כדי לשלוט בצרכנות שלנו וכדי לבחור מה שאנחנו באמת זקוקים לו, אנחנו צריכים להיכנס לראשם של המפרסמים והמשווקים וללמוד לעומק. זה לא מסובך, זה אפילו כייף ומרתק לדעת באיזו מניפולציות הם משתמשים כדי למשוך את תשומת הלב שלנו.
ידע הוא כוח, ועם הכוח הזה אפשר לצאת לקניות והפעם לבחור ממקום של שליטה.
הספר נולד מתוך השטח. הוא נולד מתוך הצורך לדעת ולהבין איך עולם השיווק והפרסום עובד לא בשביל המשווקים אלא בשביל הצרכנים.
אנחנו מוצפים מדי יום באינספור מסרים שמגיעים אלינו בכל דרך אפשרית. רוב המסרים הם לא יותר מאשר מניפולציות שיווקיות שכל מטרתן היא לא טובתכם אלא טובת בעל העסק. כולנו מושפעים ומהונדסים תודעתית לחשוב שיש לנו שליטה על אופי הצריכה שלנו, אבל אין לנו שליטה ומעולם לא הייתה לנו. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, ובתוכה הרשתות החברתיות, העצימו את אשליית הכוח והשליטה שיש.
הספר מורכב מפרקים קצרים שאותם אפשר לבחור איך לקרוא: ברצף או כל פרק בנפרד, ולא בהכרח לפי הסדר. בכל פרק תוכלו להעשיר את עצמכם ברקע היסטורי מעניין, שבידע תאורטי, ביחס לנושא, במחקרי צרכנות מרתקים, באנקדוטות מעניינות ומצחיקות, בדוגמאות מעולם הפרסום והשיווק, וגם בשאלות ובמשימות קטנות וכיפיות שיעזרו לכם לחדד את הרעיונות ולהטמיע אותם דרך התנסות אישית.
יש אפילו סיכוי גדול שחלקכם ישתמשו בידע שקיים בו לשם מיתוג עצמי או מיתוג בכלל.
בספר תוכלו לקרוא וללמוד על: למה אנחנו אוהבים מותגים? איזה אישיות יש למותג שאליה אנחנו מתחברים, איזה סיפור המוצג מספר לנו (סטוריטלינג), איך המותגים הופכים להיות חברים שלנו, כיצד מייצרים בידול במותג, מדוע המשווקים עושים שימוש בארץ מקור או בחברת אם, למה כדאי ומשתלם לקנות מותג פרטי, איך ההומור בפרסום משפיע על הצרכנות ואיל העיצוב והאריזה אף הן מצליחות לגרום לנו לקנות את המוצר.
גלית רוב זקלר בספרה מלמדת אותנו על הפסיכולוגיה מאחורי הקלעים ובכך מאפשרת לנו לפעול בצורה חכמה ומושכלת יותר מול המניפולציות השיווקיות. אבל לא רק.
היא מאפשרת לנו הצצה גם לעולמנו הפנימי. באמצעות הבנה של מה שמושך אותנו, אנו יכולים להבין מה מתחולל בתוכנו ואיזה צרכים קיימים אצלנו.
ואם לא די בכך, באמצעות הידע בספ, תוכלו אפילו ללמוד למתג גם את המוצר הכי חשוב- אתכם!
מאחלת לכם קריאה מענייינת ומחכימה 😊
XOXO
אחת שיודעת 😉