חידושים והמצאות: הכירו את ניצן פרימור, המוח מאחורי "נווה פארמה"

"אני ממציא ומפתח תרופות שמקלות על סבלם של אנשים וזה עושה אותי מאושר" אומר ניצן פרימור, האיש מאחורי חברת "נוה פארמה" המתמחה ביבוא, פיתוח, ייצור, ושיווק של תכשירים רפואיים ומוצרי בריאות בישראל. מי שישאיר חותם בעולם בזכות תרומתו בפיתוחים והמצאות חדשניות. מדי שנה יוצאת החברה עם מוצר חדש ומהפכני שמשפר את איכות החיים לרבבות אנשים.

 אתה מסוג הילדים שהמציאו פטנטים בילדותם?
ממש לא, אני ידעתי לנצל את מה שהחיים זימנו לי, ולהצעיד אותם קדימה. בצבא הייתי חובש קרבי, ואחרי מלחמת יום הכיפור הוצע לי להיות קצין ארגון רפואה חטיבתי. שובצתי ביחידה לוחמת העוסקת ברכש וניפוק תרופות וציוד רפואי לצה"ל, שם למדתי והמון, בעיקר מהרוקחים שהועסקו ביחידה והם אלה שדחפו אותי ללמוד רוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים.

עם סיום הלימודים הצטרפתי לבית מרקחת קהילתי השייך למשפחתה של רעייתי שבאותם שנים היה עסק תוסס ומשגשג. בשנות התשעים החלו לצוץ רשתות הפארמה וזיהיתי שינוי בשוק בו בתי המרקחת הקטנים יבלעו ע"י הרשתות הגדולות, כמו חנויות המכולת שנבלעו ע"י הסופרים הגדולים.
יצאתי לדרך חדשה תוך הפיכת רשתות הפארמה מיריבות תחרותיות – ללקוחות. ב-1996 הקמתי את חברת "נוה פארמה" ששמה לה כיעד למצוא פתרונות פשוטים ויצירתיים תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות וחדשניות לבעיות רפואיות נפוצות.

"ידעתי לנצל את מה שהחיים זימנו לי". ניצן פרימור

מהו המוצר הראשון שהמצאת ופיתחת?
ב-2004 התמקדתי בנישת רפואת "אף אוזן גרון" שלא הייתה מפותחת בארץ. 250 רופאים בתחום, רובם רושמי מרשמים ופנסיונרים. אחת לחודש הגעתי לכנסים ולמדתי מהם את הנושא לעומק. תוך שנה שווקנו 4 תכשירים שהורכבו מתרסיסים לאוזן, מוצרים לפתרון בעיות אוזניים לילדים ולגדולים לסילוק שעוות האוזן ותרסיס לייבוש נוזלים מתעלת האוזן החיצונית. המוביל מבניהם הוא תרסיס ה"קלין אירס" (CLEANEARS), תרסיס להמסת שעווה שמשווק עד היום בכ-50 מדינות בעולם.

מדוע לדעתך התרסיסים הפכו להצלחה עולמית?
בגלל החדשנות בפיתוח של מוצר מקצועי, פשוט ויעיל. הם זכו להצלחה עצומה כאשר מחקרים השוואתיים הוכיחו שיעילותם עולה פי כמה על פני כל תכשיר קיים אחר, ביעילותם, ברמת הנוחות, ובטיחות השימוש. היות והתכשירים ניתנים לרכישה ממדף המכירה ללא צורך במרשם רופא, התהליך חוסך ביקורי רופא, זמן, וכסף והופך טיפול מסורבל ובעייתי לפשוט וקל המבוצע ע"י החולה  SELF CARE SELD MEDICATION.

מה היה השלב הבא?
"שגעון המגנזיום", לפתרון ומניעת התכווצויות שרירים בלתי רצוניות בגפיים בזמן שינה, תופעה נפוצה בקרב קשישים, ספורטאים, ונשים הרות.

את ה"שיגעון" למגנזיום הקנתה לי מדענית שבדית שעלתה לישראל. בשיחות עם אנשים שנטלו תכשירי מגנזיום שונים ובדיקות מעמיקות בנושא, גיליתי שרוב סוגי המגנזיום בשוק כולל אלו שנכללו בסל הבריאות, כמעט שאינם נספגים ולכן השפעתם מועטה. בעזרת כימאים וביוכימאים פצחנו את הסיבה לאי ספיגת המגנזיום בתאים, וב-2005  פיתחתי תכשיר מגנזיום המבוסס על מולקולת מגנזיום ייחודית שנרשמה כפטנט, עם הרכב מגנזיום הנספג ומשפיע יותר מכל הרכב מוכר אחר. ה- MAGNOX. ואז התחלה מלחמת עולם כדי לשווקו ולהכניסו לשוק.

למה הכוונה?
קופות החולים סירבו להכליל את ה- MAGNOX במגוון שלהם, וברשתות הפארמה המדפים נשלטו ע"י חברות הענק. בנוסף הבנתי שהציבור בארץ אינו מודע למינרל המגנזיום וחשיבותו, וגם בקרב הרופאים קיימת בורות לנושא, היות ואינם מודעים לעובדה שמדובר במינרל תוך תאי ומתייחסים לבדיקות דם שאינן משקפות
את מצבו בגוף.  הבנתי שכל תפיסת הספיגה של מגנזיום מוטעית. התייאשתי וכמעט ויתרתי.

פרופסור מיכאל שכטר, מהמומחים הגדולים למגנזיום  מתה"ש הסכים לבצע ניסוי השוואתי במכון הלב בין תכשיר המגנזיום שבסל הבריאות לבין MAGNOX שפותח ב"נוה-פארמה". לשם שינוי השוואה נעשתה ע"י נטילת רקמה (ביופסיה) ושליחתה למעבדה אמריקאית שפיתחה בדיקה ייחודית לניטור מגנזיום תוך תאי, והבדיקה מוכרת בספרות הרפואית ומאושרת ע"י ה- FDA וחברות הביטוח בארה"ב. התוצאה שהתקבלה הוכיחה שצדקתי ובגדול.

התוצאות פורסמו בעיתון החשוב ביותר בחקר המגנזיום MAGNESIUM RESEARCH, ואישרו שה- MAGNOX נספג לתאים כמעט פי 3 יותר מהמגנזיום שבסל הבריאות. בנוסף התברר שרק ה- MAGNOX ולא התכשיר מסל התרופות, מפחית את הכולסטרול הרע ואת מדד הדלקת בגוף, נתון המצביע על יעילות המגנזיום בהפחתת הסיכון למחלת לב ושה- MAGNOX פועל ברמת התא בעוד שהמגנזיום מסל התרופות אינו נספג לתאים.
בשנת 2012MAGNOX  נכנס לסל הבריאות בגלל היותו יעיל יותר, זול יותר, ובטכנולוגית כחול לבן. כיום הוא מוצר המגנזיום הנמכר ביותר בישראל.

תוסף תזונה הטבעי על בסיס תבלין הזעפרן, יש דבר כזה?
הדבר הבא בעולם המוצרים הטבעיים מבוסס על תבלין הזעפרן תוספי תזונה המיועדים לטיפול ברפואה הנפשית. "נוה פארמה" היא הראשונה לפתח 3 מוצרים פורצי דרך מבוססי זעפרן.

BE HAPPY המתאים לאנשים הסובלים מחרדה ופחדים, הנמצאים על הגבול האפור, שטרם אובחנו ואינם רוצים ליטול תרופות וכימיקלים. למי שלוקח באופן קבוע תרופות נגד דיכאון ומעדיף את הדרך הטבעית נטולת חומרים מתועשים.

 FOCUS BE לסובלים מ-ADHD, מבעיות של אבדן ריכוז וכאלה שטרם אובחנו כסובלים ADHD, מבוגרים וילדים.

בנוסף קיימת כמוסת הזעפרן הקלאסית SAFFROX הראשונה שהושקה לפני כשנתיים המכילה בנוסף לזעפרן מרכיבים נוספים כמו מגנזיום, והוכחה כבעלת תוצאות יעילות במיוחד. תוספי הזעפרן הוכחו גם כיעילות לדיכאון אחרי לידה, ועשויות מחומרים טבעיים ללא תופעות לוואי כמו התרופות הנפוצות כיום. מגיעות ככמוסות או סוכריות ג'לי עם ובלי סוכר.

מהם התכשירים החדשים?
לאחרונה יצאנו עם 2 מוצרים חדשים שתפסו תאוצה גבוהה.

מוביליטי תוסף תזונה לפתרון בעיות כאבים במפרקים, בעיקר לאנשים בגיל השלישי, לעוסקים בספורט, ועוד. מבוסס על מולקולה פטנטית ייחודית בשם MESOPOROSIL בשילוב מינרלים, ויטמינים ותמציות צמחים הידועים כמעודדי צמיחה של קולגן וסחוס, המאפשרים ספיגה מקסימלית של מרכיבי התוסף לאזורי המטרה. מוביליטי מביא לשיפור בגמישות ויכולת התנועה במפרקים תוך מניעת שינויים ניווניים, דלקת, וכאבים הנלווים לתופעות אלו. לסייע במניעת תסמינים של שחיקת הסחוסים, הקלה בכאבים, ושיפור איכות החיים.

FIBROMAG תוסף תזונה לטיפול בפיברומיאלגיה שהיא דאבת בעברית הפוגעת ב-10% מהאוכלוסייה הכללית בעיקר בקרב נשים, ומוגדרת בכאב נרחב כרוני המלווה בתסמינים כמו חרדה, דיכאון, עייפות, הפרעות שינה, תפקוד קוגניטיבי לקוי, וכאבי ראש הפוגעים באיכות החיים.

FIBROMAG הינו סינרגיה תזונתית המשלבת כמה רכיבי תזונה כמו תמצית הזעפרן Affron בשילוב Magnox, וויטמינים הפועלים יחד יותר טוב מאשר כל אחד בנפרד.

מהו ה"אני מאמין" שלך?
אני ממציא רק תכשירים חדשים שאינם קיימים בשוק, כאלה שיש בהם חדשות. לעולם לא אעתיק תכשיר קיים. הדרייב שלי היא לפתור בעיות הפוגעות באיכות החיים של האנשים, עם תכשירים שעובדים באופן פשוט, יעיל ומקצועי. מטרת העל שלי היא לספק ללקוחות מוצרים ברמה הגבוהה ביותר ובאיכות גבוהה ובלתי מתפשרת מתוך הכרה שזהו המפתח הנכון להצלחה ושגשוג.

 מוצרי החברה משווקים בכל בתי המרקחת, רשתות הפארמה וקופות החולים ונמכרים בלמעלה מ-50 מדינות.

momento
אוהבת לכתוב על המון נושאים, אופנה, סטייל, ביוטי, טיפוח, עיצוב ובעצם כל מה שיפה, אסתטי ומעניין.