כמו גם התאורה שהתמקדה מספר פעמים על מכוניות והזכירה שבעצם גם אנחנו וגם הרקדנים חונים בחניון. בדומה למופעי החיבור שבין הרקדנים נוצר חיבור מעניין בקרב הקהל שאחרי הצפיה בסצינה הראשונ הבין את עיקרון התנועתיות בין החללים ויצר קוד ששמש בתזוזה ובהתארגנות לכל סצינה.

על היוצרים

הכוריאוגרפים: רועי אסף, איציק גלילי, ראנד טהא, עלמה ליבנה, נטע פולברמכר, נועם פרוכטלנדר כספי, סופיה קרנץ, ומור שני

פס הקול בעריכתה של נטע פולבמכר המנהלת האמנותית של הפרוייקט

המתופף: יואל דורות

הזמרות: שלומית קובלסקי, ראניה עתיק, וניקה יענקלביץ.

רקדנים/יות יוצרות: אנסמבל המחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים-נעמה אזרחי, רון בולגרו, תהל דיין, יוסי דניאל, רוני הרוש, רימה נאסר אדין, אנג׳לה נאסר, גיא נגר, אופירה פפרוני, נועם פרוכטלנדר כספי, דניאל ראם.

 דרמטורגיה: סחר דאמוני

 מנהלת חזרות: יונית אלמשעלי

 הפקה: הירשמן הפקות

 עיצוב תאורה: סוואבה.

האירועים מתאפשרים הודות לתמיכתם הנדיבה של הקרן לירושלים, אסנת ודליה אפיק, שוש ואליעזר כרמל, מרי וסול סנדרס ויס פלאנט.

 על אנסמבל המחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

אנסמבל המחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים משמש כמעבדה כוריאוגרפית ליוצרים מן הארץ ומחו״ל. בכל שנה יוצר האנסמבל פרויקט חדש המחבר בין הרקדנים, היוצרים, והעיר ירושלים בתהליך מחקר ויצירה אינטנסיבי ששיאו מופע חוויתי, תלוי מקום ומציאות. האנסמבל, בניהולה האמנותי של פרופסור נטע פולברמכר נתמך על ידי הקרן לירושלים.

לסיכום

מופע תנועה מיוחד, מרגש,  חוויה שמועברת בכמה רבדים עם קריצה לעתיד הלא ידוע ותובנה שבכל רגע מה שהיה הוא לא מה שיהיה. גם כשלכאורה הכל תקוע נוצרת תנועה חדשה.

אני נהניתי מאד, היה נפלא.

טריילר:

צילום: נירה פרי

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית לייף סטייל,  מאמנת המתמחה באימון נשים

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים