עיסוי מגבר – כל מה שצריך לדעת לפני שאתה מזמין עיסוי

עיסוי מגבר משלב סוגי עיסוי השונים. כולם נהדרים, אבל כל אחד מהם מציע פילוסופיה משלו והיתרונות הספציפיים שלו. ריכזנו את כל המידע שיעזור לך לבחור את העיסוי הנכון עבורך.

עיסוי מגבר
עיסוי מגבר

אתה מתאמן על בסיס קבוע ואתה מזהה שאפילו עם מתיחות סדירות, שרירים מסוימים עדיין די נוקשים ולא נוחים. אתה גם יודע שהפעם האחרונה ששמעת על עיסוי מגבר הייתה כשהחברה שלך עשתה את זה עם חבורה מחבריה למקלחת כלות, שזה פשוט נשמע ילדותי מדי. ואז היה אותו בחור בחשבונאות שנסע מפגישת המכירות השנתית כדי לעשות משהו שנשמע בלתי חוקי במעורפל. אל תדאג. יש לנו כאן את כל מה שאתה צריך לדעת על עיסוי בסיסי.

יתרונות העיסוי לגברים

אם אתה מעורב באופן פעיל בכל סוג של ספורט או אימון באופן קבוע, עיסוי טוב מרגיע ומרגיע שרירים הדוקים ויכולים להקל על כאבים מפציעה ואף לסייע בהתאוששות. האם אתה טס הרבה לעבודה, או שאתה לקראת חופשה עולמית?

אל תתבלבל מסוגי העיסוי השונים. כולם נהדרים, אבל כל אחד מהם מציע פילוסופיה משלו והיתרונות הספציפיים שלו.

4 סוגי עיסויים עיקריים

  1. עיסוי תאילנדי פותח על ידי נזירים בודהיסטים לפני אלפי שנים, וכפי שאתה יכול לדמיין, יש לו קצת יותר מסורת רוחנית. הוא כולל מתיחות פסיביות יותר ולחץ עדין ומתבצע בלבוש מלא, על פוטון. זה עשוי להרגיש אינטימי באופן מוזר מכיוון שהמטפלת תשתמש במשקל גופה כדי למתוח שרירים מסוימים ותעביר את גופך למקומות שונים. זה קצת כמו יוגה, אבל אתה לא עושה את העבודה. עיסוי שיאצו הוא תחום דומה, והוא חולק טכניקות מסוימות, אך קשור יותר ליישור הצ'י של הגוף מאשר לטיפול בגוף הפיזי עצמו.
  2. עיסוי שוודי הוא כנראה המוכר לך ביותר, במיוחד מכיוון שהוא עוקב אחר מסורות מערביות של אנטומיה ופיזיולוגיה. מטפל זה ישתמש בשבץ כללי רחב, המכונה שפך , כדי להתחיל; לאחר מכן ממשיכה למקד לאזורי בעיה ספציפיים.
  3. עיסוי רקמות עמוק מתבסס על המסורת השבדית, תוך שימוש בלחץ לשחרור מתח שרירים כרוני. הוא נכנס לשכבות עמוקות יותר של רקמת שריר, גידים ופשיה (החומר שאתה עוסק בו בעת שימוש בגלגלת קצף). הוא אמור להפחית את לחץ הדם ואת הורמוני הלחץ ומשמש במיוחד לטיפול בדברים כמו ניידות מוגבלת, פגיעות מתח חוזרות ונשנות – כמו תסמונת התעלה הקרפלית או מרפק טניס – או סיאטיקה. הלחץ העמוק מפרק קשרים של שריר ורקמת צלקות כדי להקל על כאבים ונוקשות ולהגביר את הגמישות.
  4. עיסוי ספורט מבוסס על כל הטכניקות הללו או כולן, ובהחלט יש לשלב אותן במשטר שלך, במיוחד אם אתה מתאמן לאירוע ספציפי כמו מרתון, טריאתלון, מרוץ ספרטני או אפילו 5K. אם לא עשית עיסוי (או שלא עבר זמן מה), אל תקפוץ לזה יום לפני האירוע שלך. עבור כל שבוע או שבועיים מוקדם בלוח האימונים שלך, ואז בערך יומיים לפני ההתמודדות בפועל. עשה זאת שוב יומיים או שלושה לאחר התחרות. התרגול יכול לסייע במניעת פציעות עקב שימוש רב מדי בשרירים לחוצים לקראת התחרות שלך, ולאחר מכן להפחית את זמן ההחלמה לאחר האירוע. עם זאת, היו מוכנים: בניגוד לעיסוי מסורתי, מטפל בעיסוי ספורט עשוי לתת לכם שיעורי בית והכוונה לתיקון הטפסים בדיוק כמו מאמן.

לאחר שהחלטת על הטכניקה המתאימה לך, קבע פגישה. צריך לדעת יותר על מה שקורה בפועל במהלך עיסוי?

למה לצפות במהלך עיסוי

מומלץ תקשורת יתר עם המטפל שלך: הודע מראש על כל בעיות רפואיות שאתה נתקל בהן לפני שאתה מתחיל לקבל עיסוי מגבר. האם יש לך כאבי גב או פציעות? האם יש בעיות עור? למעשה, אם יש לך פריחה מכל סוג שהוא, אתה לא אמור לקבל הודעה. שמור על לחות גם לפני וגם אחרי הפגישה. כל העניין הזה הוא בנוחות שלך, כך שבדיוק כמו החיים, היה ברור וישיר לגבי מה שאתה מצפה. האם אתה רוצה לחץ עמוק יותר או עדין יותר?

תתחיל במקלחת: המטפל ישפשף את ידיו בכל הגוף שלך, כך שתרצה להציג עבורו גוף נקי כדי לרצף את האמנות שלו. לאחר מכן, בהתאם לרמת הנוחות שלך, אתה יכול להיות עירום, ללבוש תחתונים, בוקסר או אפילו בגד ים.

ברוב המקרים כל חלקים שובבים יהיו מכוסים במגבת או סדין – אפילו בשמיכה בכמה מקרים כדי לשמור על חום גופך וזרם הדם – כך שאתה לא באמת צריך לדאוג לצניעות. שוב … תקשורת יתר. אלא אם כן אתה עובד עם מתאמן או חדש, רוב המטפלים ראו הכל ולא היה אכפת להם מהמראה שלך. לאחר מכן תטפס על שולחן עיסוי ותשכב על הבטן, כאשר הראש נתמך במנוחת פנים, כך שתוכל לנשום בנוחות.

לאחר מכן המטפל ימשיך לשפשף את העור והשרירים שלך בשמן או בקרם. יש דבר כזה עיסוי יבש, ללא שימוש במוצר כלל. לאחר השמנה, המטפל שלך יתחיל בכל עיסוי שבחרת. תהנה!