כואב, אבל פחות/ אתי סהר

כואב לכם? הכאב עוצר את מירוץ החיים שבו אתם נמצאים? מה הסיבה לכך? מה ניתן לעשות? כיצד מתמודדים? בספר זה תוכלו לקרוא תשובות לשאלות אלו ועוד…

 

כואב לכם? הכאב עוצר את מירוץ החיים שבו אתם נמצאים? מה הסיבה לכך? מה ניתן לעשות? כיצד מתמודדים? בספר זה תוכלו לקרוא תשובות לשאלות אלו ועוד…

 

לפי המחברת, אנשים הסובלים מכאב זקוקים לשינוי. מה לכאב ולתהליך השינוי? איך שינוי יפחית את הכאב?

 

דבר ראשון חשוב להבין, למה הגיע הכאב.

עלינו לזהות את ההתנהלות שאינה מתאימה לנו בכל תחומי החיים, את ההרגלים שמזיקים לנו כי אם לא הינו שוגים לא היה כאב. שורש הכאב הוא ההרגל השגוי, שתפס את מקומו של ההרגל האינסטינקטיבי- הטבעי- הראשוני עמו הולדנו והפך להיות דפוס אוטומטי לפי אנו מתנהלים ללא ידיעתנו כלל.

 

הכאב הוא קריאה לשינוי!

הוא מעביר לנו מסר שעלינו לשנות את דרך התנהלותנו.

הכאב נותן לנו הזדמנות לשינוי והתחדשות- האם ניקח אותה?

 

השינוי מתחיל בהתעוררות, בעצירת מרוץ החיים כדי להתבונן, לזהות ולשנות את הראוי לשינוי.

 

הספר הוא מדריך מעשי שמטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שנמצא אצל כל אחד מאיתנו, ואשר חבוי תחת שכבות ההגנה שאנו יוצרים לעצמנו כדי לשרוד.
מודעות לאופן ההתנהלות שלנו עם עצמנו ועם הסביבה היא תחילת תהליך השינוי.

 

אתי סהר מזמינה את הקורא לתהליך אמיץ של שינוי מעמיק בעזרת שיטת אלכסנדר והאימון האישי.  היא כותבת מתוך ניסיונה האישי ומהשינוי שהיא עצמה עברה.

הדרך היא החשובה כי בה אנו מגלים קודם כל את עצמנו שלא הכרנו. אנו מגלים מי הננו- חוזקות, ערכים, אמונות, כישורים, חלומות ושאיפות. אנו מזהים את ההרגלים שפוגעים בנו ומעכבים את ההתפתחות וההצלחה שלנו, מתבוננים בהם, מפיקים את הלקחים ולומדים ללכת בדרך חדשה, הרבה יותר מתאימה לנו.

 

בספר פירוט הגורמים האפשריים לכאב שנובעים מההתנהלות היומיומית שלנו, כשהדגש  הוא על ההתנהלות המונעת מגורמים נפשיים- פסיכולוגיים ופחות מגורמים פיזיים, שכמובן אין להתעלם מהם. הדרך המוצעת להתמודדות- שיטת אלכסנדר, מתניעה תהליך של שינוי דרך הגוף הפיזי לשינוי ההתנהלות הפסיכו-פיזית, זהו הקשר של גוף- נפש.

החוק הבסיסי ביותר בחוקי הטבע טוען כי אנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנו יכולים לשנותה.

אנו האחראים הישירים למה שקורה בחיינו. בידינו חופש הבחירה בכל רגע נתון, ואנו בוחרים מה קורה במציאות שלנו. אנו בוראים את המציאות שלנו באמצעות הבחירות שלנו.

 

מהי אותה מציאות שאנו יוצרים?

 

המציאות היא פרשנות. היא סובייקטיבית לנו בהתאם לנקודת המבט שלנו, שמושפעת מסך מחשבותינו, מהמשמעות שאנו מייחסים לאירועים, הדעות, המסקנות, הבחירות, המודעות והלא מודעות, התדמית שלנו בעיני עצמנו, העבר שאנו זוכרים בדמיוננו, ניסיון החיים הקודם, האמונות, הפרדיגמות ומהעתיד, שאנו מדמיינים שהופכים למציאות שלנו.

 

כאשר נזהה את הסוגיות שעלינו לחזק ונפעל לשפרן, גם הכאב ילך ויפחת עד שייעלם. וכך אנו מטפלים בכאב שלא דרך הכאב עצמו.

 

מה שמאפיין את רוב הסובלים מכאבים כרוניים זה שהם, נוטים לפרפקציוניזם, למצפוניות, לאחריות יתרה ולעודף ביקורת עצמית. הם בעלי צורך כפייתי לעשות את הדברים כהלכה, להצליח ולהגיע להישגים. החשוב ביותר" הם מתקשים לזהות את כעסם ולבטא אותו. הם לא תמיד מודעים לאופי ההתנהגות שלהם ולעיתים פועלים כ"אוטומט" כי כך חונכו וכך הם רגילים.

מזדהים עם תכונות אלו או חלקן?

 

התנאים שבהם אנו חיים בעולם המודרני רווים בלחץ וסטרס. הלחץ והסטרס גורמים לכאב. הגורמים ללחץ הם: ריצוי הסביבה ובגידה בעצמנו.

 

הצרכים האנושיים שלנו להשתייך, לברוח, לשאוף, להשיג, להצליח, להבין ולהיות מובנים הם המניעים אותנו בהתנהלותנו היומיומית. השאלה היא כמה כוח ואנרגיה אנו משקיעים כדי למלא צרכים אלה והאם אנו פועלים באיזון? כמו כל דבר בטבע, כדי להיות בריאים ומאושרים עלינו להגיע לאיזון. הפחתת ה"יותר מידי" ומילוי ה"חוסר"- ה"פחות מידי" וה"אי" יובילו אותנו בדרך אל האיזון של הגוף- נפש.

 

 

בעבודה בשיטת אלכסנדר על התנועות הבסיסיות של חיי היומיום אנו לומדים לזהות את השימוש הלקוי ולשפר את ה"שימוש בגוף" כולו בכל תנוחה ותנועה. אנו נרגעים, מתרככים, משנים את התנאים שבהם אנו פועלים ומפחיתים את הרצייה החברתית,  כוחנות היתר, הפרפקציוניזם, האשמה והחרטה. כך אנו פותרים מצוקות פיזיות ומנטליות.
אנו מגלים את עצמנו שמתחת להרבה שכבות מגן ומתחברים לעצמנו, למי שהננו באמת.

האדם מורכב מגוף ונפש. כל אחד מהם דורש הזנה וטיפוח שונים. תזונה לקויה של כל אחד מהם יוצרת כאב וסבל.

כשאנו לומדים להניח למתח השרירים המיותר בגופנו הפיזי ולחזור לשקט הפנימי שלנו, אנו לומדים להניח גם  להרבה דברים שמרגיזים אותנו ושמציקים לנו בנפש.

 

קבלת החלטה לצאת מהבעיה הפיזית או הנפשית היא תחילתו של תהליך השינוי.

תהליך של שינוי הוא התפתחות בשלבים שאורך זמן, ולכן הוא לא קל. השלב הראשון לתחילתו של תהליך הוא ההכרה בכך שאנו טועים כי אם לא היינו טועים לא היה כואב לנו. מההכרה בטעות נובעת הנכונות להודות בקיומם של הרגלים מוטעים, לזהות, לוותר עליהם או לשנות אותם- הנכונות לשינוי.

הגורמים הדרושים לשינוי הרגלים הם: זמן, סבלנות, נחישות, התמדה, אופטימיות, אמון בעצמנו והרבה תקווה.

בתהליך שינוי ההרגלים הדרך היא החשובה כי בה אנו עוברים תהליך לימוד והפקת לקחים, התפתחות וצמיחה.

 

 

אז אל תשכחו- כאב הוא קריאה, הזמנה והזדמנות לשינוי!

 

מאחלת לכם בריאות איתנה ושינוי מועיל!

 

XOXO

 

אחת שיודעת 😉

 

 

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)