המדריך לטיפוח השפתיים בעונת הקיץ

כשסוף סוף הורדנו את "מסכות הקורונה", השפתיים חזרו למרכז…. עור השפתיים הוא עור עדין המורכב מהרבה מאד שכבות של תאים דקים המתחלפים במהירות ומחדשים את עצמם

המותג לה רוש פוזה
המותג לה רוש פוזה

כשסוף סוף הורדנו את "מסכות הקורונה",  השפתיים חזרו למרכז…. עור השפתיים הוא עור עדין המורכב מהרבה מאד שכבות של תאים דקים המתחלפים במהירות ומחדשים את עצמם. למה השפתיים נוטות ליובש וקילוף יותר משאר אזורי הפנים? אין בלוטות חלב בשפתיים כמו כן, אנחנו נוטים ללקק את השפתיים לעיתים קרובות מה שגורם להן להתייבש יותר והתקלף ולהיסדק בקלות. לכן, יש צורך בשמירה וטיפוח ספציפי לשפתיים.

ד"ר להבית אקרמן, יועצת מדעית למותג לה-רוש-פוזה מסבירה:  "השפתיים נחשבות לאזור  עדין  במיוחד מבחינה פיזיולוגית, והפגיע ביותר לגירויים חיצוניים. חשיפה לקור, שמש, רוח, זיהום אוויר בשילוב פעולות יומיומיות מגבירו את פגיעות אזורים אלו ועלולים לגרום לתחושת אי-נוחות".

לדבריה: "השפתיים הן האזור החשוף ביותר בגוף ולכן הן עשויות לסבול מהתייבשות ואף מדלקות חמורות. זהו אזור המכוסה בעור דק במיוחד, ללא שכבת מגן. עור השפתיים מכילות מעט מאוד מלנין השומר מפני קרני UV, כך שגורמי אקלים חיצוניים או פעולות איפור שונות עלולות להפוך למקור של כאב."

מומחי המותג לה רוש פוזה רכזו מספר טיפים ועצות כיצד  לטפל נכון בשפתיים בעונת הקיץ:

  • כאשר בוחרים שפתון יש לבחור כזה שלא מייבש את השפתיים וגורם לתחושת לחות נעימה. שפתון שמייבש- ישווה לשפתיים מראה מקומט וסדוק. אם יש קילוף משמעותי מלווה בגרד- יש להתייעץ עם רופא עור בשאלה של תגובה אלרגית.
  • מומלץ להחזיק בתיק שפתון נטול צבע המכיל מרכיבים כמו חמאת שיאה וחומצות שומן- ולמרוח על השפתיים מספר פעמים ביום- למניעת יובש וסדקים.
  • אנשים עם נטייה ליובש של השפתיים כמו כאלה הנוטלים רואקוטן או הסובלים מאסטמה של העור- יש להימנע לחלוטין מליקוק השפתיים- דבר אשר מחמיר את היובש למרות הקלה המיידית, יש למרוח מספר פעמים ביום תכשיר ייעודי לשפתיים המכיל חומרים פעילים כמו פנטנול, ליפידים ושעוות דבורים- אשר יעזרו להחלמת השפתיים ולשמירה עליהן ללא סדקים.
  • שמש- אנחנו נוטים למרוח קרם הגנה על הפנים- מומלץ למרוח גם את השפתיים- ישנם תכשירי הגנה ייעודיים לשפתיים בצורת סטיק (הסטיק של לה רוש פוזה)- אשר יסייעו לשמור על נזקי השמש

המצטברים (קמטוטים ונגעים סרטניים)- חשוב למרוח קבוע. ולא רק לפני הליכה לים. התכשיר נח, יעיל, ולא נשפך בתיק- מעולה גם לחיילים ו -או לסקי.

  • לא לשכוח להסיר איפור בעדינות גם מאזור השפתיים בעזרת תכשיר כמו מים מייסלרים- אשר מצד אחד לא מיבש את השפתיים אבל יסירו את שאריות האיפור מהן.. לאחר מכן יש למרוח שפתון מזין
  • מומלץ לסובלים משפתיים סדוקות ויבשות להשתמש בקיץ בסיקאפסלט שפתיים – קרם לשיקום שפתיים יבשות וסדוקות. מסייע לתיקון שפתיים סדוקות, מרגיע מיידית ומפחית את הסיכוי לגירוי. הודות למרקם הייחודי הקרם עוטף את השפתיים כשכבת מגן. ומאיץ התחדשות לעומק של שכבת המגן העורית.

באדיבות: ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור, ויועצת המדעית של מותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש פוזה

לפרטים נוספים: ענת דאוס, 054-5716111, 03-6360007

צילום: ישראל כהן/ יחצ

מאושר לשימוש בתמונות ללא תמורה