שיטה מנצחת לתכנון זמן

את נקרעת בין טיפוח הקריירה לניהול הבית, בין זוגיות לחיי חברה. את מרגישה שאת עוסקת רק בכיבוי שרפות ואף פעם אין לך זמן לעצמך. כך תתכני את הזמן שלך ביעילות ובהנאה

23/12/2014
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • RSS

איך לנהל את הזמן? (צילום: שאטרסטוק)

פעם, היה זמן. נשים נשארו בבית וטיפחו את המשפחה, גברים עבדו והגיעו רק לארוחת הערב, ונדמה שלכולם היה זמן ותפקיד מוגדר.

היום לשמחתנו, דברים השתנו. נשים הפכו לחלק בלתי נפרד משוק העבודה, הן מפתחות קריירה ומתקדמות, לומדות ומצטיינות. זה כמובן שינוי מבורך, אבל השינוי הזה בשילוב קצב החיים המהיר שלנו, ודרישות שוק העבודה הישראלי הקשוח, הביאו נשים רבות למצב של חוסר זמן תמידי. "בזירת העבודה את נדרשת להפוך לסופר סטאר ולהספיק הכל, ומצד שני לתפקד בבית, לטפח את הזוגיות, לעשות ספורט, רוב הנשים בכלל לא מספיקות לעשות מה שהן רוצות, הן פשוט עסוקות בכיבוי שרפות", מציינת הדר זוהר, מאמנת אישית, ומנחת קבוצות בתחומי זוגיות נשיות ואיזון בין חיי משפחה וקריירה. תחושת חוסר ההספק, להיות תמיד במרדף נגד הזמן, גורמים בטווח הרחוק לתחושת חוסר מסוגלות, אי שקט, חוסר שביעות רצון תמידית ותחושה של מרדף תמידי נגד הזמן.

אם את מזדהה עם התחושות הללו, תשמחי לדעת שיש פתרון, והוא אפילו פשוט וקל. "תכנון זמן זה להפוך את ה'צריכה' ל'רוצה'", מסבירה זוהר, ויש לה שיטה בדוקה שהיא מעבירה לנשים שהיא מאמנת או בקבוצות אותם היא מנחה.

תכנון זמן, צעד אחרי צעד

1. הצעד הראשון, הוא להבין שהזמן לא מנהל אותך אלא את מנהלת את הזמן. זהו הצעד הראשון לשינוי משמעותי בשגרת היום שלך.

2. דמייני את התמונה האופטימלית מבחינתך-איך השבוע שלך יראה. הרשי לעצמך "להתפרע", לפנות לעצמך זמן לקורס שרצית לקחת, לחדר הכושר שאף פעם אין לך זמן להגיע אליו, לארוחת ערב משפחתית או לפרויקט משמעותי בעבודה.

3. קבעי עם עצמך גבולות- כמה זמן את מקדישה למשפחה, כמה זמן מוקדש לתחזוקת הבית, כמה זמן את מקדישה לבן זוגך, כמה זמן מוקדש לך וכמה זמן את מקדישה לקריירה. כך תוכלי להיערך ותכנן את המשימות השונות בצורה אופטימלית.

4. בכל תחילת שבוע תכנני את השבוע שלפנייך. קבעי אילו משימות הן החשובות ביותר ואילו משימות הן בעדיפות שנייה או שלישית. ללו"ז הזה נכנסים, לצד משימות חד פעמיות, גם חוגי הילדים, שעות העבודה שלך ושל בן זוגך, לימודים או כל דבר אחר שהוא קבוע.

5. לאחר שכל השבוע פרוש לפנייך, זהי איזה משימות את מסוגלת לסיים לבדך ואיזה משימות מחייבות אותך לבקש עזרה (למשל, בייביסיטר מסבתא), אין שום בושה להיעזר ולהסתמך על הקרובים לך. זה הזמן להפסיק להתבייש.

6. בלתמ"ים, יופיעו תמיד, אך הטיפול בהם לעולם לא יבוא על חשבון משימה בסדר עדיפות ראשון, נסי לדחות משימות שתיעדפת במקום שני או שלישי.

חשוב לזכור, השינוי לא יגיע בן רגע, כמו כל תהליך גם כאן דרושה תקופת הסתגלות, "אבל הסוד להצלחה טמון בהתמדה, ובסופו של דבר השינוי נטמע".

בהצלחה!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה