סאלי אן- רטרו, שתי יצירות מחול מאת סאלי אן פרידלנד

המופע "סאלי אן- רטרו"מורכב משני חלקים החלק הראשון הוא  עיבוד לדואט דב הוז 19, שנוצר ב-1990, בימי מלחמת המפרץ בתל אביב. החלק השני 19CO VOID , דואט שנוצר במהלך התפרצות מגפת הקורונה העולמית. מעניין לראות את הדומה והשונה בשני המצבים הבלתי אפשריים שנחתו עלינו והטביעו אותנו בסיטואציות שכמו לקוחות מסרט בדיוני

 

ביום חמישי צפיתי במופע הבכורה "סאלי אן- רטרו" של היוצרת סאלי אן פרידלנד.

מופע מרגש ששם מראה על שתי נקודות זמן טראומתיות, האחת שחווינו והשנייה שאנחנו עדיין חווים.

 

על המופע

המופע מורכב משני חלקים האחד הוא  עיבוד לדואט האייקוני דב הוז 19, שנוצר ב-1990, בימי מלחמת המפרץ בתל אביב. השני 19CO VOID , דואט שנוצר במהלך התפרצות מגפת הקורונה העולמית.

שני הדואטים  נוצרו בתקופות מורכבות, מלחמה, ימי סגר,ימים בהם המציאות הפכה למאתגרת ואי וודאות הייתה לעובדה.

במופע שתי נקודות הזמן עומדות זו מול זו ואל מול ראי הזמן, כששלושים שנה מפרידות ביניהן.

דב הוז 19, בביצוע המקורי של ענבל פינטו וסאלי אן פרידלנד (Sally Anne Friedland), הוא דואט של שתי נשים על שולחן האוכל הגדול מדירתה של סאלי ברחוב דב הוז 19 בתל אביב.

במופע  "סאלי אן- רטרו",  פרידלנד חוזרת אל היצירה הזו ומשכתבת אותה אל המציאות של ימינו. היצירה בעיבוד חדש עומדת בערב אחד עם יצירתה החדשה 19 CO VOID. לאחר שלושים שנה היוצרת מנסחת מחדש את יחסיה עם קונפליקטים דומים ושונים.

פחד, קרבה , גישוש ריחוק הם רק חלק מהמבעים שסוחפים את הצופה לחויות ואסוציאציות הקשורות לימים שכמו נלקחו מסרט בדיוני והפכו את כולנו בעל כורחנו לשחקנים של החיים. זמן ההתרחשויות שעת הדמדומים מרמז על המפגש עם ההוויה ההזויה.

לסיכום

מופע מעניין עם עומק ששם זרקור על הדומה והשונה בהתנהלות בשני  מצבים הזויים.

לי נדרש זמן לעכל את החוויה והופתעתי לגלות איך הצפייה מעצימה  אצלי את התובנה לגבי החוזקות החוויות בתוכי שבאות לביטוי כשכל הקלפים מתערבבים ואי הוודאות משתלטת. אהבתי את האופן שבו בחרה היוצרת להכניס את הדמויות לנקודות הזמן. ירידה במדרגות וכניסה לעולם מעורבל , לרגע גועש ולרגע תקוע בהתרחשות ובציפיה ללא נודע. על כל מה שמלווה אותה.

היוצרים

כוריאוגרפיה: סאלי אן פרידלנד, רקדניות: נועה שביט, נטע הייניק, נעה בר, שירלי ברבי, עיצוב תאורה: אורי מורג, מוסיקה: אורי וידיסלבסקי, אריק סאטי, מקס ריכטר עריכה מוסיקלית: שי גוטסמן, עיצוב תלבושות: דלית ענבר
ניהול חזרות: קרין לדרמן , עיצוב גרפי: דורית הרפז, ניהול הצגה: מיכל בן בסט, הפקה: שמרית גולן כהן

על הכוריאוגרפית

סאלי אן פרידלנד החלה את דרכה כרקדנית בלהקות בלט קלאסי בדרום אפריקה ובגרמניה. עם עלייתה לארץ השתלבה בלהקת המחול בת דור ולהקת בת שבע והופיעה במסגרות מקצועיות שונות כרקדנית עצמאית.

מאז תחילת הקריירה הכוריאוגרפית שלה בשנת 1991 בתל אביב, ועם הקמת להקתה להקת המחול סאלי אן פרידלנד, עבודותיה הוצגו בבמות מרכזיות ופסטיבלי מחול בדרום קוריאה, ספרד, שבדיה וארה"ב.

כמו כן, יצרה כוריאוגרפיות עבור האופרה הישראלית ועבור להקות בדרום אפריקה ובקולומביה.

לאורך השנים פרידלנד זכתה בשלל פרסים יוקרתיים בארץ ובחו"ל, הן ככוריאוגרפית והן כרקדנית, והיא מוזמנת כשופטת ובוחנת בתחרויות מחול שונות וכן כמלווה של תהליכים יצירתיים שונים.

בשנת 2020 הקימה את בית הלהקה, סטודיו SAS  בתל אביב.

להקת מחול סאלי אן פרידלנד הנה חלק מעמותת הכוריאוגרפים ונתמכת ע"י משרד התרבות והספורט, משרד החוץ ומועצת התרבות של מפעל הפיס.

מרכז סוזן דלל תל אביב

לכרטיסים: 03-5105656

https://tinyurl.com/sallyanneretro

    צילום: אביעד פוקס                         

שלכם ובשבילכם,

נירה פרי

בלוגרית לייף סטייל,  מאמנת המתמחה באימון נשים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נירה פרי
נירה פרי ,מאמנת אישית ומאמנת קבוצות מתמחה בהעצמת נשים במעגלי החיים,בלוגרית ,לוכדת רגעים ,חולמת ציורים :) מחייכת לחיים