איך גורמים לנו לאכול יותר תוספות על הפיצה?

הידעתם? פיצה הוא המאכל המצולם ביותר באינסטגרם על פי הדוחות הרשמיים שלה, ככל הנראה מדובר במאכל האהוב ונאכל ביותר בעולם.
אך מה קורה מאחורי הקלעים של תעשיית הפיצות בעולם? איך הם גורמים לנו בעזרת הטייה קוגנטיבית שכולנו נופלים בה לאכול יותר תוספות על הפיצה? מיד תגלו..

פיצה

איך גורמים לנו לאכול יותר תוספות על הפיצה?

הידעתם? פיצה הוא המאכל המצולם ביותר באינסטגרם על פי הדוחות הרשמיים שלה, ככל הנראה מדובר במאכל האהוב ונאכל ביותר בעולם.

אך מה קורה מאחורי הקלעים של תעשיית הפיצות בעולם? איך הם גורמים לנו בעזרת הטייה קוגנטיבית שכולנו נופלים בה לאכול יותר תוספות על הפיצה? מיד תגלו..

אופן קבלת ההחלטות שלנו היא אוניברסלית ופועלת על כולנו באותו מידה, אך האם יש הבדלים בין אנשים שגרים במקום מסוים למקום אחר? לצורך כך חוקרים בחנו האם כללי האצבע הללו מתקיימים ברמה הבינלאומית.

החוקרים לקחו לצורך הדוגמא הזמנת פיצה אצל מותגי פיצה בארה"ב ובאיטליה. קבוצת הנבדקים הראשונה התבקשה להרכיב פיצה ממוצר בסיס תוך הוספת תוספות (מוצר הבסיס היה רק הבצק) וקבוצה הנבדקים השנייה עשתה בדיוק הפוך, הורכבה להם פיצה עתירת תוספת והם היו צריכים "לוותר" על התוספות שהם לא רוצים (ברירת המחדל הייתה פיצה עם תוספות). 

ההפתעה שלא כל-כך מפתיעה הייתה, בשתי המדינות הנבדקים סיימו עם כמות כפולה של מרכיבים כשהתבקשו להסיר פריטים מההצעה במקום להוסיף אותם. אתן קולטות?

גם בארה"ב וגם באיטליה כמות הנבדקים אשר היו צריכים "לוותר" על התוספות מאשר להרכיב את התוספות סיימה עם כפול מהתוספות, הדבר היחידי שהשתנה זה האם "להוסיף" או "לוותר" על תוספות.

כמובן שמשמעות הדבר עבור בעלי הפיצריות בעולם היא כמובן הכנסות ורווחים גבוהים יותר במידה והם רק ישתמשו בשיטה הזו.

במחקר דומה נבדקים שהוצגה להם מכונית עם איבזור נרחב ברכב ניתנה להם האפשרות להסיר איבזור כדי לחסוך כסף, אך "למרבה ההפתעה" הנבדקים סיימו עם סל תוספות יקר יותר מאשר אנשים שהתבקשו לבחור איזה

אבזור נוסף הם רוצים לרכב.

הוספה או הסרה של פריט הינו תהליך זהה, אך מבחינת המוח שלנו אלו שני תהליכים שונים,

בתהליך ההוספה המוח שוקל האם הוא צריך את ההוספה של הפריט, ובתהליך ההסרה המוח נמנע מלהסיר דברים מהחשש להפסיד או לוותר על משהו.

ניסוי מעניין לא?

עכשיו נסי לחשוב בכמה מקומות שאת מכירה את צריכה להוסיף מוצרים נלווים או לוותר על מוצרים נלווים.