הערבה לובשת יוגה

סוף שבוע קסום במזג אוויר מושלם, לאורך 180 ק״מ של הערבה, מגוון סדנאות עומק של יוגה בסגנונות שונים עם מורים מהארץ והעולם. יצאתי לסיור מקדים והתאהבתי

בחורה עם מחשב נייד

" יוגה היא דרך לחופש, על ידי תרגול יוגה עקבי נוכל להשתחרר מפחד, סבל ובדידות״- ינדרה דווי

ya-551
נגה וייס, צילום: בלה שחר הלל

יד ימין על הבטן, יד שמאל על הלב, נשימה עמוקה. פעימה של הגוף כמו פעימה בטבע.

ya-24
אורית אופיר: צילום: בלה שחר הלל

תוסיפו לזה נופי מדבר וליתר דיוק את הערבה, המיוחדת כל כך בנופיה הקסומים והבתוליים, אנשים מיוחדים, שבנו את ביתם, הקימו מתחמי אירוח ועסוקים בעשייה מלאת ערכים ואידאולוגיה, כ50 מורים ליוגה ממגוון סגנונות מהארץ והעולם וכ1000 מתרגלים ב50 לוקיישנים שונים בערבה, במתחמי אירוח קסומים מצימרים עד חאנים וחוות בודדים, אוכל משובח והרי סוף השבוע 31.10.19-2.11.19 הוא מהאיכותיים שניתן ליחל.

ya-581
נגה וייס, צילום: בלה שחר הלל

יצאתי לסיור עיתונאים ובלוגרים לקראת פסטיבל יוגה ערבה ה10 וחזרתי מאוהבת. מאוהבת ביוגה, מאוהבת באנשים, מאוהבת במקומות השונים.

ya-799
נגה וייס, צילום: בלה שחר הלל

לפני שנה חבר מהקבוצה העסקית שלי המליץ לי לתרגל יוגה. ״היוגה תשנה לך את החיים״. חברת ילדות שלי אחרי קרייה ארוכה בחינוך עשתה שינוי ופתחה סטודיו ליוגה ומאז היא פורחת. עובדת על בנק תמונות לשיווק למורת יוגה אחרת. לקח לי זמן להציץ וחייבת להודות שזכיתי בגדול.

ya-225
נגה וייס, צילום: בלה שחר הלל

הידעתם שיוגה בעצם מגוונת מאוד והשם כולל בתוכו סגנונות שונים, מתאימה לכל גיל, לכל רמת כושר ותרגול. יש אפילו יוגה שמותאמת לאנשים עם מוגבלויות, יוגה על ערסלים, יוגה אווירת, יוגה משולבת בתרגול ירי בחץ וקשת, יוגה על המים בשילוב סאפ, יוגה משולבת אומנויות לחימה יפניים, יוגה משולבת תהליך של ניקוי רעלים ועוד ועוד.

ya-734
אורית אופיר ונגה וייס, צילום: בלה שחר הלל

ההרשמה עוברת דרך מענה אנושי, שם עוזרים להתאים ולבחור בסדנה המדויקת לנרשם/ת מבחינת רמה, עניין, צורך. המתרגלים מצטרפים לסדנת עומק בת שלושה ימים עם מורה נבחר אחד או צוות בסדנאות מסוימות.

שיא הארוע בתרגול שקיעה משותף בשישי בערב בפארק תמנע הקסום בו יתכנסו כל המורים כ50 במספר  וכ1000 המתרגלים בהנחיית סיימון בורג אוליבר, מאסטר בינלאומי ליוגה מאוסטרליה.

רואה בעיני רוחי את התמונה העוצמתית של כ1000-1200 איש בתרגול יחד בשקיעה מול עמודי שלמה. בשישי בערב מתקיים בתמנע גם מעגל שירה יוגית עוצמתי ואחרי זה הופעה של להקת אנא עארף, להקה ישראלית בניחוח תורכי, המשלבת אומנים ירדניים.

ya-393
שרדהה דניאל נצר, צילום: בלה שחר הלל

על ההפקה המדהימה והמורכבת שרדהה דניאל נצר-עושה רוח בערבה, אושייה ידועה בערבה, שבין עסקיו מסעדת פרם אורסולה (אחרי שטעמתי יודעת שאחזור בכל הזדמנות) ויאיר לדרמן-ארועים ושיווק חוויתי, הבעלים של זמן ערבה בצוקים (פינוק של אירוח בצימרים מעוצבים, מפנקים עם המקלחת הכי שווה שחוויתם, בריכה מחוממת ועוד שלל הפתעות, ממש מתכננת להעביר כאן את אחת מסדנאות לרקוד לצלם לאהוב במדבר באביב), אלה תמיר ניהול ותוכן יוגה, מועצה אזורית חבל איילות ומועצה אזורית ערבה תיכונה שיחד מלבישים את הערבה ביוגה זאת השנה העשירית ברציפות.

ya-387
יאיר לדרמן, צילום: בלה שחר הלל

נשארתי עם טעם של עוד, להכנס פנימה לעולם היוגה, לתרגל , להתמלא . ברור לי שאחזור לפסטיבל גם בשנה הבאה.

להרשמה לארועים לפסטיבל יוגה ערבה: https://www.yogaarava.co.il

ya-113
מתוך הסדנה  Yoga&Detox של אורית אופיר ותמר צוברי, צילום: בלה שחר הלל

שייק מעורר, מורכב מקקאו תמרים מזן מג׳הול ובננות קייל/חסה/תרד וגוז׳י ברי. מחליף קפה, מעורר ומומלץ לשעות הבוקר. היתרון למזון גרוס הוא הכך שהגוף מבזב מעט אנרגיה על העיכול ויש ספיגה מירבית.לקראת הסדנה של אורית אופיר ותמר צוברי עוברים המשתתפים ניקוי הדרגתי מקפה. הדרך הישימה לשינוי היא הדרגתית ע״י טקסים קטנים.

ya-90
מתוך הסדנה Yoga&Detox של אורית אופיר ותמר צוברי, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-117
מתוך הסדנה Yoga&Detox של אורית אופיר ותמר צוברי, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-418
מתוך הסדנה Yoga&Detox של אורית אופיר ותמר צוברי, צילום: בלה שחר הלל

*האירוע מתאפשר ומתקיים בסיוע המועצה האזורית ערבה תיכונה,המועצה האזורית חבל איילות, משרד התיירות והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.

ya-48
ערידלה, מלון בוטיק בחוות הבודדים ערנדל, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-46
ערידלה, מלון בוטיק בחוות הבודדים ערנדל, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-70
דני, ערידלה, מלון בוטיק בחוות הבודדים ערנדל, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-283
זמן ערבה, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-625
זמן ערבה, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-348
זמן ערבה, צילום:עינת פילוסוף

 

ya-360
מסעדת פראם אורסולה, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-386
מסעדת פראם אורסולה, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-1007
מסעדת גמלייה בעין יהב, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-31
קייטרינג טעמים, השף רוברט ביטון, צילום:בלהשחר הלל

 

ya-8
קייטרינג טעמים, השף רוברט ביטון, צילום:בלהשחר הלל

 

ya-11
קייטרינג טעמים, השף רוברט ביטון, צילום:בלהשחר הלל

 

ya-607
קייטרינג אוללה, צילום: בלה שחר הלל

 

ya-872

 

ya-968
צילום: בלה שחר הלל

בין יוגה התנוחה מתאימה את עצמה לגוף ולא הגוף מתאים את עצמו לתנוחה.

ya-971
צילום: בלה שחר הלל

 

ya-988
צילום: בלה שחר הלל

 

ya-995
צילום: בלה שחר הלל

לתמונות נוספות: https://www.facebook.com/pg/בלה-שחר-הלל-מציירת-באור-מצלמת-באהבה-320719111285831/photos/?tab=album&album_id=2743793295645055

בלה שחר הלל
צלמת שיווקית, מומחית ויז’ואל לעסקים ופוטותרפיסטית. חיה צילום, נושמת צילום מדברת צילום מאז שאני זוכרת את עצמי. בפרק ב׳ מיוחד, אמא לשלושה ולארבעה שעירים שתיים ממין כלבה ושניים ממין חתול. אוהבת טבע, קולינריה והכי בעולם להכיר אנשים ותרבויות.מלווה עסקים משלב הרעיון עד לשלב ההגשמה. יוצרת שפת ביטוי ויזואלית בעזרת מיתוג וצילום יוצרת קונספט ויזואלי מכוון אסטרטגיה עסקית. מרצה ומנחה סדנאות ויז’ואל בארגונים ולאנשים פרטיים. מלמדת צילום במצלמה ובסמרטפון ומעבירה תהליכי פוטותראפיה בקבוצות וליחידים.ממיסדות עמותת פרויקט עסקית ומפתחת מפגשי עסקית פלוס, בי״ס לנטוורקינג וצמיחה עסקית יצירתית. מנהלת תחום הנטוורקינג בעמותה.יזמית בלתי נדלית, ומתנדבת סדרתית. מציירת באור מצלמת באהבה.