ספר זה הינו המשך של "בראשית, מדריך ליצירת מציאות בשיטת H.T.T" המתאר את בריאת יקום 'ראשית' יש מאין ומעניק הבנה לגבי תודעת הבורא- אלוקים, כמו גם לגבי הכוחות הפועלים ביקום וטכניקת הבריאה, תוך תיאור מתודה סדורה באמצעותה נוכל לקחת שליטה על חיינו ולברוא לעצמנו, באופן מודע ושיטתי, את המציאות החיצונית שבה אנו רוצים. הכל נשען על הכתוב בתורה, אך מציג פרשנות בעלת היבטים אנרגטיים רוחניים ושונים מהפרשנויות האורתודוכסיות שעל ברכיהן גדלנו, של סיפורי התורה.
הספר עוסק בהסבר של יצירת הממד הגשמי על ידי היוצר האלוקי, ותיאור הפיצולים בין הממדים שנוצרו כתוצאה מיצירת ממד החומר.
ספר זה מציג את הדרך בה נוצרנו אנחנו, השורשים שלנו וכיצד נוצרו כל הארכיטיפים שאנו חיים לפיהם.
הבנת הסיפור וסמליו, וההתרחשויות שמאחורי הקלעים ובין השורות, חשובה מאוד להבנת הכוח העצום הטמון במוח של האדם: כוח שרובנו לא מודעים לו, כוח אלוהי. אנחנו יוצרים את המציאות שלנו, בין שאנו מבינים זאת ובין שלא. הפנמת האמת הזו ברמת העומק, תאפשר לכל אחד מאיתנו לקחת שליטה ופיקוד על החיים הפנימיים שלו, לתקן לעצמו את תפישת המציאות ולתקן את ההיבטים החלשים שבתוך עצמו וזאת לפני שאנחנו באים לאחרים בדרישות להשתנות ומטפחים ציפיות מבני זוגנו, מילדינו, מחברינו- כדי שיתאימו את עצמם אלינו.
הספר הראשון לימד את הקוראים טכניקות ליצירת המציאות האובייקטיבית שלהם, זו שחיצונית.
ספר זה ילמד את הקוראים את יצירת ה"עצמי" הפנימי שלהם: יצירת העולם הסובייקטיבי שלהם מחדש באמצעות הבנת הדרך בה הם מותנים לתפוש אותו ושינוי התפישה בצורה מודעת.
הספר מחולק לשני חלקים: החלק הראשון הוא "ספר יצירה", המבסס את הקביעה כי ספר הבריאה מתאר בריאת יקום אנרגטי- רוחני עצום בו מצויות כל התודעות במצב של שדות אנרגיה חיים נטולי צורה וחומר, סיפור זה מוסתר מאחורי סיפור יצירת הממד הגשמי, עליו מסופר לנו בספר היצירה, אשר הוא אשר חקוק בארכיטיפ הקולקטיבי של בני האדן כ'סיפור הבריאה' ללא הבחנה בין הסיפורים השונים.
החלק השני של הספר מתאר את "אודיסאת האנושות", סיפור המתחיל במאורעות גן העדן אשר הובילו לפסגת הסיפור, 'הסילוק' מגן העדן, כאשר למעשה מדובר בסילוק מתודעת אין גבול לתודעת חומר, לחיים בתוך מרחב האנושיות.
חלק עיקרי ומרכזי בהפיכתו של אדם למודע ורוחני מתרחש כשהוא מפסיק להניח שהוא יודע ומתחיל לשאול ולחקור, להטיל ספק ולחפש דרך. זה "המסע" שלנו.
על מנת לממש את הפוטנציאל שלנו יש לעבוד קשה מאוד ולטפח את הפוטנציאל, להזין אותו, להצמיח אותו כדי שיפרח. כל עוד אדם לא מטפח את הפוטנציאל שלו, הוא יוותר בגדר אפשרות לא ממומשת.
כל אדם מתחיל את מסלול חייו בעולם כתינוק ברמת תודעת נפש חיה, הזהה לרמת תודעת הבהמות, אך בניגוד לבהמות, האדם נוצר כדי להתפתח במהלך חייו במסלול ידוע מראש, אשר נועד להובילו לפיתוח הפוטנציאל הגלום בו ומוגדר כ'נשמת חיים'.
'נשמת החיים' הטמונה בכל אדם כפוטנציאל שנועד להתממש. היא המכנה המשותף הפוטנציאל של גזע האנושי, אך מידת התממשותה בכל אחד מאיתנו היא המשקפת את הפער בין אדם לאדם והשיקוף הזה מתורגם למילים שאומר האדם, כלומר, רמת התודעה הרוחנית היא ההבדל בין אדם לאדם, והביטוי שלה הוא באמצעות כלי הדיבור.
בסיפור היצירה היעוד ה'רישמי' הוא "לעבוד את האדמה", אך זוהי מטאפורה לעבודת האדמה האישית בסיפור החיים האישי של כל אחד מאיתנו. על כל אדם לגלות את הייעוד שלו ולחיות כדי לשרת את הייעוד שלו, זו הסיבה ללידתנו בגוף חי.
מסיפור בריאת האישה, אנו למדים על עקרון הקוטביות בממד הגשמי. המשמעות של עקרון זה היא שמה שנועד לעזור לנו, לקדם אותנו ולתרום להתפתחות שלנו- יראה לנו וירגיש לנו כאילו הוא פועל נגדנו. ההתנגדות, האתגר, הקושי שאנו חווים בהתמודדות הם החלק המצמיח. לכן, כשאתה פוגש קושי מהותי בחייל, אל תברח, תבין ש'עזר' כנגדך' או 'מורה גדול' מולך.
לספר היצירה יש משמעות פרקטית לחיינו, שכן הוא מלמדנו כי תודעת אדם זקוקה לגירוי אנושי כדי להתפתח.
בני האדם קבלו מתנות 'קטנות' מאלוקים: כל אחד מאתנו עוסק בתחום אחד בחייו. יש כאלו ששולחים ידם ומתעניינים בכמה תחומים. ככל שאדם מפותח תודעתית יותר, יש לו יכולות לעסוק יותר ממקצוע אחד אן מתחום עניין אחד בחייו, וככל שהוא רוחני יותר, הוא יקבל יותר השראה מהמקור, ויוכל לפתח המצאות ולפתח את הכישורים שלו באמצעות תקשור ישיר עם המקור. ככל שאדם מוכשר יותר, ויצירתי יותר, זו עדות לכך שיש לו ערוץ פתוח עם המקור היצירתי הרוחני.
מוזמנים לקרוא בספר עוד ולחפש את הייעוד האישי שלכם, הטמון בכם מעצם היותכם בני אדם.
מאחלת לכם קריאה מעניינת ומעשירה!
XOXO
אחת שיודעת 😉