בינה מלאכותית (AI) הייתה נושא חם בשנים האחרונות והיום יותר מתמיד. השפעתה מורגשת בתעשיות השונות ובמיוחד בסושיאל מדיה. אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק שילבו יכולות בינה מלאכותית כדי לשפר את חווית המשתמש שלהן. זה קרה הרבה לפני שאנחנו התחלנו לייצר תמונות בדאלי. ההצלחה של הסושיאל מדיה תמונה ביכולות של ה-AI שלהם להתאים אישית תוכן ולשפר מעורבות. כיום אנחנו נהנים מהיכולות הללו, התוכן שאנחנו מעדיפים מובא אלינו במקום שנחפש אותו. הבינה מנהלת את הפיד שלנו וממליצה כפי שחבר היה ממליץ ואף בצורה יותר מדוייקת.
בינה מלאכותית באינסטגרם ובפייסבוק
אינסטגרם היא אחת מפלטפורמות הסושיאל הגדולות ביותר בעולם עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים. יכולות ה-AI של אינסטגרם מאפשרות לה לספק תוכן מותאם אישית. פוסטים מומלצים, מודעות וסטוריז הם הלחם והחמאה. עם בינה מלאכותית לאינסטגרם ושילוב אלגוריתמים המנתחים את התנהגות המשתמש, המטרה ליצור פיד מותאם אישית התואם את תחומי העניין של המשתמש. מטא, בעלת פייסבוק ואינסטגרם, משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את חווית המשתמש בשלל מוצרים שלהם. אלגוריתמי ה-AI של פייסבוק מנתחים נתוני משתמשים לכל אורך המשפך. לייקים, תגובות, באיזה קבוצות אנחנו מבקרים, כמה זמן אנחנו נעצרים על תמונה או סרטון. אם זה לא מספיק איזה מילים ועל מה אנחנו מדברים עם חברים וכמובן היסטוריית חיפושים. פייסבוק עושה כל כדי להתאים אישית את התוכן והמודעות למשתמשים. יכולות הבינה המלאכותית של מטא גם מזהות ומסירות תוכן לא הולם. תכנים לא הולמים נפוצים הם פייק ניוז, דברי הסתה חומרים ויזואלים. הפלטפורמה משתמשת ב-AI כדי לזהות ולמנוע דואר זבל, ספאם ופעילויות זדוניות אחרות.
איך טיקטוק משתמשת ב-AI
טיקטוק השתמשה בבינה מלאכותית כדי לספק למשתמשים תוכן מותאם אישית מהיום הראשון להקמתה. אלגוריתמי ה-AI של טיקטוק מנתחים את התנהגות המשתמש, כולל לייקים, הערות היסטוריית חיפושים. כדי להמליץ על סרטונים התואמים את תחומי העניין של המשתמש. יכולות ה-AI של הפלטפורמה מאפשרות לה גם לשפר את איכות הווידאו, כולל תאורה, צבע וסאונד.
- לטיקטוק יש אלגוריתם המלצות מיוחד במינו. האלגוריתם מופעל על ידי AI מתקדם ביותר, כדי להעלות את מעורבות המשתמשים. האלגוריתם של טיקטוק מסתמן כיותר מוצלח מהמתחרות שלה אינסטגרם ויוטיוב.
- בניגוד לפלטפורמות אחרות, מנוע ההמלצות של טיקטוק אינו דורש הצהרות מפורשות של משתמשים. למשתמשים יש אפשרות לציין תחומי עניין. אך גם אם לא יבחרו, האפליקציה תספק תוכן רלוונטי המתאים העדפותיהם.
- ה-AI של טיקטוק עוקב מקרוב אחר פעילות המשתמשים. התנהגות צפייה, כדי לקבל תובנות לגבי האישיות, המצב הרגשי ותחומי העניין שלהם. על ידי כך, האפליקציה מציעה תוכן מותאם אישית מאוד התואם את העדפות המשתמש והתחביבים.
- טיקטוק משתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את חווית המשתמש הן עבור הצרכנים והן עבור יוצרי התוכן.
- הבינה המלאכותית המרשימה של טיקטוק תורמת לאופי הממכר שלה. היא גם מעוררת חששות לגבי המצב הנפשי ופרטיות המשתמשים.
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של AI במדיה החברתית הוא היכולת שלו לנתח ולפרש כמויות גדולות של נתונים במהירות. זה מאפשר לפלטפורמות לזהות מגמות, דפוסים ותובנות שעוזרות להן לספק תוכן מותאם אישית, לשפר את המעורבות ולשפר את חווית המשתמש.
עם זאת, ישנם גם חששות לגבי שימוש בבינה מלאכותית במדיה חברתית, כולל הפוטנציאל להטיה ופגיעה בפרטיות. אלגוריתמי AI עלולים ללא כוונה להנציח הטיה ואפליה, כגון הטיה גזעית או מגדרית, אם הם לא מתוכננים ומפוקחים כראוי. שימוש בבינה מלאכותית במדיה החברתית גם מעלה חששות לגבי פרטיות ואבטחת הנתונים, שכן המידע האישי של המשתמשים עשוי להיאסף ולהשתמש בהם ללא הסכמתם. דוגמא טובה היא פייסבוק שהודתה כי עשתה ניסוי פסיכולוגי על קרוב ל700 אלף משתמשים ב2012. כמו כן האופן שבו אפליקציית טיקטוק אוספת מידע על המשתמשים.
יכולות הבינה המלאכותית הפכו להיבט חיוני של פלטפורמות מדיה חברתית, כולל אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק. יכולות אלו מאפשרות לפלטפורמות לספק למשתמשים תוכן מותאם אישית, לשפר את המעורבות ולשפר את חווית המשתמש. עם זאת, ישנם גם חששות לגבי השימוש ב-AI במדיה חברתית, כולל הפוטנציאל להטיה ופגיעה בפרטיות. זו על ענקיות הטכנולוגיה להשתמש ב-AI בצורה אחראית, עם עיצוב וניטור מתאימים כדי להבטיח שקיפות, פרטיות ואבטחה.