כל מה שרציתם לדעת על חלומות

שינה היא תהליך טבעי הנחוץ לתפקוד תקין של הגוף. זה גם חשוב לתפקוד תקין של המוח. חוסר שינה עלול להוביל לבעיות בריאות רבות, כמו השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. חלומות הם חלק טבעי מהשינה והם קורים במהלך שנת REM.

שינה היא תהליך טבעי הנחוץ לתפקוד תקין של הגוף. זה גם חשוב לתפקוד תקין של המוח. חוסר שינה עלול להוביל לבעיות בריאות רבות, כמו השמנת יתר, סוכרת ומחלות לב. חלומות הם חלק טבעי מהשינה והם קורים במהלך שנת REM. חלומות נשכחים לעתים קרובות מכיוון שהם קורים בתקופה שבה אנחנו לא מודעים. אפשר לזכור אותם אם מישהו מתעורר משנת REM ונזכר בחלומו לפני שהוא חוזר לישון שוב. שינה וחלומות הם חלק טבעי מהשינה המתרחשים במהלך שנת REM. חלומות נשכחים לעתים קרובות מכיוון שהם קורים בתקופה שבה אנו לא מודעים. אפשר לזכור אותם אם מישהו מתעורר משנת REM ונזכר בחלומו לפני שהוא חוזר לישון שוב. חלומות נשכחים לעתים קרובות מכיוון שהם קורים בתקופה שבה אנו לא מודעים. אפשר לזכור אותם אם מישהו מתעורר משנת REM ונזכר בחלומו לפני שהוא חוזר לישון שוב.

הרצאה על שינה וחלומות

בהרצאה של קרן אור חן היא מדברת על כך שבני אדם מורכבים משלושה היבטים בסיסיים: גוף, נפש ורוח. על מנת שנהיה בריאים ושלמים, עלינו להיות באיזון טוב בכל שלושת התחומים. הבריאות הפיזית שלנו אינה תלויה רק בגוף שלנו, אלא גם בבריאות הנפשית והרוחנית שלנו. במאמר זה נסביר את הקשר בין שינה לחלום. מהם חלומות, מה קורה במהלך השינה ואיך זה קשור לבריאות הנפשית שלנו? המוח האנושי עובר שינויים מהירים בדפוסי ההפעלה שלו בזמן שאנו ישנים. זה נחשב ל"פרדוקס של עוררות" שלא משנה כמה מישהו ינסה לא להיות ער, בסופו של דבר הוא יתעורר. במחקר חלומות אנשים השתמשו בכמה שיטות שונות לניתוח חלומות. בשיטה הראשונה, מעבר לחלום ערות (WBT), המשתתפים מתעוררים זמן קצר לאחר שסיפרו הסיפור לחוקר באמצעות טכניקת WBT. שיטה זו מוגבלת בגלל הטיית זיכרון פוטנציאלית, שעלולה להטות את תוצאות הניתוח. השיטה השנייה, זכירת חלומות נטורליסטית (NDR), עוסקת ברישום חלומות לילה ביומן לצורך ניתוח מאוחר יותר ואומצה באופן נרחב. ב-NDR אנשים מתבקשים לתעד כל חלום שהם זוכרים במהלך שעות השינה הרגילות שלהם ואז לחזור בבוקר כדי לדון בהם עם מישהו שמתעד את מחשבותיהם על נייר כשהם נרדמים, .בשיטה השלישית, ניתוח חלומות, החולם יגיע בבוקר לאחר לילה שינה וידון בחלומותיו עם מישהו. ניתוח חלומות אומץ באופן נרחב בגלל הנגישות הקלה שלו ונחשב לאמין יותר מ-NDR מכיוון שכאשר לאנשים יהיה זמן לדבר על החלומות שלהם הם עלולים לשכוח או לשנות כמה פרטים מהסיפור. אושר כי חלימה חשובה לבריאות הנפשית ולרווחה שלנו. ניסויים מראים שכאשר מישהו מקופח.

שינה – כמה שעות?

באתר ההרצאות שבו ראיתי את ההרצאה על שינה וחלומות ישנתם עוד המון הרצאות שונות בנושא של שינה. מסתבר ששינה חשובה על מנת להיות פרודוקטיבי ומוזן היטב. זה הזמן שבו המוח שלנו מתאושש ומתחדש. אנחנו לא יכולים בלעדיו יותר משלושה ימים. אבל כמה שינה אנחנו באמת צריכים? שינה הכרחית לתפקוד מיטבי של המוח, ובלעדיה, אתה עלול לא להרגיש נח או להתקשות להתרכז במשימות. עם זאת, ישנן המלצות שונות לגבי כמה שעות שינה נדרשות כדי לייעל את היתרונות הבריאותיים שלך. הכל תלוי בנסיבות החיים שלך. מדעי השינה מצאו ששבע שעות בלילה מספיקות לרוב האנשים, אך קבוצות קטנות של אנשים זקוקות פחות מכמות זו. או יותר לישון כדי להיות בריא. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ למבוגרים לישון בין שבע לתשע שעות בכל לילה. זה כולל תנומות במהלך היום במידת הצורך. הקרן הלאומית לשינה ממליצה למבוגרים לישון בין שבע לתשע שעות בלילה, אך מציינת שאנשים עם תנאים מסוימים צריכים לנסות לישון רק חמש או שש שעות בלילה. זה בסדר להתאמן כשאין לך מספיק שינה כי סביר להניח שתעשה זאת להרגיש טוב יותר כשאתה מתעורר. אם אתה מתקשה לישון, נסו להימנע מקפאין או אלכוהול בערב והתעמלו בחוץ בימים קרירים או קרים. שינה חשובה גם לבריאות וגם לפרודוקטיביות שלך. שבע שעות מומלצות למבוגרים, אבל יש אנשים שלא יכולים לישון יותר מחמש שעות בלילה מבלי שזה יזיק לבריאותם. יש להימנע מקפאין ואלכוהול לפני השינה במידת הצורך.