גוגל אנליטיקס הוא כלי יעיל לניתוח נתונים של אתרי אינטרנט ומבצע כמעט כל בדיקת השוואת לביצועי האתר במהלך הזמן. במאמר זה, נעבור על השימושים ב-Google Analytics, שיסביר את השימוש בתחום המתאים ביותר, לבדוק דו"חות מה- Google Analytics, להתאים את הנתונים לחשבון ועוד. אז בואו נתחיל!
1. מה זה גוגל אנליטיקס ולמה זה חשוב?
גוגל אנליטיקס הינו כלי לניתוח נתונים חשוב לכל אתר באינטרנט ומטרתו העיקרית היא לאכוף את התוכנית השיווקית של עסקים וארגונים באמצעות ניתוח נתוני תעבורת האתר. כל מנהל אתר אינטרנט רציני מתאים את האתר שלו לממשק זה כדי לראות נתונים על הגולשים הבוחרים באתר שלו כיצד הם מציאים את המידע וכיצד הם מתנהגים בתוך האתר. נתונים אלו מספקים מידע חיוני המאפשר לעסקים להתאים את האתר כך שינוחו למשתמשי האתר ויחזקו את התפקודיות של האתר בכל מיני מכשולים שכזהים.
לסיכום, גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב המאפשר לעסקים לנתח את התנהגות הגולשים באתר ולאפשר להם להתאים את האתר לצרכי המשתמשים וכך להגדיל את השווי של התועדף שלהם.
2. התקנת חשבון והשימוש בממשק הגוגל אנליטיקס
הסעיף השני במדריך המלא של גוגל אנליטיקס מתמקד בהתקנת חשבון ובשימוש בממשק של גוגל אנליטיקס. יש לפתוח חשבון בגוגל ולהיכנס לקישור הזה כדי להפיק את המיטב מהכלי החשוב הזה. העבודה עם הממשק של גוגל אנליטיקס היא פשוטה ונוחה. על המשתמשים להתחבר עם חשבונם הקיים בגוגל וליצור חשבון חדש עם יכולות ניהול מלאות. לאחר הפעלת החשבון, יש להעתיק את הקוד המזהה בעמודים/ אתרים ולוודא המערכת מזהה את הכניסות של הגולשים, אחר כך שיתבצע מעקב אחסון נתוני הניתוח והמידע שנאסף על בקרי האתרים. השימוש בממשק הגוגל אנליטיקס מאפשר לכם לבדוק את כל הפירוטים והנתונים לגבי התנהגות המשתמשים באתר שלכם, וכך ליצור את התוכניות הטובות ביותר לקידום העסק והדמיון המושלם של אופן הפעולה מבחינת עסקי האינטרנט.
3. מהם מושגי הכנסה כמו תנועה אורגנית וממומנת, ישירה וכו'
בסעיף זה של המדריך על גוגל אנליטיקס, נלמד על מושגי הכנסות המסתעפים מהתנועה לאתר. תנועה אורגנית היא תנועה לאתר שלא נוצרה על ידי פרסום ממומן וכוללת כל ביקור שגורם למשתמש להגיע לאתר – זה עשוי לכלול חיפוש מגוגל, חיפוש ברשתות חברתיות, קישור שמופיע באתר אחר וכו'. תנועה ממומנת היא תנועה לאתר שהקמפיין שלך בגוגל אדס (Google Ads) הוא הגורם לה, או אם אתם משתמשים בכל פלטפורמת פרסום אחרת. נוסף לכך, קיים עוד מושג חשוב שנלמד הוא תנועה ישירה, שהיא למעשה תנועה לאתר שגורמת לגוגל אנליטיקס לא להבחין את מקור התנועה. כל אמצעי הגעה לאתר שלכם יכול להיות מזהה כתנועה ישירה – למשל, קישור ששלחתם באימייל או SMS, תיבת חיפוש במחשב של משתמש וכו'. אלו המושגים החשובים ביותר לניתוח תנועת הגולשים לאתר.
4. טיפים לניתוח מקורות תנועה לאתר
טיפים לניתוח מקורות תנועה לאתר יכולים לסייע מאוד בקידום האתר ובהבנת הקהל היעד (חברת קידום אתרים משתמשות בגוגל אנליטיקס). הנתונים שניתנים באמצעות גוגל אנליטיקס עוזרים למנהל האתר לזהות את המקורות הפופולריים ולהתאים את האסטרטגיה לפי זה. לדוגמה, אם מגלים שיש מקורות תנועה שונים למספר עמודים נמוך מהממוצע, זה עשוי להטיל חשק על שינוי המחקר על הקהל היעד והתאמת תכני התוכן לצרכי הגולשים הנמענים. כמו כן, ניתן לשפר קמפייני שיווק רב-ערוצי על מנת להגיע לקהל רחב יותר. חשיבתו של ניתוח מקורות התנועה לאתר מאפשרת לקדם את המוצר או השירות ולהפיק מניע הישגים עסקיים מספקים.
5. דוחות אנליטיקס שכדאי לעקוב אחריהם במיוחד
בחלק החמישי של המדריך המלא לגוגל אנליטיקס, נעסוק בדוחות חשובים שכדאי לעקוב אחריהם במיוחד. אחד הדוחות החשובים ביותר למשווקים הוא דוח מילות המפתח. באמצעות הדוח הזה ניתן לראות את המילות המפתח הכי פופולריות שהגולשים משתמשים בהן כשהם מחפשים אתרים בתחומי העניין שלכם. בנוסף, דוח הזמן על האתר מציג את הזמן שהגולשים מבקרים באתר וכמה זמן הם משהו בו. הדוח הזה יסייע לכם להבין מהם הקטעים באתר שמפנים לגולשים את הכי הרבה זמן ואילו הקטעים שהם מבקרים בהם למשך זמן קצר. כדאי גם לעקוב אחרי דוח המקורות והחשיפה, שיסייע לכם להבין מאיפה נכנסו הגולשים לאתר, דרך מהם חשפו אותו, ומאיזה קבוצות הם הגיעו. המידע הזה יסייע לכם לבנות תוכנית שיווק חכמות יותר, ולשפר את התוצאות שלכם בקרב הגולשים.
6. התאמת הממשק לשפת העברית
במערכת גוגל אנליטיקס יש אפשרות להתאים את הממשק לשפה העברית. הכלי הזה מאפשר לכם לבחור את הגדרות השפה של הממשק, ובכך לראות את הנתונים בהיראות ובצורה שאתם מתאימים אליה. זה חשוב כי הנתונים מוצגים כדי לעזור למשתמש להבין את פעילות האתר ואת הדרכים לשפר את שיעורי ההתנהגות של המבקרים באתר שלכם בישראל.
7. הנתונים המתקבלים מהגולשים באתר
גוגל אנליטיקס מספק למנהלי האתר נתונים מפורטים על הפעילות של המשתמשים באתר. הנתונים המתקבלים כוללים מידע על מקורות התנועה לאתר, זמן שהגולשים מבקרים באתר, דפי נחיתה, תצוגות עמודים ויותר. בכדי להבין את ההתנהגות של המשתמשים באתר, ניתן לנתח את הנתונים לפי פעולות מסוימות כמו גלילת הדף, שהיה הפעולה האחרונה שנעשתה על ידי המשתמש. ניתוח הנתונים מאפשר למנהל האתר לקבל תובנות על הצרכים והמתאימים למשתמשי האתר ולעצב ממשק מתאים וחסכוני ביותר. עם נתונים מדויקים על מגמות תנועה, ניתן להתאים את האתר לצורכי משתמשי יחידים ולקדם את הפעילות של האתר עם יותר ביקורים ובסופו של דבר – תנועה לאתר.
8. האפשרויות המצויות בגוגל אנליטיקס לניתוח של חזרות צפייה וזמן באתר
גוגל אנליטיקס מציעה אפשרויות מגוונות לניתוח של חזרות צפייה וזמן באתר שלכם. באמצעות כלי זה ניתן לזהות את הדפים המצליחים ביותר באתר ואת הדפים שמביאים פחות מבקרים. מומלץ להתייחס לנתוני חזרות הצפייה כדי להבין את התמונה המלאה על דרכי הפעולה של המבקרים ומהם הדפים הפופולריים ביותר באתר. בנוסף, ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי לזהות את התקופות הזמן הנמוכות ביותר בהן מבקרים באתר, ולאתר את הסיבות לכך. בין האפשרויות המתאימות לניתוח של חזרות הצפייה וזמן הביקור באתר, ניתן למצוא אפשרויות כמו דוחות של זמן הביקור בכל דף, הצגת תושבות המקומיות, וניתוח נתוני מספר הדפים שנצפו על פי זמן הביקור. התוצאות מספקות מידע חשוב למנהלי האתר על האזורים בהם עליהם לשפר או להתמודד עם בעיות באתר.
9. יישומים נוספים של גוגל אנליטיקס
יש לגוגל עוד מגוון מערכות להציע המשלבים את הממשק עם שירותים נוספים של גוגל. למשל, ניתן להשתמש ב-Google Search Console כדי לקבל מידע על הסטטוס הטכני של האתר וצרכי המשתמש, או ב-Google Ads כדי לקבל מידע על פעולות הפרסום המתבצעות באתר. בכל פעם שמשתמש מגיע לאתר דרך מודעת, מיפוי המקור שלו יתעד במערכת ויהפוך לאינספור תובנות בעתיד, ובדקות הראשונות אפשר לקבל סיכום מדוייק על המידע עם קוד פתוח. בכניסה לאתר לאחר מספר שעות של המעקב, יכול המנהל שלא מבין בפירוש לעשות בנימוק על המידע ולבצע פעולות עתידיות עם זה. ישנם גם לבחור בדיוק אילו חשבונות ואתרים לבצע אנליזה עליהם, כדי לייעל את תהליך אופטימיזציית המחקר.