החודש כולם לובשים ורוד

שמנו לנו כמטרה לייצר קמפיין שטרם נעשה בישראל תוך כדי חיבור לקהילות נוספות, למובילות דעה והחשובות מכל הן הנשים שחוו את ההתמודדות עם המחלה שהתגלתה על ידי בני זוגן

היה מי שאמר בעבר ש"החיים הם רסיסים של זיכרונות שמלווים אותנו וחלקם יישארו עמנו לעד". אחד הזיכרונות שמלווים אותי לאורך השנים, היווה את ההשראה ליצור את המיזם החברתי הזה #החודשכולםלובשים_ורוד. לפני כעשור, ישבתי בסלון עם החבר שלי רוני רגף (בעלי היום),  נהג מרוצי מוטוקרוס מקבוצת המירוצים של הונדה.  הוא הסב את תשומת ליבי למרוץ אופנועים שהתקיים בלייב בארצות הברית ובמסגרתו כל האופנועים והאקססוריז היו בצבע ורוד מתוך רצון להעלות את המודעות לסרטן השד.

עידן רגף צילום: רפי זוהר

היום אני יכולה לספר שהמירוץ הזה מעולם לא יצא לי מהראש, גם אחרי עשרות מירוצים שראיתי. לפני שלושה חודשים זה החל להתבשל במוחי והתחלתי לבנות קמפיין כזה עבור חודש אוקטובר. ידעתי שהשנה אני רוצה לייצר משהו גדול שמטרתו היא אחת – העלאת המודעות לסרטן השד.

החיבור שלי לאג'נדות חברתיות, להבנת כוחן של קהילות הפייסבוק ופעיליות ברשתות הוביל אותי לחפש את החיבור המושלם שיוכל לייצר כוח ויראלי שבאמת ישפיע משמעותית על אנשים. כבר מראשית העבודה על הקמפיין, אותו זיכרון מהמרוץ הנחה אותי – את הקמפיין הזה אני רוצה להעביר מנקודת מבט שונה. הפעם אני רוצה להעביר את המסר דרך שותפות עם גברים, שהרי לא מעט מהמקרים של סרטן השד אובחנו על ידי בן הזוג.

יאנה דרום צילום רפי זוהר

הבנתי כי הכוח האמיתי טמון בשיתוף פעולה עם הרשתות החברתיות ועם מנהלי הקהילות הגדולות בארץ וכך התגלגל הרעיון הלאה. כשפגשתי את  גל שמו וסער בן הרוש מקהילת הענק "אבא פגום" ידעתי ש"זה זה". צירפתי מיד ליוזמה את יאנה דרום, אשר חוותה באופן אישי את ההתמודדות. החיבור בינינו היה מושלם מן הרגע הראשון.

עידן רגף צילום: רפי זוהר

שמנו לנו למטרה לייצר קמפיין שטרם נעשה בישראל תוך כדי חיבור לקהילות נוספות, למובילות דעה והחשובות מכל הן הנשים שחוו את ההתמודדות עם המחלה. הן חשפו וסיפרו את סיפורן האישי שהעניק המון ידע. המסר העיקרי שלי לחודש זה הוא להעלות את המודעות באמצעות פניה אל הנשים עצמן. שכל אישה תחוש את עצמה מכל ההיבטים – תחוש פיזית, תאבחן את עצמה, תקשיב לעצמה ולגופה, לא תדחה את הבדיקה גם אם חשה במשהו לרוב היא תספר לבן זוגה והוא יתמוך בה ובחששות שלה ולא יתן לה לרגע להסס, להמתין או לתרץ.

אני קוראת לנשים לקחת אחריות על עצמן ולשים את עצמן בעדיפות ראשונה, וודאי כאשר מדובר בבריאות שלנו. לגברים אני קוראת לשים לב שאנחנו לא שמות את עצמנו בעדיפות אחרונה כי זו תכונה נשית נפוצה. לפני עשור צפיתי בסרטון שחיכה להבשיל לרגע הנכון, כיום עשר שנים לאחר אותו ערב אני מובילה קמפיין להעלאת המודעות למחלת הסרטן באמצעות שילוב של גברים ונשים. יחד נוכל להתמודד עם המחלה מתוך מודעות ובצורה נכונה.

עידן גרף צילום רפי זוהר

 ** הכותבת, עידן רגף, 34, היא מקימות קהילת האופנה בפייסבוק ~ מאמאשיק ☆ MamaChic ~ יוזמת הפרוייקט, מפיקה וקריאייטיב. ההפקה בשיתוף פעולה עם חברות מובילות במשק, מתחומים שונים, יצרנו את הקמפיין "החודש כולם לובשים ורוד".

תרמו, עזרו ושיתפו פעולה איתנו במימוש הקמפיין: "מאיר" בע"מ, יבואנית וולווו הונדה בישראל, "מנורה מבטחים", "טבע אונקוטסט", "באמוס סקוואר", "טופאציו", "קפה גרג", "לה פלקה לוקה". צילום: סטילס, וידאו ועריכה: רפי זוהר, מנהלת שיווקית: יאנה דרום, ליווי אסטרטגי:  ד"ר יואל סולם, איפור: ענבל איפרגן, שיער: רינת גנור, סטיילינג: מירב רום, עוזרת הפקה: שנהב כהן, מראיין: רוני רגף, פרזנטורים: אליאב רחמים, סהר בן הרוש – "אבא פגום", גל שמו, יוסי בן שבת, רוסלן קופיאל, דימה אודסקי – "אבא פגום שורדים ביחד"