"אהבה נזילה": תערוכה חדשה בגלריית מרכז תאו בהרצליה

התערוכה החדשה במרכז התרבות תאו, בודקת את השתנותה של האהבה, בעולם של תרבות צרכנית ושל מערכות יחסים קרובות, עם השתנותן של היררכיות חברתיות ישנות בעשורים האחרונים. האוצרת דריה קאופמן בחרה באמנים עכשוויים מובילים לתערוכה זו, כמו מריה סאלח מחאמיד, ביאנקה ספריינס, מורג'אן אבו-דיבה, נדב בכר, אורלי ברנח, ינון גל און, יונתן הירשפלד, היאם מוסטפה, דנה מרכוס, לנה רבנקו, סימוני רוטשטיין וגרו טורסן, מה שמבטיח כי העיסוק באהבה יהיה רציני.

ביאנקה ספריבס. צילום: סמדר קולטון

המבנה היפהפה הממוקם בהרצליה פיתוח, עוצב על ידי האדריכל אסף לרמן וזכה בתחרות "פרויקט השנה" של AIQ בקטגורית מבנה ציבורי. במרכז נערכים מופעי מחול, מוזיקה, ואירועי תוכן. הגלריה לאמנות של תאו מציגה תערוכות מתחלפות של אמנות ישראלית עכשווית, התערוכות בגלריה עוסקות בנושאים חברתיים ותרבותיים בישראל באמצעות האמנות העכשווית.

מתוך דף הפייסבוק של מרכז תאו. צילום: יובל חי

התערוכה הנוכחית עוסקת באהבה נזילה בעידן החדש. מערכות האהבה הקלאסיות, אלו שמתאפיינות במערכות היחסים בזוגיות במשפחה ובקהילה, אינן חסינות יותר בפני שינויי המסגרות החברתיות. חיזור, נישואין ויחסי אהבה הפכו תחת כלכלה של חברה צרכנית, המנסה להגיע למיקסום העושר והאושר של האדם.  חברה כזו שואפת  למוצר שבו המבחר הוא רב וחילופי בני זוג לאורך שנות החיים מתאפשר הן מבחינה תרבותית והן מבחינה טכנולוגית. בתרבות כזו קשרי האהבה, בקהילות השונות, נעים על ציר שקצהו האחד הוא יציב ובר-קיימא ואילו קצהו השני רופף וניתן להתרה.

עידן הפילטרים הדיגיטלים

סדרת העבודות החדשה "השתקפות" של הצלם ינון  גל-און, עוסקת באופן בו הטכנולוגיה שינתה את תפיסת העצמי. הסוציולוג והפילוסוף זיגמונט באומן טען כי אנשים משתמשים במדיה חברתית לא כדי להתאחד, אלא כדי למצוא להם אזור נוחות שבו יוכלו לשמוע רק את ההדים של הקול של עצמם.  בצילומים של ינון גל און אנו רואים התאהבות בבועות המפולטרות שאנו יוצרים סביבנו של אנשים שרק מאששים את מה שאנו חושבים ממילא.

צילום: יינון גלאון

אהבת אם

האמנית מריה סלאח מחאמיד יצרה בגלריה ציור קיר גדול ממדים, "מות הבן", עבודה העוסקת באהבת אם, אהבה שמלווה אותה פחד וחרדה מרגע הלידה.

מריה סלאח מחמיד, מות הבן. צילום: יחצ

התמוססות המוסדות החברתיים

עבודה נוספת המבקשת לבטא באופן פואטי את המתח הנפשי שהוא תוצר של התמוססות מוסדות חברתיים ונסיבות חיים משתנות היא המיצב "מגדלי עננים" של האמנית סימוני רוטשטיין הפסלים מפרקים את הדימוי לחלקיו כאנלוגיה להתמוססות המוסדות החברתיים, ולמבנה המרובד של נפש האדם.

השמיכה שאיננה מגוננת

עבודות הנייר מהסדרה "שמיכות מגוננות" של ביאנקה ספריינס מגלמות את שני הקצוות. ספריינס הופכת נייר ליצירות אמנות מרובדות ומורכבות שנשזרו ממאות פיסות נייר חתוכות בטכניקה ידנית. השמיכה היא מעניקה תחושת ביטחון, אך החומריות של העבודה היא שברירית ועדינה, ואין ודאות כי הכסות הזו מעניקה את הביטחון הנכסף.

ביאנקה ספריבס. צילום: סמדר קולטון

אוצרת: דריה קאופמן

פתיחה חגיגית : יום חמישי, 30.9.2021 בשעה 19:30

נעילה : 26.11.2021

מרכז תאו – תרבות אמנות ותוכן, וינגייט 168 הרצליה

שעות פעילות : ימים א'-ה' : 09:00-20:00 יום ו' : 09:00-13:00