המיתוס ושברו: דברים שחשבתם שידעתם על אימונים ודיאטות

ענבר חן, מייסדת הסטודיו לחיטוב ישבנים שוברת כמה מיתוסים על ספורט, אימונים ותזונה. שווה קריאה!

1. ככל שנזיע יותר באימון נשרוף יותר קלוריות?
לא נכון! יש נטייה לאנשים לחשוב שזה נכון בגלל שבפעילות מאומצת אנחנו מזיעים אך זה לא נכון
לא צריך להזיע כדי לשרוף קלוריות, הזיעה שיוצאת היא נוזלים ומלחים ולא שומנים. הזיעה זה הדרך של הגוף לקרר את עצמו

2. אם נמתח בסוף האימון לא נתפס?
לא נכון! אנשים חושבים שזה נכון כיוון שנהוג לעשות מתיחות בסוף האימון, הסיבה שאנחנו עושים מתיחות בסוף האימון זה כדי לנצל את הזמן למתיחות שהגוף חם וכיוון שאנחנו לא עושים בדר״כ אימוני מתיחות בלבד. המתיחות מעולות לגמישות הגוף, לתנועתיות, לאלסטיות ולמנוע פציעות אך אין קשר בין תפיסות השריר לבין מתיחות בסוף האימון, אם עשינו אימון מעט יותר קשה ממה שהגוף רגיל הגוף יתפס בדר״כ יום או יומיים אחרי האימון.

3. הרמת משקולות מנפחת נשים?
לא נכון! הנטייה לחשוב כך בגלל שאנחנו רואים גברים מנופחים שמרימים משקולות בחדרי כושר וחושבים שאם נתאמן עם משקולות גם אנחנו נתנפח. אך האמת שגוף האישה שונה מהגוף של הגבר ונשים לא מתנפחות בעבודה שכוללת משקולות כיוון שאין להן את כמות הורמון הטוטסטרון שיש במין הגברי שהורמון זה עוזר בתהליך גדילת השרירים, שיער בחלקי הגוף וקול עבה.

4. שנפסיק להתאמן השריר יהפוך לשומן?
לא נכון! מדובר ברקמות גוף שונות שלא הופכות להיות רקמה אחרת.
שאנחנו מתאמנים אנחנו מפתחים את המסת שריר ובמקביל יכולים להוריד גם את המסת שומן. האימון מועיל לחיטוב הגוף אך השריר לא יכול להפוך לרקמה אחרת בגוף.

5. כדי לא לעלות במשקל יש לאכול עד 19:00 בערב ולא מאוחר יותר
לא נכון! אכן לא מומלץ לאכול ארוחות כבדות לפני השינה כדי שמערכת העיכול לא תעבוד באינטנסיביות גובהה בזמן השינה אך אין שעה בה אנחנו צריכים להפסיק לאכול, זה תלוי בשעה בה אנו הולכים לישון.
אנשים שישנים מוקדם יאכלו ארוחת ערב יותר מוקדמת מאנשים שהולכים לישון מאוחר .
מה שמשפיע בסופו של דבר על עלייה וירידה במשקל זה לא השעה בה נפסיק לאכול אלא המאזן הקלורי בו ניהיה.

6. שתיית קפה תעזור ליעילות האימון?
נכון! לא מדובר על נס עם חלב שיכביד עלינו לפני האימון אלא על הקפאין שבקפה שעוזר לשפר ביצועים בזמן האימון ולכן ההמלצה לשתות אספרסו לפי האימון. מי שלא אוהב קפה יכול לאכול משהו קטן ומתוק לפני האימון שיתן אנרגיה בזמן האימון.

7. צריך לאכול חלבון עד שעה אחרי האימון כדי שהגוף ינצל את החלבון? לא נכון!
אנחנו צריכים לאכול חלבונים ומומלץ להוסיף חלבון בארוחה שאחרי האימון אך לא יקרה דבר אם תרגישו לא רעבים בסוף האימון או לא תספיקו לאכול ישר אחריו, מה שחשוב זה לאכול מספיק חלבון לאורך כל היום והגוף ידע לנצל את החלבון לבניית השריר.

ענבר חן היא מייסדת ובעלת הסטודיו PEACH לחיטוב ישבנים
ז'בוטינסקי 28 רמת גן
אינסטגרם: inbar_chen
אתר : https://www.studiopeach.co.il

momento
אוהבת לכתוב על המון נושאים, אופנה, סטייל, ביוטי, טיפוח, עיצוב ובעצם כל מה שיפה, אסתטי ומעניין.