עסקים רבים קמים ונופלים בזכות שירותי יחסי ציבור. חשוב להבין מה המשמעות של יחסי הציבור וכיצד הם נבדלים מקידום מכירות, מדוע חשוב להשקיע בקידום יחסי ציבור לעסקים קטנים ומה חשוב לוודא כדי שתבדקו זאת עם אנשי יחסי הציבור שלכם.
מהם יחסי ציבור
הצלחתו של עסק היא כאשר שמו הולך לפניו ולקוחות מחפשים את העסק הספציפי. יחסי ציבור נעשים באופן שוטף, כל הזמן, כדי לחזק את שמו של העסק בתודעה הציבורית. יחסי ציבור מתבצעים גם לאנשים פרטיים, לאירועים, לגופים ממשלתיים, לאומנויות, תרבות ועסקים. יחסי ציבור משתמשים במדיות שונות כדי להגיע למגוון רחב של אנשים שיכולים ליהנות מהשירות, האינפורמציה או העסק ולתרום להצלחתו.
יחסי ציבור ופרסום
כדאי להבחין בין יחסי ציבור באינטרנט שמטרתם לעצב את שמו של העסק בתודעת הציבור לפעולות פרסומיות שמטרתן קידום מכירות. מודעה, כתבה או פרסומת שנרכשות בכסף אינן נחשבות כיחסי ציבור, לעומת כתבה הנכתבת בשל שביעות רצונו של אדם בלתי תלוי המשתף מרצונו על חוויה מוצלחת של עסק.
מדוע חשוב לעשות יחסי ציבור לעסקים קטנים?
יחסי ציבור הן שיטה מצוינת למתג עסק מתחיל, לא תמיד לעסק מתחיל יש תקציבי פרסום גדולים כדי להביא את המסרים שלו לקהל רחב של לקוחות, אנשים ובעזרת יחסי ציבור אפשר להפיץ בתקציב לא גבוה את נוכחותו של עסק חדש, או עסק קטן. יחסי ציבור עוזרים לשווק, למצב ולמתג את העסק בתחום הנכון לו, להשתמש נכון במדיות השונות, להשתמש בידוענים ובמובילי דעת קהל ולחשוף את העסק לציבור גדול ככל האפשר.
ביצוע של יחסי ציבור
יש הטוענים כי לקוחות מרוצים הם אנשי יחסי הציבור הטובים ביותר לעסק כיוון שהם מפיצים את שמו מפה לאוזן, אך חשוב לזכור כי גם לקוח לא מרוצה עלול לעשות יחסי ציבור, אך הם שליליים ומזיקים במקרה הזה. אנשי יחסי ציבור מקצועיים המתמחים בתחום זה והם בעלי ניסיון יודעים לנווט את החשיפה לקהל הנכון, לנצל את אנשי המפתח המתאימים והיכן ומתי נכון לפרסם את שמו של העסק. יחסי ציבור חשובים גם במקרים של ניהול משברים, תיקון טעויות ומחדלים וחשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום יחסי הציבור לפני שעונים ללקוח או מוציאים פרסום בעקבות תקלה.
חשוב לדעת
ישנם משרדי יחסי ציבור רבים וחשוב למצוא את המשרד הנכון עבור תחום העיסוק הספציפי שלכם. חשוב לבדוק אם המשרד מכיר את תחום העבודה עם עסקים קטנים, אם הוא בעל יכולת לטפל בתיק שלכם, מה העלות החודשית ומה התמורה לה מתחייב המשרד שאת שירותיו אתם מתכוונים לשכור.
על פי רוב משרדים קטנים יותר הם בעלי יכולת טובה יותר כשמדובר בנושא של יחסי ציבור לעסקים קטנים. הם יכולים להתחייב לטיפול אישי יותר, להתמקד בעסק הספציפי שלכם ולא לתת לכם הרגשה ש"תיבלעו" בין שלל לקוחות המשרד. עלות השירות היא לרוב חודשית ונקבעת לפי היקף הפעילות הנדרש של יחסי הציבור.
קראו עוד על קידום אתרים אורגני