האסטרטגיה החדשה של המפלגות המובילות על פי סגל

נדמה שעפ"י סקרים של גופי תקשורת כאלה ואחרים, חלק מהמפלגות בחרו לשנות את אסטרטגיית הקמפיין שלהן. עמית סגל, כתב ידיעות אחרונות ופרשן ערוץ 12 סיכם את המסרים העיקריים של המפלגות המובילות בישראל בהתאם כאמור למפת הסקרים.

המפלגות המובילות

המפלגות המובילות

לאור הסקרים האחרונים שהופצו על ידי גורמי תקשורת שונים ולקראת הבחירות הקרובות שייערכו בתאריך 23 במרץ 2021, שינו חלק מהמפלגות את האסטרטגיה שלהן וזאת במטרה לצבור כמה שיותר קולות. עמית סגל הכתב הפוליטי הבכיר של ידיעות אחרונות וערוץ הטלוויזיה 12 ריכז את עיקרי המסרים, הפעולות והמטרות של המפלגות המובילות אשר עושות כל שביכולתן כדי לסחוף לשורותיהן עוד ועוד מצביעים.

הצוותים האסטרטגיים של כל אחת מהמפלגות בוחנים השכם והערב דרכים חדשות, כדי לבסס את הכוח האלקטורלי של המפלגה שלהם והן לא בוחלות בשום דרך כדי להגיע לכמות הגדולה ביותר של המנדטים שאפשרית. עמית סגל הפרשן הפוליטי המיומן שעוסק בתחום זה שנים רבות זיהה את השינוי שהתרחש בימים האחרונים ולכן הוא סוקר את הנתונים ומצביע על תוואי הדרך שעליו החליטה כל אחת מהמפלגות המשמעותיות, במרוץ הנוכחי לכנסת.

המפלגות המובילות

קו החשיבה של כל אחת מהמפלגות המובילות

המפלגה של יאיר לפיד יש עתיד מסתמנת על פי הסקרים כמפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד. על פי האסטרטגיה החדשה של מפלגה זו, לפיד מוריד את הכפפות ועושה כעת כל שניתן כדי שכל מי שתכנן להצביע לכחול לבן מפלגתו של בני גנץ, יבין שהמפלגה הזו לא תעבור את אחוז החסימה והולכת להימחק מהמפה הפוליטית בישראל. לכן הוא שלח לתומכים בגנץ מסרונים שבהם הוא מציע לבוחרים להצביע למפלגתו שהיא אחת המפלגות המובילות, כדי ליצור גוש גדול ככל האפשר מול הליכוד.

ההסתערות הזו היא לא רק על תומכי בני גנץ אלא גם על תומכי מרצ לאור החשש שגם מפלגה זו לא תעבור את אחוז החסימה ולכן חבל על הקולות שיעברו למעשה לליכוד וכך הם יגיעו ל – 61 מנדטים.

המיקום של מפלגת השלטון בין המפלגות המובילות

גם בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד נקטו אסטרטגיה חדשה אשר מטרתה היא להקטין את כמות המנדטים שיקבל נפתלי בנט ומפלגת ימינה. התפנית החלה לאחר הסקרים האחרונים אשר מראים כי רוב הסיכויים שבנט יעבור את אחוז החסימה והוא יזכה בכמה מנדטים. הליכוד העלה שני סרטונים שבהם מוצג בנט באור שלילי וזאת כדי שמי שהתכוון להצביע לבנט יחזור בו ויצביע לאחת המפלגות המובילות היא הליכוד. גם הסיור הארוך של בנימין נתניהו ביהודה ושומרון אשר קרה בימים האחרונים נועד לבצע מחטף שבו הליכוד יצבור קולות נוספים מתוך הקולות שהיו מיועדים למפלגת ימינה וכך ייחלש כוחו של בנט. אם לאחר הבחירות הם יחברו יחד להקמת הממשלה, ככל שכמות המנדטים של בנט תהיה קטנה יותר, כך גם דרישותיו בנושא התיקים יהיו פחותות.

לעומת זאת נתניהו יודע שמפלגתו של סמורטריץ אינה בין המפלגות המובילות אך גודלה חשוב להקמת הממשלה החדשה. לכן הוא הביע את דפוסי החשיבה הדוגלים בכך שמרב הציבור יצביע ליכוד אך אם חלק מהם יחליטו להצביע לסמורטריץ ולבן גביר, הדבר מקובל עליו, כדי שיוכל להשיג רוב של 61 מנדטים.